Skocz do zawartości

[E39] TOURING 523i CZESIEK


CZESIEK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam moja przygoda z BMW zaczęła się 9 lat temu po zakupie (a właściwie po otrzymaniu prezentu pod postacią) modelu E36 320 limuzyny w kolorze białym na 17" ac schnitzer i niezłej "glebie" przywiezionej z niemiec stan igiełka następna była E36 325 coupe w kameleonie na 17" M3 contur później mała przerwa przez moje ręce przeszedł VW Golf 1 generacji w meksykańskiej czerwieni zabawa w modyfikowanie Golfa zaowocowała przy sprzedaży gdyż spokojnie starczyło na fajna E30 318is silnik nie koniecznie "fajny" choć dał dużo frajdy ale środek ori Recaro wygodny fest !! niestety przygoda z E30 zakończyła się zbyt wcześnie przez nadmierna prędkość i zaniedbanie drogowców którzy nie usunęli błota z drogi :/// jednak miłość i wielki sentyment do E30 został i na, pewno jeszcze zagości w moim garażu. Przyszedł czas na kolejna E36 320 coupe fajna była ale w dniu zakupu :) okazało się w trakcie eksploatacji ze naprawdę była wypieszczona do sprzedaży po pół roku zaczęło wychodzić wszystko i kiedy wsadziłem tyle ile za nią zapłaciłem a ona dalej się psuła przyszedł nieoczekiwany zbieg okoliczności jakaś Pani wracając w nocy do domu zasnęła za kółkiem i wjechała mi w bok wiec przyszedł czas na zmianę samochodu tym razem chciałem coś dobrego byłem już dużo bardziej wyczulony na wszelkie mankamenty ale wiedziałem tez ze pora zmienić 3er na 5 lub 7 ostatecznie padło na 5er a pod namową jednej z osób (dzięki Bodzio) zdecydowałem się na wersje z nadwoziem touring na początku nie byłem w 100 % przekonany ale teraz nie załuję bynajmniej coś się tam mieści ;) ale o tym później. Wiec przy wyborze 5 już w moim życiu BMW padło na BMW serii 5 ;) model E39 touring po przeglądaniu już którąś noc portali internetowych w poszukiwaniu auta pod mój gust chciałem dać sobie spokój mówię już nie ma nic czego bym nie widział poczekam miesiąc zobaczę co się urodzi i wszedłem ostatni raz na najpopularniejsze w naszym kraju al..... i znalazłem w Wieliczce BMW E39 touring dokładnie takie jakie chciałem na swoja bazę jeszcze tego samego dnia siedziałem w niej i urzekła mnie tak ze obiecałem jej ze dziś będzie już nocować u mnie w garażu jak powiedziałem tak zrobiłem (muszę się przyznać ze kilka lat temu uważałem E39 za jedna z brzydszych modeli BMW ale sympatia i przychylność rosła z każdym miesiącem, rokiem mojego życia) Teraz mija już 3 rok jak jest u mnie nie narzeka ;P nie psuje się a radości przyjemności daje tyle ze głowa boli.

Dane samochodu wiec tak auto zjechało z linii produkcyjnej 23 dnia kwietnia 1999 roku

 

Model : E39 523i

Silnik : M52/TU - 2,50l (125kW)

Skrzynia : Manualna

Napęd : najwłaściwszy czyli Tył

Typ nadwozia : Touring

Kolor : Cosmosschwarz Metallic (303)

Tapicerka : Standardowa czarna skóra (N6SW)

nr VIN : WBADR31080GT44803

i jego rozkodowanie :

 

Code Standard Equipment

S520A Fog lights

S548A Kilometer-calibrated speedometer

 

Code Optional Equipment

S227A Sport suspension+lowered+ride-height

S280A BMW LA wheel-spoke 176

S320A Deleted, model lettering

S339A Shadow-Line

S386A Roof railing

S428A Warning triangle and first aid kit

S441A Smoker package

S494A Seat heating driver/passenger

S534A Automatic air conditioning

S710A M leather steering wheel

S785A White direction indicator lights

L801A National Version Germany

S863A Retailer Directory Europe

S879A On-board vehicle literature German

S915A Delete clear coat

 

auto po zakupie wyglądało tak tylko w dniu zakupu stało na stalówce a poprzedni właściciel dorzucił felgi wiec puki nie pomalowałem poprzednich które zachowałem z E36 jeździłem na tych

 

5bop.jpg

 

789ve.jpg

 

vkl4.jpg

 

exqm.jpg

 

Auto niewiele się zmieniało przez pierwsze dwa lata w pierwszym roku jak wspomniałem wcześniej BMW zyskało felgi po mniejszym bracie 18" z modelu E46 M3 następny rok to 19" firmy Breyton oraz rozpórka Ac Schnitzer oraz gwint Ta technix przód ponieważ z tyłu jest nivo.

