Skocz do zawartości

[E46] Daily Stancewagon E46 by Broder


Broder

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno nie robia na kitach dedykowanych, a w garazu z eatonem kazdy moze sobie zrobic wystrugac  ;) Poza tym nie mialem z k64 do czynienia, ale po tym jakie przeboje mial Serek z silnikiem ktory oni wlasnie skladali to nie oddal bym im nawet hulajnogi (gdybym posiadal) do naprawy/tuningu  :D

 

wow. Dobrze wiedzieć :) 

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie robia na kitach dedykowanych, a w garazu z eatonem kazdy moze sobie zrobic wystrugac  ;) Poza tym nie mialem z k64 do czynienia, ale po tym jakie przeboje mial Serek z silnikiem ktory oni wlasnie skladali to nie oddal bym im nawet hulajnogi (gdybym posiadal) do naprawy/tuningu  :D

 

podeslij informacje i cene na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Auto bedzie hamowane i strojone prawdopodobnie przez Maleckisa, ale zanim to sie wydarzy trzeba jeszcze wprowadzic kilka poprawek. 

Turbo to sa duze koszta + zawsze cos sie wysra. Taki kit jest praktycznie p&p (pod warunkiem ze kupuesz nowy w pudelko, a nie tak jak ja uzywany z ktorym troche walki bylo) i bezobslugowy. 

Kompresor na m54b25 nie zostal podlaczony, kiedys kupilem b30 i postanowilem je odremontowac i od razu z nim uruchomic kompresor.

Po rozebraniu B30 okazalo sie ze wcale nie byl w zlej kondycji - wszystkie panewki . wal w swietnym stanie. Walek ssacy standardowo posiada rysy pod 4 i 5 mostkiem ale bez dramatu. Szczeliny pierscieni olejowych byly minimalnie ponad norme (z tego co pamietam 0,6mm, norma do bodajze  0,4mm), wiec upewnilo mnie to ze warto w niego jeszcze zainwestowac ;) 

Poskladany bez zakuwania, bez odprezania, a to wszystko na wszelki wypadek gdyby okazalo sie ze kompresor nie pompuje.

IMG_0201.jpg

Glowica po kompletnym przegladzie i remoncie - planowanie, gniazda zaworowe, dotarte zawory, nowe uszczelniacze i prowadnice zaworow wydechowych (ponoc byly luzy, ale tutaj bylo juz naciaganie na koszta)

20170222_124444.jpg 
20170222_225118.jpg
 

Wyspawany w koncu zostal splyw oleju do miski z kompresora 
20170519_175014.jpg


 IMG_0179.jpg 

IMG_0196.jpg
IMG_0199.jpg

IMG_0215.jpg

Wszystko szlo super do momentu gdy przyszlo przykrecac glowice :D

9 gwintow na 14 zostalo zerwanych... 

20170307_184532_1.jpg 

20170307_193442.jpg

Pierwsze co na mysl przyszly helicoile, ale ze silnik ma byc dmuchany to wolalem zrobic raz a dobrze i bez rysyka ze znow cos sie wyrwie. 

Zakupilem szpilki m12 od Karola z FTWL , oddalem blok i glowice do powiekszenia otworow, a otwory w uszczelce pod glowica musialem rzezbic sam. Szlifiernia nie chciala se tego podjac. W szlifierni zj***li sprawe - rozwiercajac otwory nie zabezpieczyli kanalow olejowych co poskutkowalo tym ze musialem silnik rozpierac do zera i ponownie wszystko myc bo opilki aluminium byly juz pod panwekami... brak slow.

