Skocz do zawartości

[E46] Daily Stancewagon E46 by Broder


Broder

Rekomendowane odpowiedzi

Czego Twoim zdaniem brakuje we wnetrzu? Co mozna zmienic? Jestem otwarty na sugestie :D

No moim zdaniem to brakuje tylko obszytych foteli dobrą skórą :D I jest możliwość żebyś pokazał jak to wnętrze wygląda na ten moment? Tylko żeby zdjęcia były w miarę dobrej jakości a nie robione ziemniakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dekielki zalozone, od razu auto wyglada na bardziej kompletne ;)

 

DSC_0622.jpg

 

Wpadl mi tez w łapki kolejny Eisenmann , tym razem duplex

 

5355242465_2.jpg

 

5355242465_3.jpg

 

Zostal on przerobiony przez kogos w ten sposob, ze wyjscie na druga strone jest z przed puszki (zamiast z koncowki wydechu), czyli druga strona nie jest tlumiona, a co za tym idzie powinno troche lepiej/glosniej to chodzic. Boje sie tylko czy nie bedzie tak, ze spaliny z puszki beda ladnie mruczec, a druga strona ryczec ;)

Mam tylko dylemat czy chce miec duplexa. 

Taka wizualizacja na szybko 

 

pnYIej8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec wydech zalozony. Ogolnie chodzi bardzo ladnie, w koncu nie brzmi jak valvotron 4cyl ;) jest męsko. 

Na razie lipa jest ze spasowaniem tego. Musze podzialac, cos przesunac, cos wysunac i dociac dyfuzor. Oczywiscie musi byc w 100% symetrycznie bo inaczej bede mial koszmary   :mrgreen:

Zastanawialem sie czy dac fotke, bo na razie jest dramat no ale zmieni sie to na dniach, wiec z ostateczna ocena sie wstrzymajcie  :mrgreen:

 DSC_0649.jpg

 

Mialem tez 15mm dystanse , ale przod wystawal za bardzo. Zamiast bawic sie w sprzedaz, a pozniej kupno 10mm zanioslem je do tokarza 50m od domu i tym sposobem mam idealne dystanse z centrowaniem. Spas z przodu w koncu znacznie sie poprawil i kolo sie wysunelo, bez dystansu bylo calkowicie schowane

 

DSC_0642.jpg

 

2015_05_18_12_13_55.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niespodziewanie trafil sie dawca na swap - prawdziwy killer M54B22 czyli tak jak chcialem tyle, ze automat. Przebieg ok 100 tys km. Ogolnie bylo doinwestowane i mega czyste auto, wszystkie oslony aluminiowe termo itd jak nowe. Kupilem juz praktycznie gola bude, ale ostal sie wraz z nia gwint H&R na grubej ladze :D

  

DSC_0658.jpg
 
 
Strzal byl tak szczesliwy ze minal wszystkie chlodnice i slinki o wlosek ;) klima pelna
 
DSC_0667_600x1066.jpg
 

Sprzedawca cos mowil ze byl wydech na 4 rury, oczywiscie musialem dopytac o szczegoly. No i nie bylo wyjscia - musialem go miec :D

Jakis custom wydech ale mega wykonanie + real carbon dyfuzor a'la M3 pod zderzak mpakowy

 

2015_05_22_11_09_41_1024x576.jpg

 

Silniczek wyciagniety ze skrzynia juz w poniedzialek, ale czeka na moje modyfikacje bo jak zwykle nie moge tak po prostu zrobic swapa, nie byl bym soba :D

 

DSC_0698.jpg

 

Skrzynia bedzie manualna oczywiscie, ale wiecej jutro.

Stay tuned ;)

 

a jeszcze taka fotka

 

IMG_9722.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

użeram się ze Swoim m54b22 w kombiaku teraz :D 

 

pali 1l oleju na 300km, łożysko na sprzęgle jest głośniejsze od jakichś 20 letnich opon wykartoflonych, na 2 garach mam po 6,5 kompresji a na jednym 0 :D 

 

Ale - wyskakuje na obwodnicę i 5 bieg do dnia dzisiejszego odcinam na LPG :D

 

Powodzenia z tym gunwem , bo ja myślę nad m50b25  :mrgreen:  :drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Binio, nie wiem ktora czesc pierwszego zdania jest dla mnie wiekszym komplementem  :mrgreen:

 

Kurde myslalem ze bolaczka olejowa ominela B22 :P Silnik ma niski przebieg, wydech byl suchy i czysty wiec miejmy nadzieje ze bedzie git ;)

 

Dzis podczyscilem gwinta bo troche przyrdzewial. Nie wiem tylko czy to dobry pomysl bo jest mega kamien/pingpong , nie rozumiem jak w ogole ludzie moga pisac ze TAT jest im za twardy , kawalarze  :mrgreen:

 

DSC_0739.jpg
 
Porownanie z tuningartem - widac ze potrzebny jest dluzszy lacznik stabilizatora, zalozylem krotkie ale stabi jest mocno wygiety w gore. Niestety troche lipa jest bo skrecilem gwint max w dol, a brakuje z 1-2cm gleby i spas sie pogorszyl :(
 
DSC_0741.jpg
 
zeby ktos nie pomyslal - sprezyny tez sa zalozone  :mrgreen:
 
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoj gwint tez na grubej ladze? U mnie sa zupelnie inne sprezyny , cos jak tutaj

dsc00410-625x352.jpg

 

sprezyna rozszerza sie u gory i zamiast talerzykow jak w typowym gwincie, mam duze ori talerze i przez to jest brak gleby bo sa one dosc wysokie. Mozliwe ze tez podmienie sprezyny chociaz nie chcial bym zbey sprezyna np mi stukala bo bedzie za krotka. Mam tez cicha nadzieje ze z silnikiem 6cyl minimalnie siadzie jeszcze ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie u mnie w temat tam jest gwint jak go dostalem, tak jest na grubej ladze, sprężyny mialem wąskie ku dolu i szerokie ku girze tak żeby pasowalo z oryginalnymi poduchami, a ja kupilem sprężyny 140mm i zakladalem cambery wlasnie po to żeby zejść nizej, bo mialem ten sam problem co Ty ale teraz jazda jest za***ista,

 

pozdro

 

ps. Springi bralem od KLEMENSA znasz go przeciez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle zeby sciagnac go i dac lagi do nagwintowania i przespawania mocowania lacznika stabilizatora troche nizej... ale na razie tylko mysle o tym ;) Nie wiem czy sie zdecyduje. Gleba teraz jest optymalna , super spasu nie ma, ale przynajmniej w trase mozna poleciec bez strachu przed koleinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swap dalej niezrobiony :P

Wszystko sie przeciaga bo co chwile wpadaja do glowy nowe pomysly. Zapewne gdyby valvotron zdech to byla by to szybka akcja, a ze dalej zyje to robie na spokojnie. 

Sprzeglo jednak musialem kupic od M54 , ale poratowal mnie koega z wrocka ktory oddal za pol-darmo komplet sprzegla z M54 (musi byc dwumas na 8 srub) 

Przyszla tez wiazka silnika od manuala

DSC_0062_1.jpg

 

Beda tez usuniete katalizatory , wiec zakladam kolektory z m52

DSC_0063_1.jpg

 

W skrzyni docialem juz otwory na sruby miski olejowej

 

DSC_0061.jpg

 

z modyfikacji juz wykonanych to usuniety EGR/pompa powietrza wtornego 

 

DSC_0058.jpg

 

i jeszcze takie zdjecie z placu boju :D komu sprzeglo? :P

 

DSC_0034.jpg

 

