Skocz do zawartości

[E34] 525iT - Grzybek.


Grzybek

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać.

Historia mojego auta jest dosyć długa, ale nie chcąc Was zanudzać skrócę ją do minimum.

 

Zaczęło się od sedana 535 zdegradowanego do M50 2.5. Auto służyło mi 3 lata, nauczyłem się na nim mechaniki, latania bokami, obeznania z E34, natłukłem nim masę kilometrów między innymi będąc nim w UK. Niestety ząb czasu ją nadeźiarł i przyszedł czas na zmianę.

20100825077.jpg

20100825081.jpg

8BTUi36.jpg?1

0bSllhl.jpg?1

OswWocq.jpg?1

 

Trzeba więc było szukać nowego auta, lub budy. No i pewnego dnia trafił się za naprawdę śmieszne pieniądze egzeplarz. Nie byłem do końca przekonany, bo okazało się że jest to TDS w kombi. Cena i wyposażenie zrobiło swoje i stałem się jej posiadaczem:

 

Numer podwozia WBAHG71090GH56908

Kod typu HG71

Typ 525TDS (EUR)

Typoszereg E E34 (2)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M51

Pojemność skokowa 2.50

Moc 105

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317)

Tapicerka LEDER BISON/SILBERGRAU HELL (L2SH)

Data prod. 1995-03-09

Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S227A SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz.

S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera

S245A LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH Kolumna kierownicza regul. elektrycznie

S288A LEICHTMETALLRAEDER Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S385A DACHTRAEGER-LAENGSSCHIENEN System bagażnika dachowego

S404A DOPPEL-SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH DOUBLE COVER-SLIDING LIFTING ROOF

S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny

S413A GEPAECKRAUMTRENNETZ Siatka oddzielająca bagażnika

S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roleta przeciwsłoneczna drzwi tylna

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S458A SITZVERSTELLUNG ELEKTR.FAHRER/BEIF. Regulacja fotela przedn. elektryczna

S464A SKISACK Worek na narty

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S528A AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S553A BORDCOMPUTER IV MIT FERNBEDIENUNG Komputer pokładowy IV z pilotem

S670A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional RDS

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

S690A CASSETTENHALTERUNG Uchwyt kasety

S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

 

 

dsc0827rs.jpg

dsc0829cq.jpg

dsc0830s.jpg

dsc0840b.jpg

dsc0835n.jpg

lZ88GhM.jpg?1

 

Jako że nie uznaję tego rodzaju silników - pasożyt został wyplęgnięty:

PvUYnKI.jpg?1

MfYAw61.jpg?1

 

Plan był taki: Przeszczepić co się da z zielonego sedana i zrobić z Touringa ładne auto, więc na pierwszy strzał poszła podłoga:

n5Wozu3.jpg?1

OdCT3bm.jpg?1

fFM8xzF.jpg?1

6SgTV45.jpg?1

wiCEV2Z.jpg?1

 

W wolnej chwili poobdzierane relingi poszły w carbon:

WuRF78d.jpg?1

Fi1wYGW.jpg?1

fHboOtJ.jpg?1

 

Wziąłem się za czyszczenie wnętrza z tej kiły którą tam zastałem:

4sMw8YJ.jpg?1

t8TpRLu.jpg?1

fMG8wM6.jpg?1

K6LTLsY.jpg?1

i2Kw0kR.jpg?1

6LwH3DF.jpg?1

YA8Cvs6.jpg?1

CN7sKYn.jpg?1

NaUQjNc.jpg?1

Q6AiTZA.jpg?1

astSP9D.jpg?1

 

Przyszedł czas na silnik:

IsEl69R.jpg?1

9xeeNwe.jpg?1

5Tvh21v.jpg?1

LEEGRbx.jpg?1

rvfeI6C.jpg?1

OFT445F.jpg?1

 

Na tamtą chwilę (Cz 12 wrz, 2013) było zrobione:

-doszczelniony silnik (uszczelka michy(przy okazji sprawdzenie i wyczyszczenie smoka), uszczelniacz na wale, pospawana micha)

-wymieniony olej na MOTUL 4100 15W50

-doszczelniona skrzynia (uszczelniacz na zabieraku jak i na wodziku)

-sprzęgło (jednomas + nabita tarcza)

-nowe łożysko dociskowe sprzęgła

-założenie silnika

-założenie chłodnicy z 535 (oczywiście też nie pasowała, sedanie ratuj )

-pospawanie wszelakich nieszczelności wydechu i założenie go na nowych uszczelkach i wieszakach

-usunięcie wszelkich ognisk korozji na podwoziu i progach

-umycie podwozia i zabezpieczenie go specyfikiem od WURTZ-a

-wymiana tylnej belki (oczywiście nie mogłoby być tak pięknie bo tylna poduszka belki jest inna w belce pod małą głowe a po obdzwonieniu hurtowni nigdzie ich nie szło dostać, to samo z używką bo każdy śle budę na złom razem z tą poduszką. Na szczęście po dłuższych poszukiwaniach udało się takową dorwać)

-wymiana flansz tylnych piast

-półosie 535

-dyfer ze szperą o przełożeniu 3.45 na dużej głowie

-wyczyszczenie wszystkich tarcz z rdzawego nalotu (troche postała)

-podłączenie elektryki silnika (miał mi to ogarnąć człowiek bo mi troche do tego pojęcia brakuje ale mnie olał więc zagryzłem zęby i się sam do tego zabrałem na myśl zasady "Chcesz być dobrze obsłużony? - obsłuż się sam"

-przełożone lampy BH z sedana (w planie zrobić to on nowa w lampach z turasa na nowych kloszach)

-zrobienie BH w halogenach i przerobienie ich pod ori ksenon

-przełożenie LPG

-zmiana haka holowniczego

-pozbycie się nivo

-przełożenie układu wspomagania kierownicy

-zmiana sprężyn na glebulce z sedana

-przekładka spryskiwaczy lamp do zderzaka V8

-walka z pokrzywionymi wlotami w zderzaku V8 i założenie go na auto

-założenie zewnętrznych listew progowych (M5)

-założenie felg M-system + dystanse

-podłączenie tuby + wzmacniacza, pochowanie przewodów

 

Kierownicę M-Tech zastąpiła mała, świeżo obszyta czarną skórą, przeszyta nićmi w kolorach ///M. Homologowana :)

CvHzCdX.jpg?1

FMPunDU.jpg?1

AfksPFs.jpg?1

 

Doszły pomalowane i wypolerowane M-Systemy na dystansach -

5245_546568488714561_1935520807_n.jpg

1184932_687863524585056_1480038067_n.jpg

1374175_596930590345306_1444771016_n.jpg

W międzyczasie hamownia:

https://www.youtube.com/watch?v=pgq_Y4JqPII

xUVheFK.jpg?1

 

Później przyszła zima, auto dostało śmieciowate zderzaki, poszło ile się tylko dało w górę i wogóle śmieć i syf.

Za to po zimie wleciało kilka ciekawych fantów.

Lakier został wypolerowany, doszło nowe koło, Big Brake od E32 750, czerwony kierunek z tyłu, a ostatnio jeszcze raz pranie dywanów, tym razem profesjonalnie:

 

 

NGa2aBS.jpg?1

6FanovB.jpg?1

BAhQTC5.jpg?1

EL2UnNs.jpg?1

ooXkA23.jpg?1

PbkKWmg.jpg?1

gKi5kzA.jpg?1

HD4XwdT.jpg?1

ABcUH0H.jpg?1

h5YDPkK.jpg?1

iU9ADNy.jpg?1

248SDPp.jpg?1

VXQCy8r.jpg

5Jb3Kc0.jpg

XsuARuz.jpg?1

f7WhzQS.jpg?1

rcXWacz.jpg?1

ygMNzF7.jpg?1

1538841_1486478788230855_3920953112528211275_n.jpg

LQAKgOC.jpg

9ZU6VJp.jpg

TuzzIqg.jpg

NB37CZZ.jpg

HHa3coL.jpg

oSNqXBk.jpg

10172859_665632306823665_6678921971821879216_n.jpg

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=snfFp0KghL0

 

Jak widać na zdjęciach nie ma zderzaka V8. Czeka na malowanie, tak jak tył M5, progi które są na aucie + listwy na drzwi. W Środku są chwilowo czarne sporty z przodu ponieważ białe są do odnowy. Kupiłem już kanape tył z sedana w takiej skórze na dawce, ale się kasa skończyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod w dolozeniem progów z listwami na duży PLUS, ale jezeli wkładasz tylny zderzak M, to rownież widziałbym do kompletu rownież przedni :wink:

Podaj dokładne wymiary felg, wysokość i o ile poszerzyles?

