Witam wszystkich fanów marki jak i tych mniej lubiących BMW Naszła mnie ochota by pokazać swoje auto na forum i zaznać opinii innych.
Więc dwa lata temu stałem się posiadaczem pewnej e36 której poszukiwania trwały dość długo ale cierpliwość popłaciła i udało się znalazłem co prawda było to tylko 316i w średnim wyposażeniu ale za to w naprawdę niezłym stanie.
W dniu zakupu wyglądała następująco
http://
http://
Auto prócz felg było całkowicie seryjne (pięknie wyglądały te japy miedzy kołem a nadkolem )ale za to kolor petarda!
VIN po rozkodowaniu wygląda następująco:
Type Code BE11
E Series E36 (2)
Series 3
Type COUPE
Steering LL
Doors 2
Engine M43
Displacement 1.60
Power 75
Drive HECK
Transmission MECH
Colour AVUSBLAU METALLIC (276)
Upholstery STOFF AMARETTA BOA/BOA/AVUSBLAU (E7AV)
Prod. Date 1997-08-05
L801A National version Germany/Austria
P971A Exclusive package
S243A Airbag for front passenger
S269A BMW light alloy wheel, radial spoke 32
S305A Remote control for central locking
S320A Deleted, model lettering
S410A Window lifts, electric, front
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S465A Through-loading system
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S498A Headrests, rear, mechanically adjustable
S510A Headlight aim control
S520A Fog lights
S528A AUTOMATIC AIR FLOW CONTROL
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S669A Radio BMW Business RDS
S686A Antenna-Diversity
S704A M Sports suspension
S710A M sports steering wheel, multifunction
S715A M Aerodynamics package
S719A Sports Edition
S775A Headlining anthracite
S785A White direction indicator lights
S818A Battery master switch
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
Po kupnie auta przyszedł czas na ułożenie jakiegoś planu jak to ma wyglądać kusiło by zrobić rasowego germana ale z moimi rajdowymi zapędami trochę się to wykluczało ale o tym w dalszej cześci...
Pierwszą modyfikacja którą chciałem dokonać był swap silnika na M52B28
Po zbadaniu rynku obejrzeniu kilku silników stwierdziłem że kota w worku nie biorę więc znajomy handlarz sprowadził mi z niemiec e36 328i trumniak w wersji individual w ful m pakietach itp itd
Przełożyłem kompletny napęd, hamulce,zegary,wydech i wszystkie elementy które różnią się od 1.6
Kolejnym etapem było kupno gwintu padło na chinola TuningArt czy jakoś tak
Wpadły również koła z vinu czyli s32 (chwilowo)
http://
Czas modyfikacji chwilowo ustąpił sprawie ważniejszej jak dla mnie czyli doprowadzenie auta do jak najlepszego stanu mechanicznego oraz lakierniczego, Tak więc bmka została przejrzana pod kątem mechanicznym a także zostało oddane do lakiernika który zajął się wyciąganiem wgniotek jak i poprawek niedoskonałości.
Gdy już wizualny i mechaniczny stan auta mnie zadowalał można było przystąpić do dalszej modyfikacji i tak w tajemnicy przed moją kobietą wpadła ori szpera 25% o przełożeniu 3,15 (koniec końców i tak skapneła się że coś jest nie tego....):P
Tak jak wcześniej wspominałem lubię auto powykorzystywać do sportu i nie mówię tu o upalaniu na placu... Więc zdarzało się nam brać udział w różnych imprezach organizowanych w okolicy
http://http://http://
Co do wnętrza auta nie nastały jakieś spektakularne zmiany zostały oryginalne sporty w alcantarze zmienione zostało radio na clariona dołożone zostało obc18 (nie do końca podłączone)uzupełnione zostało oświetlenie zapalniczki popielniczki itp
Fotka wnętrza po kupnie i w sumie więcej niema bo tak jak wyżej pisałem wiele się nie zmieniło
http://
Nie dawała mi spokoju myśl w jakim stanie blacharskim jest mój bimmer więc został wyrzucony dywan, zdjęte nakładki progowe i nastała dokładna inspekcja podwozia. Okazało się że idealnie nie jest ale jak na e36 to spodziewałem się ze będzie gorzej. Wszystkie elementy wymagające naprawy zostały wymienione cała podłoga progi i podwozie zostały zakonserwowane
Przyszedł wreszcie czas na felgi i w czasie poszukiwań wpadły mi w ręce takie ot nie są to DARE ale też nie ori BBS
18 8j et 40 fajnie siadły z delikatnym dystansem z tyłu narazie na oponach 215/40 lecz nie jestem w pełni zadowolony z tego rozmiaru i będzie zmiana na 205/40 po tym zabiegu auto siądzie niżej i będą lepsze spasy
http://
Lakier przeszedł korektę i zabezpieczenie woskiem
Kolorystycznie felgi według mnie wpasowały się całkiem spoko, początkowo rozmyślałem nad klasycznym srebrnym ale jakoś tak podkusiło mnie na złoto
http://
Front pełna seria i narazie tak pozostanie
http://
Plany na przyszłość to na pewno obniżyć bo narazie to koza na tych 18', wymienić uszczelki szyb i podszybie, dokończyć podłączenie obc i doposażyć w tempomat może jakieś przyciemnienie szyb i zrobienie lamp na bh co do dalszej przyszłości to marzy się turbo i jakieś fajne wnętrze auta, wrzucić jakiś markowy gwint oraz felgi