Na ten sezon auto zostało całe pomalowane przy czym za jedną robotą pozbyliśmy się relingów oraz anteny dachowej i ramki na rejestrację z przodu, porządnie zakonserwowana podłoga ponieważ brzuszkiem ociera się :twisted: o wzgórki i pagórki polskich dróg oraz wypolerowane by połysk lakieru nie odbiegał od połysku rantów;P ale o tym później. Emblematy zostały zmienione na czarne, idąc za konsekwencja do środka wpadła czarna podsufitka zastępując wysłużoną już szara, do schowka wpadła latarka ori, kierownica mieszki zmiany biegów oraz hamulca ręcznego wraz z gałkami zostały obszyte czarna skóra, a do przeszycia użyte zostały nici kolorów M, do bagażnika wpadły dwie ori gumy zabezpieczające bagaż, tylni zderzak zyskał czujniki parkowania (których jeszcze nie podłaczyłem) przedni zderzak został pozbawiony tablicy rej. zastąpiła ja ori listwa wąska schadow-line prosto z salonu Gazdy. Przednie lampy były zmęczone już strasznie a jako że cena nowych lamp powala używek zresztą też zamontowane zostały zamienniki klosza z firmy Depo z dymionymi kierunkami taki sam los spotkał kierunki boczne które zostały ori lecz doprowadzone do czerni i sytuacja podobnie się ma z halogenami ori oklejone na czarno. Tak sobie wymarzyłem i mam :P

Ori radio zostało zastąpione dużym Pionierem z obsługa dvd usb itp itd :-D za odpowiednie nagłośnienie i umilenie czasu spędzonego w aucie odpowiadają zestawy głośników w drzwiach przednich JBL GTI MKII w drzwiach tylnych JBL MS 160 mm w suficie JBL GTO a w bagażniku 2 x JBL GTO zeby to zasilić zamontowane zostały wzmacniacze 2 x JBL 1 X LANZAR o zasilenie ich w prąd odpowiada konkretny akumulator oraz kondensator, i tutaj raz jeszcze podziękowania dla Bodzia za doradzenie wersji Touring do sedana byłby problem to wsadzić a i bagażnika zostało by niewiele a tak tutaj jeszcze dwie kraty wejdą ;)

Na ten sezon autko przeszło również gruntowny przegląd i servis wymiana wiadomo olejów filtrów tutaj BMW zyskało lepszy oddech za sprawą sportowego wkładu filtra powietrza K&N. Wszystkie podzespoły elementy eksploatacyjne wymieniane na takie jakie były na pierwszym montażu za co odpowiada BMW Centrum Maciek Smardzewski (Wielkie Dzięki) chyba ze sytuacja wymusza montaż innych części jak było w przypadku klocków hamulcowych tradycyjne zostały zastąpione ceramicznymi aby nie brudziły felg. Kończąc temat felg który zacząłem nieco wyżej są to 18" Ac Schnitzer w ori kolorze z wypolerowanymi rantami ubrane w opony firmy Bridgestone model Potenza w rozmiarach przód 205/40/18 tył 225/40/18 (brakuje dekielków ale ogarnę ten temat). Aby cało kształt prezentował się dobrze auto zostało posadzone bardzo nisko gwint z przodu skręcony na maksia :twisted: ale nadkole daje jeszcze troszkę możliwości wiec możliwe ze sprężyna zabezpieczająca wyleci a tył niżej już nie zejdzie nivo pilnuje by nadkole było 5mm nad opona jest to dystans który pozwala jako tako 8) podróżować po naszych drogach bez większych przytarć.

Tak auto prezentuje się teraz (przepraszam za jakość zdjęć ale nie posiadam dobrego aparatu) szukam kogoś kto mógł by zrobić zdjęcia z prawdziwego zdarzenia a nie przez amatora amatorskim sprzętem.

 

21b3.jpg

 

lfqv.jpg

 

wgig.jpg

 

2uom.jpg

 

3jsl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wasko :mrgreen:

Dywaniki spraw 5er nowe bo te na wykończeniu

Szyby czarne mi sie nie widza

To tylko moje 3 słowa

:wink:

 

co do "wąskości" ten temat zostanie niestety dopiero na przyszły sezon ruszony ciężko było, znaleść takie felgi a okazało się ze znajomy ma takie które sam kupił nowe parę lat temu założył pojeździł dwa sezony i schował do piwnicy więc pewne sztuki do tego nieściaprane życiem wcześniej nie malowane nie piaskowane tylko jeden mankament nie pamiętam et ale ogólnie one są po 3er wiec tutaj są zamontowane puki co na sporym dystansie po tym sezonie skupie się na poszukiwaniu szerszych rantów wtedy felgę osadzę głębiej a rant zyska szerokości wiec i opona będzie szersza :twisted:

co do czarnych szyb zdania podzielone a moje zdanie jest takie ze chciałem żeby całe auto było czarne taki był jeden z "warunków" kupna auta foli zdzierał nie będę kolejne auto będzie już pewnie przejrzyste ale puki co to BMW będzie miało czarne szyby :wink:

dywaniki fakt trzeba zmienić jest to jeden z punktów na liście prac przy bmw 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze w niej to coś, ale też widzę brak mpaka wąskość i wydech.

Jakie plany?

 

M-pak raczej nie wpadnie bo nie są to same zderzaki trzeba od razu zmienić listwy lusterka itp itd jeśli chciałbym być konsekwentny wiem ze w środku jest serducho z wersji M ale tak było od dnia zjazdu z linii produkcyjnej jedynie zaingerowałem w mieszki żeby zrobić już jakąś "całość"

wydech powiem ci szczerze ze nie rozważałem żadnych prac nad nim jest seryjny ori nie wiem może jakieś propozycje ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...