Grzybek Napisano 26 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 Powitać. Historia mojego auta jest dosyć długa, ale nie chcąc Was zanudzać skrócę ją do minimum. Zaczęło się od sedana 535 zdegradowanego do M50 2.5. Auto służyło mi 3 lata, nauczyłem się na nim mechaniki, latania bokami, obeznania z E34, natłukłem nim masę kilometrów między innymi będąc nim w UK. Niestety ząb czasu ją nadeźiarł i przyszedł czas na zmianę. Trzeba więc było szukać nowego auta, lub budy. No i pewnego dnia trafił się za naprawdę śmieszne pieniądze egzeplarz. Nie byłem do końca przekonany, bo okazało się że jest to TDS w kombi. Cena i wyposażenie zrobiło swoje i stałem się jej posiadaczem: Numer podwozia WBAHG71090GH56908 Kod typu HG71 Typ 525TDS (EUR) Typoszereg E E34 (2) Seria 5 Rodzaj konstrukcji TOUR Układ kierowniczy LL Drzwi 5 Silnik M51 Pojemność skokowa 2.50 Moc 105 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317) Tapicerka LEDER BISON/SILBERGRAU HELL (L2SH) Data prod. 1995-03-09 Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S227A SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz. S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera S245A LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH Kolumna kierownicza regul. elektrycznie S288A LEICHTMETALLRAEDER Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29 S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz. S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu S385A DACHTRAEGER-LAENGSSCHIENEN System bagażnika dachowego S404A DOPPEL-SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH DOUBLE COVER-SLIDING LIFTING ROOF S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny S413A GEPAECKRAUMTRENNETZ Siatka oddzielająca bagażnika S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roleta przeciwsłoneczna drzwi tylna S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego S458A SITZVERSTELLUNG ELEKTR.FAHRER/BEIF. Regulacja fotela przedn. elektryczna S464A SKISACK Worek na narty S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa S528A AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat S553A BORDCOMPUTER IV MIT FERNBEDIENUNG Komputer pokładowy IV z pilotem S670A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional RDS Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi S690A CASSETTENHALTERUNG Uchwyt kasety S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk. L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn. Jako że nie uznaję tego rodzaju silników - pasożyt został wyplęgnięty: Plan był taki: Przeszczepić co się da z zielonego sedana i zrobić z Touringa ładne auto, więc na pierwszy strzał poszła podłoga: W wolnej chwili poobdzierane relingi poszły w carbon: Wziąłem się za czyszczenie wnętrza z tej kiły którą tam zastałem: Przyszedł czas na silnik: Na tamtą chwilę (Cz 12 wrz, 2013) było zrobione: -doszczelniony silnik (uszczelka michy(przy okazji sprawdzenie i wyczyszczenie smoka), uszczelniacz na wale, pospawana micha) -wymieniony olej na MOTUL 4100 15W50 -doszczelniona skrzynia (uszczelniacz na zabieraku jak i na wodziku) -sprzęgło (jednomas + nabita tarcza) -nowe łożysko dociskowe sprzęgła -założenie silnika -założenie chłodnicy z 535 (oczywiście też nie pasowała, sedanie ratuj ) -pospawanie wszelakich nieszczelności wydechu i założenie go na nowych uszczelkach i wieszakach -usunięcie wszelkich ognisk korozji na podwoziu i progach -umycie podwozia i zabezpieczenie go specyfikiem od WURTZ-a -wymiana tylnej belki (oczywiście nie mogłoby być tak pięknie bo tylna poduszka belki jest inna w belce pod małą głowe a po obdzwonieniu hurtowni nigdzie ich nie szło dostać, to samo z używką bo każdy śle budę na złom razem z tą poduszką. Na szczęście po dłuższych poszukiwaniach udało się takową dorwać) -wymiana flansz tylnych piast -półosie 535 -dyfer ze szperą o przełożeniu 3.45 na dużej głowie -wyczyszczenie wszystkich tarcz z rdzawego nalotu (troche postała) -podłączenie elektryki silnika (miał mi to ogarnąć człowiek bo mi troche do tego pojęcia brakuje ale mnie olał więc zagryzłem zęby i się sam do tego zabrałem na myśl zasady "Chcesz być dobrze obsłużony? - obsłuż się sam" -przełożone lampy BH z sedana (w planie zrobić to on nowa w lampach z turasa na nowych kloszach) -zrobienie BH w halogenach i przerobienie ich pod ori ksenon -przełożenie LPG -zmiana haka holowniczego -pozbycie się nivo -przełożenie układu wspomagania kierownicy -zmiana sprężyn na glebulce z sedana -przekładka spryskiwaczy lamp do zderzaka V8 -walka z pokrzywionymi wlotami w zderzaku V8 i założenie go na auto -założenie zewnętrznych listew progowych (M5) -założenie felg M-system + dystanse -podłączenie tuby + wzmacniacza, pochowanie przewodów Kierownicę M-Tech zastąpiła mała, świeżo obszyta czarną skórą, przeszyta nićmi w kolorach ///M. Homologowana Doszły pomalowane i wypolerowane M-Systemy na dystansach - W międzyczasie hamownia: https://www.youtube.com/watch?v=pgq_Y4JqPII Później przyszła zima, auto dostało śmieciowate zderzaki, poszło ile się tylko dało w górę i wogóle śmieć i syf. Za to po zimie wleciało kilka ciekawych fantów. Lakier został wypolerowany, doszło nowe koło, Big Brake od E32 750, czerwony kierunek z tyłu, a ostatnio jeszcze raz pranie dywanów, tym razem profesjonalnie: https://www.youtube.com/watch?v=snfFp0KghL0 Jak widać na zdjęciach nie ma zderzaka V8. Czeka na malowanie, tak jak tył M5, progi które są na aucie + listwy na drzwi. W Środku są chwilowo czarne sporty z przodu ponieważ białe są do odnowy. Kupiłem już kanape tył z sedana w takiej skórze na dawce, ale się kasa skończyła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuban Napisano 26 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 do tylu buta palic hehe, tego jeszcze tutaj nie grali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur677 Napisano 26 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 Podoba mi się buda E34 Touring,ta stal tu dobrze leży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol Napisano 26 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 Mod w dolozeniem progów z listwami na duży PLUS, ale jezeli wkładasz tylny zderzak M, to rownież widziałbym do kompletu rownież przedni Podaj dokładne wymiary felg, wysokość i o ile poszerzyles? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur677 Napisano 26 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 Podaj dokładne wymiary felg, wysokość i o ile poszerzyles? Czy rotor był również przestawiany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzybek Napisano 27 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Mod w dolozeniem progów z listwami na duży PLUS, ale jezeli wkładasz tylny zderzak M, to rownież widziałbym do kompletu rownież przedni Podaj dokładne wymiary felg, wysokość i o ile poszerzyles? Podaj dokładne wymiary felg, wysokość i o ile poszerzyles? Czy rotor był również przestawiany ? Akurat zderzak V8 mam, dlatego też taka decyzja Jak będę miał wolny fundusz to kiedyś pomyślę o M5. Felgi to poszerzone stalówki z E46 330, więc 17" przód 9,5" tył 11" z groszem. Kupiłem je już poszerzone więc tak naprawdę niewiele wiem o tym jak były robione. Tył wchodzi na styk, między felgą a wahaczem i mędzy felgą a lagą niebardzo wchodzi opuszek małego palca. Przód musi być na 2cm dystansie więc pewnie rotor nie był ruszany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzybek Napisano 2 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Pomarańcze Won! Podoba mi się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzybek Napisano 28 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 UP. Na innym forum zostałem zbesztany za to rozwiązanie. Ciekawy jestem Waszej opinii czy też uważacie że jeżdżąc na tym zginę w ciągu kilku najbliższych dni Z racji że ostatnio strzeliła mi sprężyna z tyłu, niestety dosyć porządna i droga ponieważ był to K.A.W: , pomyślałem że można by w prosty sposób zrobić z tyłu gwint, ale na razie założyłem sprężyny z nivo i wziąłem się za przód. Oto efekty: Dzięki zmodyfikowanym camberom uzyskałem dodatkowe 2cm: I efekt jest taki: MAX w górę: (lewarek pod autem był luźny) MAX w dół: Osłona do ziemi: Mam ręcę więc gwintem kręcę Przymiarki szerokiej stali na max glebie i max negatywie. Zapowiada się ciekawie Przy okazji nowy gadżecik dzięki koledze "Polit". Relingi dachowe (niestety tylko takie foto) Oczywiście do tego dojdzie na wiosnę zderzak z wlotami V8 więc będzie jeszcze ciut niżej. Za tył się wezmę w najbliższej przyszłości. Uprzedzę pytanie: Na razie są założone seryjne amorki olejowo-gazowe w bdb stanie(auto stoi troche niżej niż seria na zimę), na wiosnę mam planie założyć jakieś sportowe z skróconym skokiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas0991 Napisano 29 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Bardzo fajne. Bede musial zrobc cos takiego u siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryk7250 Napisano 29 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Niezła przemiana tego turasa, gratuluje podejścia ! Szeroka stal leży tutaj idealnie i bardzo dobrze komponuje się z budą touring jak dla mnie kilka detali troche razi w oczy, najbardziej chyba kolorowe wnętrze w sensie, że sporty czarne a reszta wnętrza szara, ale poza idziesz w dobrym kierunku, pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzybek Napisano 29 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Za białe sporty już powoli się wziąłem. Skompletowałem kanapę w kolorze jako dawce materiału, oparcie sporta pasażera jako dawce gąbki i wyczyściłem fotele z syfu żeby tapicer się nie brudził. Teraz tylko podrzucić mu to wszystko i znaleźć fundusze. Myślę że na wiosnę uda się już zamknąć temat wnętrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzybek Napisano 10 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaś 523i Napisano 11 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Dużo pracy włożyłeś w auto - to widać ale zamiast brać od Sebastiana relingi (które mi osobiście w GS nie podchodzą) trzeba było zabrać mu sznycle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KUJON Napisano 11 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 te Msystemy to tylko na takie pojeźdżawki czy an stałe ? bo jakoś tak zginęły w tym samochodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kkrzys777 Napisano 11 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Właśnie, te felgi w tej bryle giną, na szerokiej stali było zdecydowanie lepiej. Relingów lepiej nie zakłądaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzybek Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 M-systemy miały być setupem wiosennym, ale zeszło się z robotą szerokiej. Po piaskowaniu okazało się że chyba ktoś się uczył na nich poszerzać felgi. Dużo szpachlowania i wyprowadzania, ale znajomy się nimi zajął i na dniach możliwe że będą gotowe. Brakuje mi jeszcze tylko opon na przód (215/45/17) Relingi kupiłem do wożenia drift-trajki. Poszukuje E34 540iT i będę zaczynał nowy projekt. Ten będzie pewnie do sprzedania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzybek Napisano 14 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi