Skocz do zawartości

[E34] 535i Puńkowóz


Puniek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Inspiracja wziela sie oczywiscie w zwiazku z tym gdzie mieszkam- Wyszkowie tutejszymi germanami, gdzie jest kilka "rodzyneczków". Poszukiwania trwały dłuuugo. Była E23, E30, E46 ale ostatecznie w garazu wylądowała E34 535i.

 

Rozkodowany VIN:

 

Dane pojazdu:

Numer podwozia WBAHD21050BF37758

Kod typu HD21

Typ 535I (EUR)

Typoszereg E E34 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M30

Pojemność skokowa 3.50

Moc 155

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor STERLINGSILBER METALLIC (244)

Tapicerka (0203)

Data prod. 1990-07-13

 

Wyposażenie:

SPERRDIFFERENTIAL 25% Blokada dyrefencjłu

HILL DESCENT CONTROL (HDC) Automatyczna ukł. przeciwpoślizgowy

LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

SHADOW LINE Shadow-Line

SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny

FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera

SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne

LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł

MIKROFILTER Mikrofiltr

KLIMAANLAGE Klimatyzacja

BEL.MAKE-UP SPIEGEL Lusterko do makijażu, podświetl.

STAERKERE STROMVERSORGUNG Silniejsze zasilanie prądem

BMW BAVARIA C BUSINESS Radio Bavaria C Business

HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

CASSETTENHALTERUNG Uchwyt kasety

DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

 

Auto w dniu zakupu:

mket1f.jpg

10zmgsx.jpg

260enmx.jpg

w8xrgw.jpg

33mudfs.jpg

8vzqwz.jpg

qrkweo.jpg

14kekjl.jpg

 

Auto ogolnie zadbane. Wnętrze w bardzo dobrym stanie. Silnikowo chodzi bardzo ładnie, ale troszke pracy oczywiscie wymaga. Najwięcej do roboty jest przy lakierze dlatego padła decyzja ze auto bedzie całe malowane oczywiscie w orginalny kolor. Na BMW pojawiło się troche rudej dlatego kazde chodzby najmniejsze miejsce gdzie sie pokazała zostało dokładnie oczyszczone i zabezpieczone. Na szczescie tragedii nie było. Wystarczylo troszke podkrobac, oczyscic, troszke pospawac i zabezpieczyc, a resztę zrobi juz lakiernik :)

 

256zsll.jpg

2rpbh42.jpg

2rz9hk6.jpg

2hx3b6g.jpg

el1yd5.jpg

1goozm.jpg

2ue09dw.jpg

 

Co do zawieszenia to PÓKI CO auto bedzie jezdziło na gwincie TA Technix. Wiem ze nie jest to dobre zawieszenie, lecz kupiłem je nowe w bardzo dobrej cenie i na ten sezon prawdopodobnie nie bede inwestował w nic lepszego. Dobry gwint to plan na przyszły rok :)

Jeżeli chodzi o cambery to w tej kwestii nie ryzykowałem ponieważ po przeczytaniu kilku tematów wiem ze jezeli chodzi o te słabsze to na prawde lubią sobie popykac przy skrecaniu. Nowe włożone zostana takze mocowania gornych tylnych amortyzatorów oraz odbije.

 

vmzub7.jpg

1zydbfd.jpg

 

Pierwsze spotkanie kół z samochodem :P Widać na zdjęciu też piękną dziurę w progu :D na szczescie reperaturka zamowiona i jeszcze w tym tygodniu wszystko bedzie zrobione i nie bedzie razic w oczy :o

 

ao6vyf.jpg

 

Jezeli chodzi o koła to są to Futury kupione od Brzytwy. Są w stanie idealnym. Jedyne co mnie niepokoi to to że bedzie trzeba wyciągnąć spory kawałek błotnika z tyłu ;) Ale czego sie nie robi dla ładnej szerokiej felgi :)

Kwestia lamp wyglada tak ze na wczorajszym zlocie Youngtimerów zostały oddane Prozacowi i w chwili obecnej czekam na odbiór. Jeżeli chodzi o tył to poszukiwania ładnych lamp trwają :)

 

x38ksj.jpg

2a8n4nl.jpg

 

Prace nad autem trwają baardzo intensywnie po 10 godzin 7 dni w tygodniu. Wymieniane zostają wszystkie przewody paliwowe ponieważ stare są już skorodowane. Założone są tez nowe wszystkie przewody hamulcowe. Codziennie zamawiam do auta jakies czesci, głownie ASO Litwa. Lakiernik umówiony, prace mechaniczne też wszystkie juz poustawiane. Mam nadzieje że zaliczę w tym sezonie jeszcze parę zlotów, a po cichu nastawiam się na German Fest :) Dalsze prace na bieżąco bede wrzucał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

czy udalo sie zalozyc TA-Technix?

 

pytam bo sprzodu ammo okazal sie za dlugi i nie potrafilem go zakrecic. dla smiechu wlozylem same sprzezyny bez gwintu i auto siadlo jak -40) jezeli dodac gwint to oczywiscie bedzie znaczniej wyszej

 

z tylu sprawa wyglada troche lepiej, ale samochod siadl tylko jak -40. wlozylem inna sprzezyne od innego kompletu TA-Technix i na samej nizkiej regulacji okazalo sie -70.

 

w dodatek oni sa miekkie, czyli moim zdaniem dla germana ten caly komplet nie podchodzi. lepeij wrocic to do sprzedawcy i poszukac cos wiecej powaznego, powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kielichy takie dziurawe :?::shock:

 

Z tego co widać to tak,

 

 

I czy aby to zapodkładowane na czerwono to na pewno dobrze wyczyszczone ? Bo na tym zdj z góry wgl dwuznacznie, troche pracy masz, wszystko do odratowania, ale nie taniej było o lepsza bude i swap? Pytam z ciekawości oczywiście ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kielichy takie dziurawe :?::shock:

Niestety przy jednym jest taka dziura :/

 

dlaczego bedziesz wyciagal z tylu nadkola? Brzytwa mial je chyba tylko zrolowane.

Skoro tak to mam nadzieje ze u mnie też na tym się skonczy :)

 

I czy aby to zapodkładowane na czerwono to na pewno dobrze wyczyszczone ?

 

Wyczyszczone wszystko jest w 100%. Zdjęcia robiłem w trakcie prac i na niektorych widac jeszcze troche rdzy. Zabezpieczeniem całości zajmuje sie moj kolega ktory na codzien robi cos takiego w samochodach przeprawowych 4x4 więc pojęcie o tym ma :) Jeżeli chodzi o cos tańszego to raczej trudno lecz zalozenie bylo takie ze co bym nie kupił chce sam doprowadzic auto do perfekcji, co za tym idzie aby kupic auto przy ktorym nie musialbym za duzo grzebac musialbym miec spoooro $ :P Poza tym moje 535i jest na prawde fajne poza kilkoma "szczegółami". Jest cała historia, w miare bogate wyposażenie, komplet kluczyków, wszystkie serwisówki itd.

 

czy udalo sie zalozyc TA-Technix?

 

Póki co walcze z zabezpieczeniem budy, lecz rozmawiałem z paroma osobami ktore jezdza na tym i spokojnie ten gwint podchodzi. Jeżeli nie zejdzie tak nisko jak chce to poki co zainwestuje tylko w jakies springi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyszczone wszystko jest w 100%. Zdjęcia robiłem w trakcie prac i na niektorych widac jeszcze troche rdzy. Zabezpieczeniem całości zajmuje sie moj kolega ktory na codzien robi cos takiego w samochodach przeprawowych 4x4 więc pojęcie o tym ma Jeżeli chodzi o cos tańszego to raczej trudno lecz zalozenie bylo takie ze co bym nie kupił chce sam doprowadzic auto do perfekcji, co za tym idzie aby kupic auto przy ktorym nie musialbym za duzo grzebac musialbym miec spoooro $ Poza tym moje 535i jest na prawde fajne poza kilkoma "szczegółami". Jest cała historia, w miare bogate wyposażenie, komplet kluczyków, wszystkie serwisówki itd.

