dagi87 Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 witam chcialem pokazać wam jak zmieniało sie moje 330 ci w m3 4.0 V8 (s65b40) od razu pisze dla tych co powiedzą ile to wyszło, warto było, lepiej było kupić m3, auto kupione bardzo tanio z szwajcarii a oprócz niego był dawca m3 coupe rozbity z tyłu i oczywiście m pakiet się sprzedał od ręki a cały zakres prac zrobiłem sam od blacharki do elektroniki więc koszty robocizny 0 PLN a oto dane serii: typ 330 ci seria 3 e46 silnik m54b30 moc 231 km skrzynia manual 5b rok produkcji 2000 kolor 317 zderzaki m-pakiet środek zwykła czarna skóra bez m-pakietu następnym etap było przerobienie karoserii na m3 więc zostało zmienione: zderzak przedni belka zderzaka błotniki przód maska progi lusterka listwy zewnętrzne błotniki tylne a to już było coś (przyjechały nówki z serwisu z niemiec ) zderzak tylni belka zderzaka dach wydech m3 kompletny bez kolektorów przeróbka bagażnika pod wydech zdjęcia po przeróbce na m3 ,w trakcie prac próbuje znalezć jak znajde na płytach to dodam jeszcze tak auto wyglądało po blacharce i lakierowaniu dalej silnik 3.0 i czarny środek felga 18 i teksty co jest pod maską ? więc zrobiłem to nie idealnie ale działa lekka kosmetyka pod maską i bedzie dobrze tylko ten filtr taki wieś tuning, ale nie mam pomysły a jezdzić trzeba może jakieś podpowiedzi kilka zdjęć prac w trakcie swapa ,jak znajde dodam więcej problemy okazały sie od razu a mianowicie za szeroki silnik wszyscy przerabiają podłużnice ja przerobiłem kolektory a oto finalny wygląd 1,7 cm luzu po obu stronach i to z osłonami termicznymi ,seryjnie nawet bez osłon sie nie mieścił przerabiać wystarczy tylko 2 cylindry po obu stronachdruga strona jeszcze gorzej, kolumna kierownicza wcale nie pasuje no i co ? 3 krzyżak i jest finalnie wygląda to troche lepiej na zdjęciu jest jeszcze ciasno ale coś takiego jest a tak od spodu to wygląda ,miska juz zaliczyła dzwona przy demontażu silnika od dawcy ale co zrobic ogólnie wygląda to wszystko podobnie jak przy swapie s85 tuleja wahacza zwykła ale innej na szybko nie miałem wiec daje po oczach problemem okazało sie ze stabilizator nie pasuje ale to jeszcze do ogarnięcia przez zime a tak wyglądają chłodnice jak widac nawet saab ma minimalny wkład do projektu chłodnica oleju saab 2.0 T a teraz wydech własnego pomysłu zresztą inaczej sie nie da bo nie ma miejsca a dla informacji skrzynia bmw e92 m3 manual 6b na zdjęciu nie ma przepustnic wydechy właśnie je kończe więc dodam w stosownym czasie a oto napęd most bmw e92 m3 manual półosie wał, przód wału skrzynia dkg tył manual albo odwrotnie już nie pamiętam ,ale inaczej nie będzie pasować bez przerabiania sanki oczywiście przerobione pod most a dokładnie mocowania a najlepsze jest to ze piasty pasują pod frezy półosi z e92 m3 ale tylko 330 i m3 mniejsze silniki nie sprawdzałem oczywiście nawet czujniki abs musiałem zmienić nie liczcie ze zadziałały by ori m3 dsc ,bo próbowałem i lipa a czemu ? bmw e92 m3 ma magnetyczne pierścienie w łożyskach a to już były jaja ,więc została zmiana dobrych łożysk tył na nowe a na przód wkleiłem pierścienie na łożyska ori i śmiga oczywiście z czujnikami od e92 zawieszenie przód już ktoś zrobił gwint weitec będzie eibach sprężyna na gwincie tył aibach -20mm teraz troche przeróbek wnętrza zaczniemy od licznika jak widać licznik bmw e92 m3 manual teraz pora na kolumne kierowniczą z e92 m3 a wniej elektroniczna stacyjka z racji ze elektronika 2009r zawital przycisk start stop i jeszcze kluczyk i przycisk start stop a tak wygląda prawie efekt końcowy bo nadal udoskonalam swapa i poprawiam estetyke i w środku zawitała jasna skóra z tyłu lampy led oczywiście ori bmw i ledowy stop dokładka csl własnej produkcji na bazie oryginału bo te z allegro wogule nie pasują aktualnie felga 19 ten sam wzór na zdjęciu 18 ale rużnice widać na plus i dokładka na zdjęciu w podkładie i samej bazie w testach ale nawet nie widać aktualnie znalazłem tyle zdjęć po