20170419_211816.jpg  

20170422_203550.jpg

20170422_215643.jpg 

20170423_152606.jpg

Vanos oczywiscie po regeneracji, nowe uszczelki i skasowane luzy na lozyskach

20170429_195012.jpg20170429_195801.jpg

Pompa oleju dostala mocny loctite na srubke, miejmy nadzieje ze obejdzie sie bez problemow ;) 

20170304_222125.jpg

W miedzyczasie  odkupilem kompresor kit od Santino dla jego intercoolera i orurowania bo nie podobal mi sie ksztalt oryginalnego intercoolera ASA :D 

20160909_213052.jpg 20170621_113717.jpg 
20170623_213323.jpg
20170624_180741.jpg

Teraz kratka w zderzaku jest symetrycznie wypelniona coolerem

20170624_193746.jpg 

Wszystko mialo byc budzetowo, a wyszlo jak zawsze. Chcialem zaoszczedzic montujac stare popychacze, jako ze jest to czesc w razie co dostepna od gory. Po zlozeniu i odpaleniu silnika jednak cos stukalo. Wymienilem wiec wszystkie popychacze, ale jedyne co sie polepszylo to zachowanie silnika na zimnym, poza tym stuki nadal wystepowaly. Na szczescie okazuje sie ze stukanie dobiega ze sprzegla bo jak zwykle cos wykombinowalem. Ponownie rozbieranie gory, walkow, vanosa itd... Przy okazji nowa oliwa Valvoline 5W50, wczesniej byl mineral na dotarcie i pierwsze plukanie, pozniej Total 5w40 (ten pod wzgledem temperatury byl chyba lepszy niz obecne vavlo)

20170810_112532.jpg 
20170810_154915.jpg
 

Po tym wszystkim w nocy moje zycie wygladalo mniej wiecej tak

16938647_737576129730908_395213836577747

Wydech pozostal na kolektorach z m52, ale kolezka z DBTuning namowil mnie na kolektory schmiedmanna. Zaluje ze nie zakladalem ich przy swapie bo bym sobie zaoszczedzil sporo roboty. Na kolektorze musialem dospawac tulejke pod czujnik temp. spalin EGT

20170906_180633.jpg

Finalnie dzwiek jak na filmie z poprzedniego postu, jaram sie bo udalo sie uzyskac cos na styl pomiedzy v6 / v8 ? Do tego jest na dosc cicho na niskich obrotach. 

 Na koniec wlpadla jeszcze przerobka dolotu, zostal skrocyny, a filtr ze zderzaka zostal przeniesiony na gore. Na dole lapal strasznie duzo syfu i wode

22163729_10210691949827366_290801211_o.j

Po drodze wpadl pomysl na BBkit jak zwykle - budzetowo. Zakupilem wiec zaciski z Mercedesa 4 tloczkowe z najdluzszymi jarzmami. Fabryczne otwory zostaly zaspawane i mialy byc nawiercone nowe, ale tokarzowi lekko wiertlo zeszlo :D i zle je nawiercil,  dlatego temat na chwile odpuscilem. 

20161122_162314.jpg 

Trafil sie jeden zacisk z M3 F80 pod tarcze 380mm, wiec postanowilem sprobowac cos stworzyc ponownie. Wszystko bylo ok, tylko powstal problem z dostepnoscia tarczy o takiej duzej sredicy i wysokoscia pod odsadzenie do e46. Zacisk wystawilem juz na sprzedaz, ale jednak cos udalo sie wyszukac i o ile w wyieczniach mialo sie nie udac, to w praktyce wyszlo idealnie pod e46. Dokupilem wiec drugi zacisk i komplet tarcz zimermanna wiercone. Finalnie bedzie 375x32mm, zaciski beda jak w emce - czerwone z napisem brembo, oryginalne znaczki M mnie denerwuja, szczegolnie ten do gory nogami ;)  

20180106_151746.jpg
 Nie mialem do czego przyrownac :D jest kolos20180112_155456.jpg 20180117_161024.jpg
 20180117_161032.jpg

Z jeszcze innych zmian to alcantara ustapila miejsce czerwonej skorze w elektryce. Dla skor kupilem cale auto :D Fotel kierowcy troche zajechany, ale po czyszczeniu wygladal juz znacznie lepiej. 

