Skocz do zawartości

[E46] Daily Stancewagon E46 by Broder


Broder

Rekomendowane odpowiedzi

Yo!

Jako ze na na wyspy juz sie nie wybieram, trzeba bylo kupic jakies daily dopóki nie zarejestruje M3 w kraju.

Nie szukalem igielki bo mialo byc to auto do tluczenia sie codziennie, raczej zalezalo mi na czyms mocno budzetowym. 
Los chcial ze trafilem na tanie E46 po lifcie, Touring w kolorze Imola Red, w pelnym m-pakiecie i alcantarze. Fabrycznie LHD :D  Co ciekawe bylo to pierwsze auto ktotrym sie zainteresowalem i ostatecznie po ok. 1,5 miesiaca je kupilem.

Na pewno nie jest bezwypadkowe, igłą tez nie jest. Malowane po calosci, kupe mankamentow i ogolnie zaniedbane. Na pewno do zmiany maska i wymaga malowania tez zderzak przedni, ewentualnie blotniki przod co by wyrownac odcien z reszta budy.

Art. Wartość
Numer podwozia WBAAX51000P(olish)D(efinition)37142
Kod typu AX51
Typ 318I (EUR)
Typoszereg E E46 (3FL)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik N42
Pojemność skokowa 2.00
Moc 105
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor IMOLAROT 2 (405)
Tapicerka STOFF LASER/ANTHRAZIT (G7AT)
Data prod. 2002-09-03
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S338A M SPORTPAKET II M Pakiet sportowy II
S386A DACHRELING Reling dachowy
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy
S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD
S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.
S716A M AERODYNAMIKPAKET II Pakiet aerodynamiczny
S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line
S772A INTERIEURLEISTE ALU BLACK CUBE Listwy wewnętrzne Alu Black Cube
S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe
S788A M LEICHTMETALLRAEDER Obr. BMW, st. le. indywid.
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
P972A COMFORT PAKET Pakiet komfort
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Jak widac jest tu slynna jednostka napedowa 2.0 Valvetronic, oczywiscie na zegarach swiecila wiekszosc kontrolek z checkiem i EML wlacznie...

Na pierwszy ogien poszly hamulce - auto po zakupie nie mialo hamulcow. Wymieniona zostala vacuum pompa, rozebrana i uszczelniona na nowo (ciekl olej na wydech, typowa usterka) oraz serwo. Po tych zabiegach hamulce sa 100% sprawne. 

Zdjec jako takich nie robilem po zakupie, wiec wrzucam te z ogloszenia 

 

4518222959_1.jpg

 

4518222959_2.jpg

 

4518222959_3.jpg

 

4518222959_4.jpg

 

4518222959_7.jpg

 

i jedno juz w domu (prawda ze piekna?  :mrgreen: )

 

20140921_145605.jpg

 

Na dzien dzisiejszy auto prezentuje sie jak na foto nizej, a cala historie bede opisywal jesli temat zostanie zaakceptowany 

 

IMG_0360.jpg

 

IMG_0350.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro zaakceptowane to lecimy dalej z historyjka 

 

Wiec auto kupione od osoby u ktorej auto stalo prawie rok w krzakach. Prawdopodobnie w poprzednim silniku walnal rozrzad, wiec gosc zeswapowal na identyczna jednostke z nikism przebiegiem, ale auto dalej nie jezdzilo jak trzeba. Stad okazja cenowa bo facet nie mial juz sil na te auto.

 

Stary silnik rowniez dostalem jako dawca kilku czesci (plus karton innych czesci, modulow , cewek itd). Okazalo sie ze ma nowszy napinacz wiec opd razu poszla podmianka

 

20141004_153702.jpg

 

W aucie kiedys byl gwint, ale do sprzedazy oczywiscie zostalo z niego ogolocone lacznie z łącznikami, a ze nie mial nic na podmianke to bylo bez stabilizatora  (ah ten temat stabilizatora, tyle lat juz sie przewija ciagle na syndyczku :D )

Dlatego od razu wpadl super gwint TuningArt

 

20141004_161038.jpg

 

Ogolnie auto jezdzilo, check sie palil eml tez, az w koncu ktoregos dnia 500m od domu auto przestalo reagowac na pedal gazu. Wkurzony porzucilem je w krzaki na kilka dni ;)

