Skocz do zawartości

[E46] Daily Stancewagon E46 by Broder


Broder

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Odswieze troche temacik.

 

Felg nadal brak, za to trafila sie okazja kupic najpierw M54B25 i w tym samym czasie M54B30 , kupilem oba :D Oba dlatego ze w razie gdyby ktorys okazal sie lipa, bedzie drugi w zanadrzu.

Oczywiscie na pierwszy plan leci B30. Silnik teoretycznie ma najechane 87 tysiecy mil, ale nie widzialem dawcy, ani nie mialem mozliwosci go odpalic. Wyglada na to ze dosc dlugo stal, a do tego byl zle zabezpieczony w transporcie. 

Pomimo tego ze wyglada na suchy, postanowilem powymieniac uszczelki na zas poki jest na wierzchu i dostep wszedzie jest latwy.

20160121_151534.jpg

 

Kanaly dolotowe w glowicy i zawory wygladaja na bardzo suche, wiec jest szansa ze nie bedzie wpierdzielal duzo oleju ;)

Na pierwszy ogien poszla uszczelka pod podstawa filtra oleju, bylo totalnie sucho, ale koszt uszczelki zaden wiec nie ma co czekac az zacznie puszczac jak silnik bedzie juz w aucie. Stara uszczelka wyszla w jednym kawalku i byla jeszcze mocno elastyczna, wiec albo ktos ja wymienia, albo faktycznie silnik nie ma miliona przejechanych mil ;)

20160128_153854.jpg

 

Nastepnie poszla miska olejowa w dol, uszczelka rowniez miekka  w dobrym stanie, ale tu troche narobilem w majtki. Znalazlem w misce 3 krotkie rurki... jak sie okazalo sa to smarownice/dysze olejowe pod cylindry. Niestety moglo byc slabe smarowanie 3 cylindrow z tego powodu, ale uzlyszalem z wiarygodnego zrodla ze to standard w m54, wiec posprawdzajcie jakie skarby macie w miskach olejowych zanim bedzie za pozno :P Zdjecia brak, ale nizej daje pogladowe z sieci na ktorym widac owe dysze

M54Build-97.jpg

 

Jak juz wspominalem silnik byl zle zabezpieczony w transprcie, przez co mam do wymiany kolo pompy wspomagania oraz dekiel vanosa, posiada mala dziurke.

Postanowilem ze dekiel z vanosem wykrece z B25 i przeloze , no a jak juz bedzie na wierzchu to warto go zregenerowac.

 

20160129_152156.jpg

 

Czekam na uszczelniacze vanosa, oczywiscie bedzie nowa uszczelka pod dekiel vanosa i pokrywe zaworow. Pod miske olejowa tez juz czeka nowa uszczelka, ale nie moge skrecic dopuki nie zaloze nowych dysz olejowych, a do tego pewnie trzeba bedzie rozkrecic polowe dolu silnika (zalezy ktore dysze sie urwaly)

Tak wiec jak widac wszystko idzie jak krew z nosa :P

 

Stay tuned ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Tyl jak przystalo na daily ma sztywne odboje, ale po zimie nie byl jeszcze obnizany. Jako ze w koncu mam idealny dla mnie setup opon , na dniach bede pasowal lepiej auto.

 

Może głupie pytanie ale jakie odboje? Pod spreżynami? I co to daje?

 

Taptalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety dobra sprawa to na pewno dla silnika nie jest, ale tak jak pisalem ponoc to standard. Z tego co wygooglalem to widac ze na ta przypadlosc cierpialy dosc mocno M5 E60.

Na zdjeciu nizej wszystko wytlumaczone, sprysk ma za zadanie chlodzic tloki  i wspomagac smarowanie cylindrow olejem na wolnych obrotach

Pistons_and_Crankshaft_16.jpg

 

 

Odboje sztywne w ksztalcie wałka, nakladane na tlok amortyzatora, zadanie jest proste - blokowac zeby amortyzator nie zszedl nizej ;) O wiele lepsze rozwiazanie niz tzw klipsy ktore wypadaja na wiekszej dziurze z tym, ze klipsy mozna dolozyc w razie potrzeby, a te docinamy na aucie jednorazowo

 

odboje_tyl_04.jpg?osCsid=qi2i8a4ec7uttc5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docinamy? Rozumiem ze poprostu odboj skraca skok amora? Przez co uzyskujemy nie tyle na twardosci co ograniczamy ruchy budy= mozliwosc spasu? Moglbys jakas fotke dac jak to na amorze wyglada? Bo osobiscie szukam twardszych sprezyn do TaT bo np du** na e36 miekka mega jest.