20170509_141624.jpg 
20170509_144120.jpg
20170509_144505.jpg
 

Dla wiekszego kompofortu pasazerow podruzujacych z tylu ktorych nigdy nie woze :D zamontowalem dodatkowe gniazda zapalniczek

 
20170509_194107.jpg

Jako ze mialem licznik od M3, a diody shift light nie chca wspolpracowac ze sterownikiem MS43 zakupilem malutki modul z regulacja. Nie jest to to samo, ale przynjamniej diody nie sa bezuzyteczne :D 

20170407_185617.jpg

Co do wskaznikow to kupilem chinskie Greddy i wyrzezbilem dla nich miejsce w kratce srodkowej. Boost i EGT

20170320_082957.jpg 
20170322_110219.jpg
20170703_210740.jpg

Maksymalne doladowanie jakie udalo mi sie osiagnac to dokladnie 0,5 Bar . Co ciekawe tak jak kiedys myslalem kompresor kupilem juz z kolkiem chyba stage 2 doladowanie powinno byc troszke wieksze, ale biore pod uwage to ze kompresor nie jest nowy wiec dobre i te 0,5bar... Ale nie byl bym soba gdybym nie chcial czegos jeszcze bardziej podkrecic. Wykonalem wiec jeszcze mniejsze customowe kolko,  chcialem uzyskac wieksze doladowanie przy nizszych obrotach (bo tak dziala kompresor - doladowanie rosnie wraz ze wzrostem obrotow), ale boost maksymalny nadal wynosi 0,5bar, wiec gdzies cos przepuszcza, albo wskaznik boost szwankuje. To i pare innych rzeczy pozostawiam juz do ogarniecia Maleckisowi.

21057638_10210441572648093_1534419752_o.

20170821_184841.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, orzel napisał:

Mod z kompresorem na plus ale z tarczami to dla mnie średnio wyszło ci to - wygląda to tak jak by zacisk był źle dobrany względem tarczy ( 1/2 powierzchni jest bezużyteczna )

jak tarcza moze byc zle dobrana skoro zacisk jest fabrycznie pod tarcze 380mm, a ta ktora zakladam ma 375mm? :) Zacisk na zdjeciu jest bez klocka, a klocek w przypadku tych zaciskow wystaje ok. centymetr poza krawedz zacisku, tak wiec praktycznie cala (o ile nie w 100% cala) powierzchnia tarcia zostanie wykorzystana. 

Te zaciski wystepuja w 2 wersjach - pod tarcze 340mm i 380mm 

Ponizej przyklad z sieci, widac ile wystaje klocek

e14IOBv.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Broder napisał:

Jesli sam mialbym przyczepic sie do czegos w tym bbkit to niestety wyglad zacisku

w porównaniu do tego co masz w m3 to fakt , można tutaj czuć niedosyt w wyglądzie.

Ale grunt że i tak się poprawiło w stosunku do serii ;)

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow grube mody poczyniłeś, pamiętam ją z samego początku z parkingu pod Tesco też była troszkę zmęczona życiem a tu proszę taki projekt, super to wszystko wygląda. Dźwięk wyszedł mega!!! Coś pomiędzy r6 a v8 poprostu petarda jak na m54 muszę to kiedyś obadać na zywo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.09.2015 o 20:50, Broder napisał:

ski na pewno nie bedzie bo to przeciez zwykly dupowoz, wiec ma byc w miare oszczedny ;)

To tak zawsze jest niby daily dupowóz a koczy się z 3.0 i kompresorem pod maską :) Fajnie się zmienił ten turas, a najbardziej mi się podoba dźwięk wydechu bo brzmi delikatnie V-ką. To są tylko te kolektory schmiedmanna, dalej przelot i końcówka custom? Wiesz coś więcej na temat tej końcówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...