Po kilku dniach poszedlem z zapasowymi modulami Valvetronica, ecu i ews sprawdzic czy odpali na innym komplecie. Okazalo sie ze wtyczka modulu VVT byla wpieta ale bez charakterystycznego KLIK! i napiecie nie zawsze bylo. Wpialem wtyczke i od tamtej pory auto jezdzi bez przerwy, prawdopodobnie to byla ta "usterka" przy ktorej poddal sie sprzedajacy 

Z ciekawych historii jeszcze - nie dzialala tylna wycieraczka, otwieranie klapy  z pilota (otwierala sie szyba w klapie) i jeszcze pare innych rzeczy. Okazalo sie ze typ podmienil modul komfortu (bo przestal dzialac mu pilot) na taki z sedana gdzie nie bylo zaprogramowanej opcji touring. Oryginalny modul tez dostalem w komplecie wiec podmienilem i wszystko wrocilo do normy, a kluczyk zaprogramowalem w 5 sekudn.

Pas kierowcy nie zapinal sie w napinaczu, przyczyna - skorupka slonecznika w napinaczu 

Jeszcze bylo pare ciekawych rzeczy o ktorych juz chyba nie chce pamietac, same level hard jak wyzej  :mrgreen:

Brak czujnika plynu spryskiwaczy i ucieta wiazka, brak czujnika plynu chlodniczego i ucieta wiazka. Kabelki poodnajdywalem i kontrolki na desce zniknely.

Z silnika ogolnie olej ciekl w sporych ilosciach, ale nie inwestowlem w niego (w silnik) za bardzo bo nie bylem pewien ile wytrzyma. Troche pojezdzilem wiec zlitowalem sie i postanowilem powymieniac pare oringow na czujnikach walkow i solenoidach + uszczelki podstawy filtra oleju.

Zawsze zastanawialo mnie to, ze auto zostawialo najwieksza plame oleju zawsze po dolewce. Okazalo sie ze czujnik walka wydechowego w ogole! nie mial oringu, a ze wlew oleju jest prawie w linii prostej nad tym czujnikiem, to ja lalem, a olej od razu wyciekal po bloku  :mrgreen: Malo tego, okazalo sie ze solenoidy mialy poprzerwyane kable!! stad ciagle Check i EML (o dziwo auto jezdzilo bez tych rzeczy normlanie, poza brakiem dolu). Wszystko poskladalem jak trzeba, auto odzylo w dolnym zakresie zdecydowanie.

DSC_0063.jpg

 

uszczlki podstawy z silikonu  :mrgreen:

DSC_0158.jpg

doczyszczone i poskladane na nowych 

 

DSC_0160.jpg

DSC_0145.jpg

 

Trzeba bylo uzupelnic w koncu front o brk listewek pod lampami. Jak wzpominalem maska i zderzak do malowania, przyjdzie kiedys pora na lakiernika na caly front, a poki co budzetowo

 

20141016_162232.jpg

 

Wpadl tez jakis stozek ktory walal sie w garazu i rozporka na wzor schnitzera

 

20141017_162534.jpg

 

zamiast pomaranczek wpadly biale kierunki co by bylo zgodnie z vinem

 

20141017_162636.jpg

 

i tak prezentowal sie front poskladany

 

20141019_152428.jpg

 

Wpadly tez lustra schnitzera 

 

IMG_9441.jpg

 

 

W koncu nadszedl czas na felgi. 

Felgi mozna bylo zobaczyc dawno temu w temacie M3, mialy siedziec na tamtym aucie ale dorwalem BBS RC, wiec RC poszly tam, a BBS RS2 przydaly sie tutaj.

Przod 8,5jx18  ET chyba 22 

Tyl      10jx18   ET 25

Na tyl wpadly stare dunlopy SP9000 225/35 

Rotory malowane w Ferrari Grigio Siverstone

 

20141103_212838.jpg

 

Z przodem byla ciagle walka.

Najpierw Hankook 205/40 ktory okazal sie mega balonem, pozniej Toyo 205/35 ktore byly minimalnie za niskie do daily a do tego puszczaly cisnienie. Nastepnie kupilem nowe Zeetex 215/35 ktore rowniez okazaly sie nakoksowanymi, szerokimi oponami, az w koncu ostatecznie siedzi toyo 215/35 , dla mnie idealnie.

