Skocz do zawartości

[E46] Daily Stancewagon E46 by Broder


Broder

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem temat już na innym forum i muszę przyznać, że dałeś temu autu drugie, lepsze życie ;)

Takie pytanie techniczne: jak rozwiązałeś sprawe sond za katami? Też mam u siebie kolektory z M52 i po prostu je odpiąłem. Błędu na desce nie wywala ale nie wiem jak tam w kompie czy coś nie namieszało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa 2 opinie na temat sond za katami - jedna mowi o tym ze one tylko sprawdzaja spaliny ale nie maja wplywu na sklad mieszanki, a druga ze jednak maja. Ja u siebie wgralem soft do DME w wersji norm spalin Euro2, czyli fabrycznie wyciete sondy za katalizatorami oraz pompa powietrza wtornego. 

Tylko uwaga bo mozna sobie uwalic kompa! 

I tak wlasnie sie stalo, chcialem na szybko wgrac soft samemu i niestety wyskoczyl blad. Auto przestalo palic i kaplica generalnie. 

 
Po chwili wczytywania (a raczej kasowania obecnego) softu powiedzialem sam do siebie "o oł"
DSC_0129_1.jpg
 
Meczylem jeszcze moje DME parenascie razy, ale nic z tego, stawalo na roznych etapach. Niestety mam maly prostownik i nie dawal rady, wiec na zapasowym ecu dojechalem do warsztatu i tam podpialem mocniejszy. Kilka prob i znowu to samo. Podladowalem troche aku, ustawilem laptopa w pozycji w ktorej nikt i nic go nie ruszalo i w koncu sie udalo!  Bardzo mozliwe ze juz moj kabel niedomaga.
DSC_0130.jpg
 
DSC_0132.jpg
 
Jak widac sofcik wgrany z odpowiednim vinem, wszystko gra, tylko czemu nadal Exhaustvariant jest CAT ? Czytam ze trzeba wyciagnac przekaznik pompy powietrza i bezpiecznik nr4, dzieki temu ma sie cos zmienic. Dzis to sprawdze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm czyli jest z tym trochę zabawy... Ja na elektronice się nie znam, kabel mam od niedawna ale jeszcze nie testowany bo są problemy z windows 7 :/

 Chyba zostawie soft tak jak jest, bo nie zauważyłem rożnic w osiągach ani spalaniu. Jedyne co się zmieniło to, że przy schodzeniu z obrotów bez gazu, czasami strzela w wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Dawno nic nie pisalem tutaj

 

Autem wybralem sie nad polskie morze, w sumie trip ponad 1100km bez przygod mechanicznych, nie liczac balona na oponie z przodu 

Pare fotek 

 

IMG_0001.jpg
 
IMG_0011.jpg
 

IMG_0005.jpg
 
IMG_0006.jpg
 
IMG_0016.jpg
 
IMG_0019.jpg
 
IMG_0026.jpg
 
IMG_9978.jpg
 
IMG_9980.jpg
 
IMG_9982.jpg
 
IMG_9984.jpg
 
IMG_9993.jpg
 
Jak widac udalo sie w koncu skonczyc carbonowanie dokladek ala club sport 
 
Jakis czas temu wsadzilem tez zegary z M3 
 
20150821_184723.jpg
 
oraz zalozylem elektryczne szyby na tyl , wszystko na ori wiazkach/przelacznikach/silniczkach
 
Skompletowalem tez caly dolot z B30 
 
20150903_181626.jpg
 
porownanie dis z b30 i b22
 
20150906_205629_1024x576.jpg
 
 
 
20150906_183859_1024x576.jpg
 
B30 na miejscu 
20150906_204730_1024x576.jpg

 

Odmalowalem tez schowki i wymienilem wszystkie na te z pakietu dla niepalacych oraz na schowek na okulary 

 

20150909_170856.jpg

 

Autem trzeba wybrac sie na hamownie, z dolotem B30 juz na prawde fajnie ciagnie. Pare pomyslow jak zwykle mam jeszcze w glowie, ale wszystko z czasem :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genialne jest to kombi, może koła trochę nie w moim guście ale ilość prac wykonanych przy nim robi wrażenie sztosem byłoby wsadzenie s'ki pod maskę i zdobienie M kombi

 

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

 

nie prokowuj :D  czy zmiana kolektora dodała mocy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ski na pewno nie bedzie bo to przeciez zwykly dupowoz, wiec ma byc w miare oszczedny ;)

 

Co do mocy to dupohamownia mowi ze jest duzo lepiej niz bylo ;) Wkladaja te kolektory do silnikow m52tu i maja srednio 12-15km wiecej, ale nie widzialem jeszcze nikogo kto by wsadzil komplet razem z przeplywka, gumami i przepustnica, a srednica przeplywki jest duzo wieksza. Przepustnica niewiele sie rozni srednica miedzye 2.2 a 3.0 , dlatego juz mam w glowie plan na duzo wieksza  :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ski na pewno nie bedzie bo to przeciez zwykly dupowoz, wiec ma byc w miare oszczedny ;)

 

Co do mocy to dupohamownia mowi ze jest duzo lepiej niz bylo ;) Wkladaja te kolektory do silnikow m52tu i maja srednio 12-15km wiecej, ale nie widzialem jeszcze nikogo kto by wsadzil komplet razem z przeplywka, gumami i przepustnica, a srednica przeplywki jest duzo wieksza. Przepustnica niewiele sie rozni srednica miedzye 2.2 a 3.0 , dlatego juz mam w glowie plan na duzo wieksza  :mrgreen:

 

czekamy na wykresik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest juz nowa przepustnica do kolektora - duzo wieksza niz ta z b30. Problem jest tego typu ze w samym kolektorze nie ma za bardzo "mięsa" do zebrania materiału i powiekszenia otworu, a juz nawet nie wspomne o tym ze nowa przepustnica wystaje poza miejsce montazowe na kolektorze  :mrgreen:

Srednica wewnetrzna przepustnicy z b30 to jakies 76mm, tej nowej 89mm wiec roznica w powierzchni jest meeega  :twisted:

 

20150923_201153.jpg

 

Na razie nie wiem czy uda sie ja zaadoptowac, ani czy nawet bedzie ona wspolpracowac z wiazka/ecu m54. Nie widzialem jeszcze takiej rzezby nigdzie, wiec dowiem sie dopiero gdy sam przetre szlak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak przeglądam temat to szacun dla Ciebie bo na prawdę kawał dobrej roboty :) 

 

Ale... Zastanawia mnie to 

 

 

 

 

Nie szukalem igielki bo mialo byc to auto do tluczenia sie codziennie, raczej zalezalo mi na czyms mocno budzetowym.

 A to co widze na ostatnich 4 stronach tematu ! :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

no nie potrafie jezdzic chyba zwyklym autem ;)

 

odswierze troche temat

Do zalozenia przepustnicy potrzebowalem zrobic na szybko jakis adapter, wszystko profi mierzone "na oko" :D

Otwor we flanszy jest taki jak przepustnicy. Otwor w kolektorze b30 jak widac jest duuuzo mniejszy, wszystko co by ograniczalo przeplyw powietrza zostalo sfrezowane  :mrgreen:

20151001_191420.jpg

 

na razie jest to wersja beta, docelowo dolot bedzie wypuszczony troche dalej + oslona termiczna

20151005_154557.jpg

 

Tak odpala na zimnym + widoczek na zegarki z m3 ;)

https://www.youtube.com/watch?v=KYNUJz0Y4us

 

a tutaj 2, 3, 4, 5k rpm i odciecie ;)

https://www.youtube.com/watch?v=8j27iksZFXI

 

do kompletu z licznikiem wpadlo tez lusterko, niestety fotochromu musialem sie pozbyc bo standardowo sie wylewal

20151007_221522_1024x576.jpg

20151008_114837_1024x576.jpg

 

Po dolozeniu elektrycznych szyb na tyl kupilem ramke z otworami na duze przyciski, musze ja jeszcze ocarbonowac.

W najblizszym czasie mam zamiar wybrac sie na hamownie , na pewno wkleje wykres bo chyba bedzie czym sie chwalic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...
  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...