No i to z fotki założę na tylnie a co z przednimi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Czas odgrzac kotleta

 

Po sprzedazy RS2 dluuugo szukalem felg, bylo kilka kompletow BBS CH na sprzedaz ale w kazdym komplecie przynajmniej jedna felga byla spawana. Udalo sie trafic blizniacze, ale z mniejszym concave'em BBS CH-R ktore juz tak nie pekaja na potege jak CH i parametry troche lepsze do daily 

8.5J ET32
9.5J ET35 
Najwazniejsze ze felgi sa czyste, zadbane i kompletne z ori bbs deklami i wentylami 
 
20160323_132315.jpg
 
20160323_150217.jpg
 
20160323_150232.jpg
 
20160323_150241.jpg

 

Tak wyszly tyly 225/35
20160408_151506.jpg
 
i przod nankang 215/35
20160408_151451.jpg
20160408_151359.jpg
 

Temat silnika B30 opisany powyzej, z tego powodu zdecydowalem ze jednak wrzuce B25 , a B30 przejdzie generalke, ale w dluzszym okresie czasu, na spokojnie. 

 

Tak wiec finalny setup to M54B25 na dolocie z B30 (kolektor , disa , przepustnica, gumy i przeplywomierz)  , soft EU2 i kolektory wydechowe z e36  bez katalizatorow
 
W siniku zostalo zrobione:
- ustawione vanosy przez Leo
- zregenerowany vanos na uszczelniaczach z allegro (nie Mehenker)
- uszczelka miski olejowej Reinz
- uszczelka pokrywy zaworow Reinz 
- uszczelki kolektorow wydechowych Hart
- oringi przewodow wodnych pod kolektorem BMW
- oring czujnika poziomu oleju BMW
- oring bagnetu BMW
- oringi czujnikow walkow BMW
- uszczelki pompy wody BMW
- uszczelki termostatu BMW
- nowe rolki SKF
- nowe paski Corteco/SKF
- odma i przewody BMW
- nowy waz gorny chlodnicy Febi
- olej Total 5W40
- filtr oleju Mann
- uszczelka podstawy filtra oleju BMW
 
Silnik dodatkowo zostal troche odmalowany na srebrno co niestety pewnie zejdzie z czasem ;)
 
20160429_163827.jpg
 

Z auta sciagnalem relingi i zalozylem gladkie listwy w kolorze nadwozia. Odmalowalem lusterka na czarny polysk, doszly naklejki AC Shcnitzera ktorych bardzo tu brakowalo. Nerki rowniez zostaly odmalowane. 

Listwy carbon w srodku na ktorych posiadal lakier zostaly zeszlifowane do gladkiej powierzchni i ponownie polakierowane. 

 

20160407_155537.jpg

 

No i takie male spy foto jak felgi siadly na auto i jak wyglada calosc bez relingow. Powiem szczerze ze felgi nie robily takiego wrazenia gdy lezaly luzem, dopiero teraz calosc zaczyna sie uzupelniac i wyglada mega fajnie   :twisted:

 
20160429_180010.jpg
 
Z innych "drut-modów" to wsadzilem kierunki ledowe z coupe/carbio lift. Uprzedze pytania czy sa one p&p - tak -> pilnik&piłuj  :mrgreen:
 
20160429_163855.jpg
 
Gwint nie byl krecony po 18" wiec mysle ze jeszcze wszystko sie ulozy.  
Na zdjeciu nie ma jeszcze w aucie skrzyni i wydechu, obecnie juz wszystko w aucie i siadlo troche bardziej.
Zakupilem 4x dystanse H&R 10mm z centrowaniem. Z przodu jest ok, nawet przydalo by sie 15mm, ale z tylu nie wiem bo jeszcze nie jezdzilem, a jest blisko do blotnika ;)
 
20160330_150421.jpg
 
Ostatnia kosmetyczna zmiana to lampy z tylu full red. Zdjecie juz stare, z szyby znikaja wszystkie naklejki, a prostokaty na wstecznych sa teraz rombami ;)  
 
20160215_172316.jpg
 
Wiem ze jest kameleon, ale nic nie poradze. Lakier dobieralem juz 3 razy i za kazdym razem wychodzil inny odcien wiec nie ma sensu malowac pojedynczych elementow bo i tak nie podpasuje, a malowanie calego DAILY! mija sie z definicja daily car'a (a inne wydatki wcale :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Fajne auto,ale czegość tu brakuje...

Mocnego pieca,albo jakieś Turbo...

Big Breks....i wszystko w całość...złożone do kupy,..hehe

Chyba że to dupowóz na co dzień to ma się znakomicie...

Ale torowy charakter by się przydał,patrząc na sedana M3...

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans ze czarna folia zasloni tyle co ta lustrzana, dlatego zostaje tak jak jest choc tez nie jest juz w super igła stanie ;)

 

Wrzucam jeszcze fotki z telefonu jak auto i spasy prezentuja sie "na ulicy" , bez fotoszopa, bez wodotryskow

 

20160604_175505.jpg

 

Emka spoglada z garazu z zazdroscia :P

 

20160604_182948.jpg

 

No a tak wygladal lakier, to mnie zmusilo do lekkiego ciecia

20160604_123928.jpg

 

po korekcie

20160604_123855.jpg

 

i jeszcze cos tam wybralem z sesji

 

IMG_9892.jpg

 

IMG_9896.jpg

 

IMG_9845.jpg

 

IMG_9862.jpg

 

IMG_9871.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...