 

DSC_0302.jpg

 

W turasie zrobilem konwersje srub kol na szpilki z nakretkami. Nakretki kupilem takie jak w emce z tym ze tu fejki 

 

20141110_211402.jpg

 

Carbon znaczki na przod i tyl. Gdyby ktos nie mogl znalezc do touringa na klape (a na pewno nie znajdzie), to tylko podpowiem ze uzylem naklejke z dekielka felg 

 

20141112_223928.jpg

 

Taka jeszcze techniczna ciekawostka pod deska , 2 spiace jeze  :mrgreen:

 

20141112_200453.jpg

 

Auto bylo ogolocone z kiery mpakiet i galki, wiec skompletowalem calosc, ale galka 6b :P

IMG_9659.jpg

 

Podczas podmiany kiery okazalo sie ze airbag w ogole nie byl podpiety. Szybka diagnoza...

 

20141205_154041.jpg

 

Lekka modyfikacja licznika 

 

IMG_9864.jpg

 

Podmieniony zostal modul swiatel na ten z automatycznymi swiatlami i 3 krotnym mrugnieciem kierunkow 

 

DSC_0125.jpg

 

Dolozylem ori alarm , wszystko zgodnie z ori instalacja (na zdjeciu brakuje lusterka z dioda i krancowki maski - oczywiscie tez sa juz w aucie)

 

IMG_0189.jpg

 

Dekory we wnetrzu ocarbonowalem folia 6M UltraHD :mrgreen:

 

IMG_0214.jpg

 

 

Przez chwile na aucie byl supersprint, ale trafilo sie cos lepszego 

 

DSC_0206.jpg

 

DSC_0213.jpg

 

Od HTT doszlo wczesniej wspomniane lustro i czujnik zmierzchu/deszczu o ktory rowniez doposazylem auto. Niestety wicieraczki nie dzialaja jak trzeba. Kupilem drugi modul (ten od Htt byl z e39 i nie dal sie u mnie kodowac) z e46 i tez na razie wycieraczki be powodzenia. Czujnik zmierzchu dziala idealnie. Mam zakodowane DRL wiec wlacznikiem swiatel w ogole nie manewruje.

 

IMG_0285.jpg

DSC_0256.jpg

 

Klosze lamp mialy dziwne pajeczynki i szukalem nowych. Udalo mi sie kupic jedna cala lampe zupelnie nowa, a druga w bdb stanie

 

Stary klosz

IMG_0310.jpg

 

nowy klosz juz na aucie

 

IMG_0307.jpg

 

Od Tazuinia kupilem nerki, moje byly malowane jakims niby polyskiem, ale mialy takie zacieki ze wygladaly jak matowe, a przy tym 0 (slownie zero) zaczepow, cale klejone.

Odmalowalem czarnym polyskiem motipa + klar 

Front z nowymi kloszami i nerkami + polerka odmlodnial o 10 lat ;)

 

IMG_0316.jpg

 

Na razie to tyle, troche slabo ze nie zalozylem i uzupelnialem tematu na biezaco, bo opisac wszystko na raz jest o wiele ciezej i bez odpowidniej kolejnosci. 

Jak ktos przeczyta calosc to szacun  :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawac chyba na razie nie planuje, chyba  :mrgreen:

Generalnie i tak auto kupilem z mysla o swapie, ale poki jezdzi ten silnik to niech jezdzi. Ostatno niestety zaczyna dosc mocne niebieskie bąki sadzic, wiec powoli trzeba szukac czegos na swap. Nie chce szalec i raczej bedzie to M54B22. Slyszalem ze swap jesli chodzi o elektryke ogranicza sie do wypiecia starej i wpiecia nowej wtyczki elektryki silnika i wszystko dziala. Jak bedzie w praktyce to sie okaze ;)

Mozliwe ze byla w gieldzie, byla na pewno na maxbimmerze i od uzytkownika tamtejszego forum zostala kupiona.