niedzieli zrobie aktualne całego auta z felgami i złożonym środkiem dalsze zmiany beda opisywane Pacik, Lisu i Szofer dodali reakcje 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KUJON Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Powiem tak, mega nietuzinkowy projekt jeżeli chodzi o PL i samochód cywilny. Domyślam się ile cię to pracy i nerwów kosztowało, widać że są jeszcze potrzebne pewne kosmetyczne poprawki w zakresie mechaniki jak i wyglądu, ale nie idziesz sprawdzoną ścieżką a sam przecierasz dopiero szlak. Nie ukrywam chciałbym to wszystko zobaczyć na żywo, no i oczywiście przejechać się. Co do wyglądu to ten bodykit M3 siadł dobrze, jedynie pewnie kazdy po mnie to potwierdzi jakieś ciekawsze koło jest tutaj niezbędne.Będę śledzić dalsze poczynania. Powodzenia dagi87 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuban Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 poka jak to jezdzi dagi87 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid82 Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Coś nowego i za to szacun, poka poka filmy jak to chodzi itp?? dagi87 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatandre Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Ciekawy projekt. Ma potencial i szacunek za prace wsadzona. dagi87 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagi87 Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 a tak słychać na zamkniętym wydechu https://www.youtube.com/watch?v=k8zfPKOUTeM&feature=youtu.be a tak na otwartym https://www.youtube.com/watch?v=AV_P0acuhBk dagi87 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagi87 Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 a tak to jeżdzi nie mam zbytnio filmików ale zrobie, pierwsze testy wypadły super i odrazu wypad na 1/4 kamień i od razu 3 miejsce ,ale bez awarii sie nie obyło zerwałem śruby mocowania mostu ale dobrze że na treningach więc szybka akcja i dalej w drogę 22 przejazdy i zero awarii https://www.youtube.com/watch?v=3jsYt-Y9HLo&feature=youtu.be dagi87 i bono dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisu Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Projekt dobry, czekam na dalsze modyfikacje dagi87 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Binio-LODZ Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Kupa dobrej roboty. Podziwiam zapał. Ale ten filmik z wyścigu "emki" z seryjnym siusiuki to jakiś żarcik chyba dagi87 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagi87 Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Kupa dobrej roboty. Podziwiam zapał. Ale ten filmik z wyścigu "emki" z seryjnym siusiuki to jakiś żarcik chyba moge gtra zapodać ale to będzie wyglądać odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagi87 Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 jeszcze jedno zdjęcie z pierwszego uruchamiania jak widać wszystko w trakcie kodowania Norczan, KUJON i bono dodali reakcje 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KUJON Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Niezły meksyk na tym foto, jeszcze raz SZACUNEK za włożony trud ! dagi87 i MAREK GERMAN dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagi87 Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Kupa dobrej roboty. Podziwiam zapał. Ale ten filmik z wyścigu "emki" z seryjnym siusiuki to jakiś żarcik chyba filmik tak tylko żeby pokazać że jezdzi nie patrzec na wynik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Podziwiam zapał i determinację! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pacik Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 To jest prawdziwy unikat na żywo - jeszcze piekniejsza, a na drodze... co tu dużo mówić - rwie asfalt aż miło dagi87 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matys3 Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Bardzo nietuzinkowe auto, tak jak poprzednicy pisali - coś innego, odejście od wyznaczonego szlaku. Będę obserwował !! Powodzenia ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon_97 Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Długo trzeba było czekać, ale jednak i taki temat powstał. Na prawdę jestem pełen dla pracy przez Ciebie włożonej w ten samochód. Piszesz, że wszystko robisz sam to Twoja wiedza jest konkretna Czekam na dalszy rozwój projektu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marszal Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 wow :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAJSU Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 KUJON dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karolo Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Abs i dsc działa Ci normalnie? Układy w całości przełożyłeś z E92 czy zostało coś z E46? Chylę czoła za mody, my pracujemy nad adaptacją sterownika celem usunięcia elementów, które u Ciebie sprawiły najwięcej problemów. Akurat dobry przykład na to, dlaczego włożenie nowego silnika "tyle kosztuje" a propo tematu swapów V8... Jak będziesz kiedyś w centrum daj znać wcześniej na PW, mogę postawić moje 325 turbo w cabrio e36 i sprawdzimy bo parametry mam podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagi87 Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Abs i dsc działa Ci normalnie? Układy w całości przełożyłeś z E92 czy zostało coś z E46? Chylę czoła za mody, my pracujemy nad adaptacją sterownika celem usunięcia elementów, które u Ciebie sprawiły najwięcej problemów. Akurat dobry przykład na to, dlaczego włożenie nowego silnika "tyle kosztuje" a propo tematu swapów V8... Jak będziesz kiedyś w centrum daj znać wcześniej na PW, mogę postawić moje 325 turbo w cabrio e36 i sprawdzimy bo parametry mam podobne. wszystko działa normalnie pompa dsc e92 czujnik przyspieszenia ,czujniki abs też oraz pierścienie abs z łożysk ,inaczej sie nie dało ten silnik jest zależny od systemu dsc e92 bez niego wpada w tryb awaryjny ale tak mocny ze nawet na 3000 obr nie da sie wkrecic tryb awaryjny sterownik silnika i sterownik dsc muszą współgrać chudini99 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba328 Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 No jestem w szoku, że że tyle roboty odwaliłeś przy tym aucie. Najbardziej to swap mi się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagi87 Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Abs i dsc działa Ci normalnie? Układy w całości przełożyłeś z E92 czy zostało coś z E46? Chylę czoła za mody, my pracujemy nad adaptacją sterownika celem usunięcia elementów, które u Ciebie sprawiły najwięcej problemów. Akurat dobry przykład na to, dlaczego włożenie nowego silnika "tyle kosztuje" a propo tematu swapów V8... Jak będziesz kiedyś w centrum daj znać wcześniej na PW, mogę postawić moje 325 turbo w cabrio e36 i sprawdzimy bo parametry mam podobne. na pewno sie gdzieś spotkamy a propo adaptacji sterownika orginalnego to raczej wam sie to nie uda bez dsc ,cały sterownik musieli byście przebudować jak sie orientowałem to nikt tego nie potrafił zrobić, zbyt skomplikowany sterownik ,lepiej kupić sterownik megasquirt 3 i moduł obsługi cewek zapłonowych ,wywalić nastawniki przepustnic, linka gazu i w droge ale jak zrobicie to co zamierzacie to jesteście mistrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KUJON Napisano 9 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 I jeszcze pewnie powiesz, że masz 27 lat i sam ogarnąłeś całą mechanikę i elektrykę ? :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagi87 Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 I jeszcze pewnie powiesz, że masz 27 lat i sam ogarnąłeś całą mechanikę i elektrykę ? :shock: dokładnie tak ,mam dwa zawody lakiernik i mechanik a blacharke też robie nawet za elektronika sie uczyłem ,ale nie skończyłem za mało czasu mi wystarcza wiedzy na swoje potrzeby a jak umie to pomoge Pacik i KUJON dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.