Skocz do zawartości
dagi87

[e46] m3 cabrio 4.0 V8 Dagi87

Polecane posty

witam

 

chcialem pokazać wam jak zmieniało sie moje 330 ci w m3 4.0 V8 (s65b40)

 

od razu pisze dla tych co powiedzą ile to wyszło, warto było, lepiej było kupić m3,

 

auto kupione bardzo tanio z szwajcarii a oprócz niego był dawca m3 coupe rozbity z tyłu i oczywiście m pakiet się sprzedał od ręki a cały zakres prac zrobiłem sam od blacharki do elektroniki więc koszty robocizny 0 PLN

 

a oto dane serii:

 

typ 330 ci

 

seria 3

 

e46

 

silnik m54b30

 

moc 231 km

 

skrzynia manual 5b

 

rok produkcji 2000

 

kolor 317

 

zderzaki m-pakiet

 

środek zwykła czarna skóra bez m-pakietu

 

2wd3ud5.jpg206e7ex.jpg

 

 

następnym etap było przerobienie karoserii na m3 więc zostało zmienione:

 

zderzak przedni

belka zderzaka 

błotniki przód

maska

progi

lusterka

listwy zewnętrzne

błotniki tylne a to już było coś (przyjechały nówki z serwisu z niemiec )

zderzak tylni 

belka zderzaka

dach 

wydech m3 kompletny bez kolektorów

przeróbka bagażnika pod wydech

  

 

zdjęcia po przeróbce na m3 ,w  trakcie prac próbuje znalezć jak znajde na płytach  to dodam jeszcze2uxv47d.jpg

2d1sqdv.jpg

euewyp.jpg1o93yg.jpgjtsbco.jpgxo03y8.jpg

 

tak auto wyglądało po blacharce i lakierowaniu dalej silnik 3.0 i czarny środek felga 18

 

i teksty co jest pod maską ?

 

więc zrobiłem to

s1127q.jpg

 

nie idealnie ale działa lekka kosmetyka pod maską i bedzie dobrze tylko ten filtr taki wieś tuning, ale nie mam pomysły a jezdzić trzeba 

 

może jakieś podpowiedzi

 

kilka zdjęć prac w trakcie  swapa ,jak znajde dodam więcej

 

 

problemy okazały sie od razu a mianowicie za szeroki silnik wszyscy przerabiają podłużnice ja przerobiłem kolektory

a oto finalny wygląd 1,7 cm luzu po obu stronach i to z osłonami termicznymi ,seryjnie nawet bez osłon sie nie mieścił

przerabiać wystarczy tylko 2 cylindry po obu stronach24bu9tu.jpgdruga strona jeszcze gorzej, kolumna kierownicza wcale nie pasuje no i co ? 3 krzyżak i jest 21ahm3r.jpg

 

finalnie wygląda to troche lepiej na zdjęciu jest jeszcze ciasno ale coś takiego jest

 

a tak od spodu to wygląda ,miska juz zaliczyła dzwona przy demontażu silnika od dawcy ale co zrobic

ogólnie wygląda to wszystko podobnie jak przy swapie s85 34fcy8i.jpg

 

tuleja wahacza zwykła ale innej na szybko nie miałem wiec daje po oczach

 

problemem okazało sie ze stabilizator nie pasuje ale to jeszcze do ogarnięcia przez zime 

 

a tak wyglądają chłodnice 

1zz6sli.jpgoqhoqd.jpg

jak widac nawet saab ma minimalny wkład do projektu chłodnica oleju saab 2.0 T

 

a teraz wydech własnego pomysłu zresztą inaczej sie nie da bo nie ma miejsca

27wziq0.jpg

a dla informacji skrzynia bmw e92 m3 manual 6b

 

 

vfw3eg.jpg

 

 

na zdjęciu nie ma przepustnic wydechy właśnie je kończe więc dodam w stosownym czasie

 

2u6d6k3.jpg

 

a oto napęd most bmw e92 m3 manual półosie wał, przód wału skrzynia dkg tył manual albo odwrotnie już nie pamiętam ,ale inaczej nie będzie pasować bez przerabiania

sanki oczywiście przerobione pod most a dokładnie mocowania

 

15nn1oj.jpg

 

a najlepsze jest to ze piasty pasują pod frezy półosi z e92 m3 ale tylko 330 i m3 mniejsze  silniki nie sprawdzałem 

 

a1lrbo.jpg

 

oczywiście nawet czujniki abs musiałem zmienić nie liczcie ze zadziałały by ori m3 dsc ,bo próbowałem i lipa a czemu ? 

bmw e92 m3 ma magnetyczne pierścienie w łożyskach a to już były jaja ,więc została zmiana dobrych łożysk tył na nowe a na przód wkleiłem pierścienie na łożyska ori i śmiga oczywiście z czujnikami od e92 

 

 

rjl9g3.jpg

 

zawieszenie przód już ktoś zrobił gwint weitec będzie eibach sprężyna na gwincie 

 

24qle6o.jpg

 

tył aibach -20mm 

 

teraz troche przeróbek wnętrza zaczniemy od licznika 

jak widać licznik bmw e92 m3 manual

 

53614m.jpg

 

teraz pora na kolumne kierowniczą z e92 m3 a wniej elektroniczna stacyjka z racji ze elektronika 2009r zawital przycisk start stop 

 

e88tbp.jpg

 

i jeszcze kluczyk i przycisk start stop

 

21crnvb.jpg

 

a tak wygląda prawie efekt końcowy bo nadal udoskonalam swapa i poprawiam estetyke

 