 

No to powodzenia życze :) mam nadzieje ze wyjdzie dobrze, lampy na tył do tego koloru to chyba tylko hellenki z białym kierunkiem tak mi sie wydaje ;)

 

Koło to już mega plus, ale od razu Ci mówie, jak to TaT i felgi są Brzytwy kup odboje, bo przy sporej glebie nie ujedziesz na tym zawiasie :P

 

Albo pogadaj ze Stammkiem i rifreszem, robią twardsze spreżyny na zamówienie, ja mam od nich w e30 i z tyłu jest beton ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powodzenia życze :) mam nadzieje ze wyjdzie dobrze, lampy na tył do tego koloru to chyba tylko hellenki z białym kierunkiem tak mi sie wydaje ;)

Właśnie te chodzą mi po głowie :)

 

Po głowie chodzi też gdzies tam zmiana koloru ale to jeszcze kwestia do przemyslenia :P

Co do sprężyn na razie włożę to co mam a później zobaczymy co dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie "dziurska" tylko jedna dziura. Nie licząc progu ponieważ na prawym progu też jest ale tam to nie problem, auto prawie wogole nie jest pognite. Ma tylko kilka miejsc gdzie pokazała się ruda. Dziura w kielichu będzie tak zrobiona że nie bedzie po niej śladu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany widziałem auto na żywo, co prawda chodziłem z latarką, ale buda nie wyglądała źle :wink: Szparki równe, doły całe, więc chyba nie ma co płakac, tymbardziej że za tę kase mogło się opłacac.

 

Co do moich ex futur, to spasowane pod E34 idealnie z kilku kompletów składane + rózne kombinacje w milimetrach u Fabiana. Nadkola natomiast , miałem rolowane w HTT, i tam radzę się udac Puńkowi

 

 

 

Powodzenia w modach :drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po małej przerwie znowu wracamy do roboty :)

 

W międzyczasie przyszło kilka paczek. Zakupione zostały całe lampy tylne z białym kierunkiem, kierownica MT2, lusterka poliftingowe, cała nowa atrapa na przód ponieważ stara miała połamane zaczepy na nerke, siłowniki tylnej klapy, atrapy lamp oraz nowe listwy zderzaków, które i tak pewnie pójdą w czarny połysk.

 

nd4ga8.jpg

 

W drodze po części Alpina Mikael'a wpadła w oko nie tylko przechodniom ale też wyszkowskiej policji która nagrodziła ją 10 punktami i 500 złotową nagrodą!

 

msylns.jpg

 

2vc70ow.jpg

 

"Kupiony" został też pełen M pakiet, który rzekomo miał dojść do mnie już 3 razy i 3 razy przesyłka się niby cofała itp itd więc póki co ciągle czekałem ale ze względu na termin u lakiernika auto będzie na ten sezon na zwykłych zderzakach. Widziałem kilka E34 na zwyklych zderzakach i powiem szczerze wygląda to fajnie. Niżej przykładowe foto:

 

2v330gx.jpg

 

Założony został cały gwint, wymienione wszystkie przewody pod spodem auta, wymienione przewody od wspomagania, uszczelka zaworów i zrobiony pełen serwis silnika.

 

Myślę że taka wysokość zostanie. Sprężyny po jakims czasie na pewno troszkę się jeszcze uklepią i będzie idealnie. ( dzwi pasażera niedomknięte dlatego może się wydawać że są w innym kolorze :P )

 

2enrs4l.jpg

 

2llhvrl.jpg

 

Na dniach będą rolowane nadkola z tyłu, a po tym zabiegu auto od razu wjeżdza do lakiernika :)

 

Chętnie też poczytam co myślicie na temat E34 bez M paka. Co o tym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


Winfinity
×
×
  • Dodaj nową pozycję...