Z ciekawych rzeczy jeszcze przez ktore musialem przejsc to zly VIN i model na ubezpieczeniu (320d) , zly model wpisany w dowod rejestracyjny i karte pojazdu (320i zamiast 318i) przez to zle wyliczone skladki (na 320d). Po korekcie Vinu i modelu w ubezpieczalni dostalem papier na taka hybryde : BMW 320d , rodzaj paliwa: benzyna + gaz  :mrgreen:

Przy rejestracji auta na siebie wszystko ogarnalem tak jak powinno byc. 

Zapomnialem wspomniec o ostatnim modzie - hamulce na przod od 330i od kolegi Dagi87 . Klocki ATE Ceramic, tarcze niestety nie wiem jakie. Poniewaz zaciski byly czerwone, postanowilem dokolorwac tez tyl

Przed 

DSC_0292.jpg

i po

2015_04_14_18_47_17.jpg

Calosc

 

2015_04_14_19_57_09.jpg

 

Na fotkach na przednim kole byly jeszcze Zeetexy 215/35 , profil opony fajny niski, ale szerokosc conajmniej jak 225, dlatego zastapilem je toyo w tym samym rozmiarze, ktore w porownaniu z zeetexm wygladaja tak

 

DSC_0303.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolkadnie to ta , dodam tylko ze z i tak niskiej ceny zbiłem jeszcze kilka tysi  :mrgreen:

Maske musze zmienic na inna, bo ta malowana chyba wałkiem i ze spora iloscia kitu. Do tego ma mega glebokie rysy i ktos chyba nie lubil wlasciciela bo postawial na masce jakies krzyzyki.

Ogolnie lewy bok tez byl lekko kluczem przjeechany, ale zrobilem zaprawki szprajem + przelecialem calosc menzerna (na razie tylko na grubo 500) i auto nabralo wkoncu jakiegos tam wygladu

Maska byla doslownie pomaranczowa po zakupie, po polerce nabrala koloru

IMG_0288.jpg
 
IMG_0318.jpg
 
Na ile bylo mozna maske spasowalem, po zakupie wygladala jak by byla otwarta z prawej strony (nadal nie jest idealnie)
 
i kilka fotek najaktualniejszych jakie mam. (na zdjeciach jeszcze Toyo 205/35 z przodu z dystansem 15mm, obecnie Toyo 215/35 bez dystansu)
 

IMG_0326.jpg
 
IMG_0344.jpg
 
IMG_0348.jpg
 
IMG_0349.jpg
 
IMG_0350.jpg
 
IMG_0353.jpg
 
IMG_0360.jpg
 
 
Tyl jak przystalo na daily ma sztywne odboje, ale po zimie nie byl jeszcze obnizany. Jako ze w koncu mam idealny dla mnie setup opon , na dniach bede pasowal lepiej auto. Na przod wleca dystanse 10mm zeby wyrownac z tylem.
 
Kiedys kupilem tez splittery Schmiedmanna a'la Clubsport i zaczalem je carbonowac, ale do dzis nie skonczylem ;)
 
20141028_005709.jpg
 
20141028_215623.jpg
 
musze sie w koncu zabrac za wykonczenie ich, a po nich przyjdzie pewnie pora na tylny dyfuzor. 
Tu tez dobra akcja - guma tylnego tlumika byla ratowana opaska forda  :mrgreen: az w koncu ktorego dnia podczas jazdy zerwalo ja i tlumik odbijal sie asfalt-dyfuzor. Niestety dyfuzor od tego pekl, stad decyzja o carbonowaniu
 
20141220_212633.jpg

 

Niestety idzie lato i bedzie czas na klime, a tej jeszcze nie sprawdzalem. Pewnie wyjdzie w praniu kilka nowych, ciekawych historii ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego Twoim zdaniem brakuje we wnetrzu? Co mozna zmienic? Jestem otwarty na sugestie :D

 

Pól-alcantara podoba mi sie wizualnie, a do tego w zimie wsiadajac do auta nie zgrzytam zebami. Poza tym czarny sufit jest, fotele sporty sa, dekory carbon sa, kiera/galka m-pakiet jest, wiec chyba wszystko tak jak trzeba ;) brakuje mi tylko navi 16:9 i dywanikow welurowych na lato  ;) ale pewnie to sie zmieni z czasem :D Poluje tez na lustro wsteczne "jajko" z m3, ale albo nie ma, albo wszystkie wylane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...