1zyhff7.jpg280o6jo.jpgwa3urn.jpgehcj2v.jpgi w środku zawitała jasna skóra 

z tyłu lampy led oczywiście ori bmw i ledowy stop

dokładka csl własnej produkcji na bazie oryginału bo te z allegro wogule nie pasują

aktualnie felga 19 ten sam wzór na zdjęciu 18 ale rużnice widać na plus

 

2ufezhi.jpg

 

i dokładka na zdjęciu w podkładie i samej bazie w testach ale nawet nie widać :)

aktualnie znalazłem tyle zdjęć po niedzieli zrobie aktualne całego auta z felgami i złożonym środkiem dalsze zmiany beda opisywane 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, mega nietuzinkowy projekt jeżeli chodzi o PL i samochód cywilny. Domyślam się ile cię to pracy i nerwów kosztowało, widać że są jeszcze potrzebne pewne kosmetyczne poprawki w zakresie mechaniki jak i wyglądu, ale nie idziesz sprawdzoną ścieżką a sam przecierasz dopiero szlak. Nie ukrywam chciałbym to wszystko zobaczyć na żywo, no i  oczywiście przejechać się. Co do wyglądu to ten bodykit M3 siadł dobrze, jedynie pewnie kazdy po mnie to potwierdzi jakieś ciekawsze koło jest tutaj niezbędne.Będę śledzić dalsze poczynania. Powodzenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a tak to jeżdzi nie mam zbytnio filmików ale zrobie, pierwsze testy wypadły super i odrazu wypad na 1/4 kamień

i od razu 3 miejsce :) ,ale bez awarii sie nie obyło zerwałem śruby mocowania mostu ale dobrze że na treningach więc szybka akcja i dalej w drogę 22 przejazdy i zero awarii

 

https://www.youtube.com/watch?v=3jsYt-Y9HLo&feature=youtu.be

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupa dobrej roboty.

Podziwiam zapał.

 

Ale ten filmik z wyścigu "emki" z seryjnym siusiuki :twisted:  to jakiś żarcik chyba :-P

moge gtra zapodać ale to będzie wyglądać odwrotnie :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupa dobrej roboty.

Podziwiam zapał.

 

Ale ten filmik z wyścigu "emki" z seryjnym siusiuki :twisted:  to jakiś żarcik chyba :-P

filmik tak tylko żeby pokazać że jezdzi nie patrzec na wynik :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Długo trzeba było czekać, ale jednak i taki temat powstał. Na prawdę jestem pełen dla pracy przez Ciebie włożonej w ten samochód. Piszesz, że wszystko robisz sam to Twoja wiedza jest konkretna :) Czekam na dalszy rozwój projektu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Abs i dsc działa Ci normalnie? Układy w całości przełożyłeś z E92 czy zostało coś z E46? Chylę czoła za mody, my pracujemy nad adaptacją sterownika celem usunięcia elementów, które u Ciebie sprawiły najwięcej problemów. Akurat dobry przykład na to, dlaczego włożenie nowego silnika "tyle kosztuje" a propo tematu swapów V8...

Jak będziesz kiedyś w centrum daj znać wcześniej na PW, mogę postawić moje 325 turbo w cabrio e36 i sprawdzimy bo parametry mam podobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Abs i dsc działa Ci normalnie? Układy w całości przełożyłeś z E92 czy zostało coś z E46? Chylę czoła za mody, my pracujemy nad adaptacją sterownika celem usunięcia elementów, które u Ciebie sprawiły najwięcej problemów. Akurat dobry przykład na to, dlaczego włożenie nowego silnika "tyle kosztuje" a propo tematu swapów V8...

Jak będziesz kiedyś w centrum daj znać wcześniej na PW, mogę postawić moje 325 turbo w cabrio e36 i sprawdzimy bo parametry mam podobne.

wszystko działa normalnie pompa dsc e92 czujnik przyspieszenia ,czujniki abs też oraz pierścienie abs z łożysk ,inaczej sie nie dało ten silnik jest zależny od systemu dsc e92 bez niego wpada w tryb awaryjny ale tak mocny ze nawet na 3000 obr nie da sie wkrecic tryb awaryjny sterownik silnika i sterownik dsc muszą współgrać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Abs i dsc działa Ci normalnie? Układy w całości przełożyłeś z E92 czy zostało coś z E46? Chylę czoła za mody, my pracujemy nad adaptacją sterownika celem usunięcia elementów, które u Ciebie sprawiły najwięcej problemów. Akurat dobry przykład na to, dlaczego włożenie nowego silnika "tyle kosztuje" a propo tematu swapów V8...

Jak będziesz kiedyś w centrum daj znać wcześniej na PW, mogę postawić moje 325 turbo w cabrio e36 i sprawdzimy bo parametry mam podobne.

na pewno sie gdzieś spotkamy a propo adaptacji sterownika orginalnego to raczej wam sie to nie uda bez dsc ,cały sterownik musieli byście przebudować jak sie orientowałem to nikt tego nie potrafił zrobić, zbyt skomplikowany sterownik ,lepiej kupić sterownik megasquirt 3 i moduł obsługi cewek zapłonowych ,wywalić nastawniki przepustnic, linka gazu i w droge :) 

ale jak zrobicie to co zamierzacie to jesteście mistrze 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze pewnie powiesz, że masz 27 lat i sam ogarnąłeś całą mechanikę i elektrykę ? :shock: :shock: :shock:

dokładnie tak ,mam dwa zawody lakiernik i mechanik a blacharke też robie  nawet za elektronika sie uczyłem ,ale nie skończyłem za mało czasu  mi wystarcza wiedzy na swoje potrzeby a jak umie to pomoge 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...