 

Podaj dokładne wymiary felg, wysokość i o ile poszerzyles?

Czy rotor był również przestawiany ?

 

Akurat zderzak V8 mam, dlatego też taka decyzja :) Jak będę miał wolny fundusz to kiedyś pomyślę o M5.

Felgi to poszerzone stalówki z E46 330, więc 17" przód 9,5" tył 11" z groszem.

Kupiłem je już poszerzone więc tak naprawdę niewiele wiem o tym jak były robione. Tył wchodzi na styk, między felgą a wahaczem i mędzy felgą a lagą niebardzo wchodzi opuszek małego palca. Przód musi być na 2cm dystansie więc pewnie rotor nie był ruszany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...
UP.

Na innym forum zostałem zbesztany za to rozwiązanie. Ciekawy jestem Waszej opinii czy też uważacie że jeżdżąc na tym zginę w ciągu kilku najbliższych dni  :blink:

Z racji że ostatnio strzeliła mi sprężyna z tyłu, niestety dosyć porządna i droga ponieważ był to K.A.W:

307oq9s.jpg,

pomyślałem że 

można by w prosty sposób zrobić z tyłu gwint, ale na razie założyłem sprężyny z nivo i wziąłem się za przód. 

Oto efekty:

 

QAwkNff.jpg

vxyasw.jpg

sfkok0.jpg

6yczdOT.jpg

8nkPujh.jpg

 

Dzięki zmodyfikowanym camberom uzyskałem dodatkowe 2cm:

 

fOFtzFV.jpg

 

I efekt jest taki:

 

MAX w górę:

 

THX7S5a.jpg

(lewarek pod autem był luźny)

 

MAX w dół:

 

kPD0Q1x.jpg

 

Osłona do ziemi:

 

SPOj16T.jpg

 

yFH39E3.jpg

 

Mam ręcę więc gwintem kręcę :)

 

PasSxw2.jpg

 

Przymiarki szerokiej stali na max glebie i max negatywie. Zapowiada się ciekawie :)

 

qfCCohT.jpg

 

Przy okazji nowy gadżecik dzięki koledze "Polit". Relingi dachowe (niestety tylko takie foto)

 

kPD0Q1x.jpg

 

Oczywiście do tego dojdzie na wiosnę zderzak z wlotami V8 więc będzie jeszcze ciut niżej.

 

Za tył się wezmę w najbliższej przyszłości.

 

Uprzedzę pytanie: Na razie są założone seryjne amorki olejowo-gazowe w bdb stanie(auto stoi troche niżej niż seria na zimę), na wiosnę mam planie założyć jakieś sportowe z skróconym skokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezła przemiana tego turasa, gratuluje podejścia ! Szeroka stal leży tutaj idealnie i bardzo dobrze komponuje się z budą touring jak dla mnie  :-P kilka detali troche razi w oczy, najbardziej chyba kolorowe wnętrze w sensie, że sporty czarne a reszta wnętrza szara, ale poza idziesz w dobrym kierunku, pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za białe sporty już powoli się wziąłem. Skompletowałem kanapę w kolorze jako dawce materiału, oparcie sporta pasażera jako dawce gąbki i wyczyściłem fotele z syfu żeby tapicer się nie brudził. Teraz tylko podrzucić mu to wszystko i znaleźć fundusze. Myślę że na wiosnę uda się już zamknąć temat wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

M-systemy miały być setupem wiosennym, ale zeszło się z robotą szerokiej. Po piaskowaniu okazało się że chyba ktoś się uczył na nich poszerzać felgi. Dużo szpachlowania i wyprowadzania, ale znajomy się nimi zajął i na dniach możliwe że będą gotowe. Brakuje mi jeszcze tylko opon na przód (215/45/17)

Relingi kupiłem do wożenia drift-trajki.

Poszukuje E34 540iT i będę zaczynał nowy projekt. Ten będzie pewnie do sprzedania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...