Zastanawiam sie nad kolektorem ssacym z B30, ale chyba wole wrzucic najpierw serie zeby wiedziec jak to sie odpyach, a dopiero pozniej modzic. Bede mial odniesienie jakies czy mody cos daly na plus lub minus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broder mi pitol tylko zamawiaj od Klemensa springi na przód 14cm tak jak ja mam i zejdziesz tak jak na TA, bo u mnie to sie udali poprzez zastosowanie springow 14cm i dolozenie camberow, i powiem Ci ze za***iscie sie jezdzi, nie jest za twardo i nie jest za miękko, jest w sam raz na tych sprężynach, tyle ze ja mu powiedzialem zeby dostosowal tak żeby one byly nie za twarde dlatego czekalem za nimi 3tygodnie ale warto bylo, nic nie spawaj i nie gwintuj szkoda kasy na to a jak Ci przetopia lage to juz do wyjebania będzie..

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalozylem dzis dlugie laczniki i nie spodziewalem sie tego ale auto tak opadlo ze teraz jedna strona mi trze (jest nizej niz druga - standard)

Od razu tez przestalo stukac i zawias zdecydwanie bardziej miekki sie zrobil. Po prostu laczniki strasznie go ograniczaly, nie spodziewalem sie ze az tak bardzo.

Dzisiaj zalozylem kolektorki wydechowe z M52 - wydaja sie mega male, ale w stosunku do seryjnych M54 z katami, maja duzo lepiej wyprofilowane kanaly i chyba jednak lepszy/wiekszy przeplyw spalin
 
2015_06_05_14_33_04.jpg
 
zalozylem tez wiazke z manuala i tu uwaga dla potomnych - nie trzeba zmieniac calej wiazki silnika (ja kupilem calosc...) ! W e46 wystarczy zmienic wiazke sond lambda bo to razem z nia jest pleciona wiazka skrzyni automatycznej. 
Sciagnalem pokrywe cewek w celu podmiany wiazki, a tam wszystko wyglada tak jak by jeszcze nigdy nikt tam nie zagladal ;)
2015_06_05_14_32_28.jpg
 
Nastepne prace w poniedzialek, plan ambitny 
- wywlec valvotrona z komory touringa (nie wiem czy jestem gotowy na te pozegnanie  :rotfl:)
- wymyc komore silnika
- umyc M54
- wsadzic M54 w komore
- zlozyc skrzynie/sprzeglo z silnikiem (padla decyzja na wkladanie osobno silnika i osobno skrzyni)
 
pozniej tylko dorobic wydech i pokombinowac z wałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec auto skonczone, tzn od strony modow mechanicznych - skrzynia 6 biegow dziala idealnie , wodzik i wybierak dorobione pospawane, , wal sie kreci jak trzeba, sprzeglo dziala, wydech tez pospawany juz docelowo. Auto od spodu poskladane. 
Niestety wydech brzmi (jak na razie) slabo, ale silnik chodzil tylko chwilke bo nie ma wody jeszcze w chlodnicy. Brzmi metalicznie, przypomina m3 (nie tylko z wygladu wink.gif ), ale cala hala jest wykonana z blachy wiec moze tak sie dziwnie nioslo. Jutro obadamy na dworze. Poki co oceniam ze 4 cyl valvetronic na eisenmannie brzmial rewelacyjnie wink.gif 

Pozostalo jutro zmienic olej w silniku, zalac wspomaganie, sprawdzic poziom w skrzyni i dyfrze na wszelki wypadek, zalozyc zderzak i oslony pod silnik i mozna wyjezdzac na testy drogowe wink.gif

olej byl zalany 5w30 totala, ale nie ma aprobaty bmw wiec zmieniam na 5w40 

 

DSC_0121.jpg
 
DSC_0118.jpg
 
DSC_0119.jpg
 
DSC_0120_1024x576.jpg
 
DSC_0122.jpg
 
koncowki wydechu niestety sa troche schowane, wolal bym zeby minimalnie wystawaly ale coz, nie mozna miec wszystkiego :D
 
foto pod maska z wczoraj 
 
xayc5a1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...