Skocz do zawartości

dober

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    271
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Zawartość dodana przez dober

  1. Szczerze mówiąc kiepsko to wygląda i to bardzo, nie myślałeś żeby kupić Styling 359 albo jakieś skręcane typu bbs lm?
  2. dober

    [E39] M5 dober

    Temat do zamknięcia ///M5 dzisiaj została sprzedana Ale wrócę, prawdopodobnie z e92 M3
  3. dober

    [E36] 3erTechno

    Fajnie działasz. Powiedz jaki plus minus koszt zrobienia konserwacji podłogi + odświeżenie całego zawieszenia
  4. dober

    [E39] M5 dober

    Odnośnie do ostatniej awarii, chłopaki w klinice BMW wymienili pompę paliwa, pojeździłem dzień i przy stanie benzyny około 19l. samochód zdechł, musiałem jeździć z pełnym bakiem Dwa tygodnie temu samochód oddałem ponownie do kliniki, tym razem wymienili Pompę ssącą strumieniową, która nie przepompowywała paliwa do drugiej komory. M5 odebrałem w piątek i jeszcze nie zdążyłem wyjeździć całego baku, żeby sprawdzić, czy diagnoza była trafna Obie wymiany zostały wpisane do systemu BMW. - Przy okazji oddawania ///M5 do warsztatu wymontowałem tuner BM24 i wysłałem do http://www.bm54.pl ponieważ radio nieraz potrafiło się nie włączyć, lub wyłączyć podczas słuchania, przy naprawie poprosiłem o dołożenie bluetooth i teraz można słuchać muzyki z telefonu Zdążyłem jeszcze porobić parę amatorskich fotek, przed zimowym snem
  5. dober

    [E39] M5 dober

    Cześć. Niestety przydarzyła mi się pierwsza awaria ///M5. Ostatnio jeździłem nią 11 lipca, wracając do domu, samochód stracił trochę mocy, byłem blisko domu więc jakoś dojechałem, podłączam pod komputer i wywaliło błąd - czujnik temperatury spalin, wchodzę do kanału odkręcam czujnik i rzeczywiście jest przerwany(ktoś już go lutował) doraźnie go zlutowałem, ale wiedziałem, że zaraz znów się urwie, bo przewodu wystawało około 1 mm, więc było ciężko, 1 km zrobiony i to samo, wracam do domu i już nawet nie biorę się za lutowanie, bo nie chce z polutowanym czujnikiem jeździć. Nowy czujnik jest nie do kupienia, owe czujniki w ///M5 występowały tylko do listopada 2000 roku, szukałem po różnych osobach, nikt nie ma, znalazłem na m5board informację, że można go wykodować lub zaktualizować sterownik, więc dzwonię do aso bmw, ale odmawiają wykonania usługi, bo nie posiadają już programu DIS, aby go zaktualizować, inni specjaliści boją się, że uszkodzą sterownik, więc też odmawiają. W końcu 14 września umówiłem się do kliniki BMW w Tomaszowie, aktualizacja do najnowszej wersji, bodajże z 2005 roku trwała z 15 minut, ale udało się. Odpalam samochód i chodzi przez około 5-10 minut, gdy złapała temperaturę to nagle zaczęła się dusić aż zdechła, odpalam i zaraz gaśnie, na komputerze już zero błędów, w tym tygodniu pewnie coś już będę wiedział, w ubiegłym tygodniu nie mieli czasu do niej zajrzeć, byłem umówiony tylko na aktualizację sterownika. Zobaczymy co będzie dalej, sezon się kończy a ja chce nią jeszcze pojeździć
  6. dober

    [E39] M5 dober

    Tego nie wiem. Lakiernik ma spore doświadczenie, więc wierzę, że zrobił to zgodnie ze sztuką, a jeśli coś wyjdzie to będę reklamował. Mam fakturę na wykonaną usługę.
  7. dober

    [E39] M5 dober

    Cześć. W końcu zabrałem się za aktualizację tematu. Początkiem maja M5 trafiła do lakiernika/blacharza na zrobienie paru pierdół. - Lakierowanie pokrywy silnika + usunięcie starego lakieru. - Lakierowanie błotnika lewy przód + usunięcie starego lakieru(musiałem kupić drugi błotnik, bo ten był złamany przez jazdę na zbyt niskim zawieszeniu) - Lakierowanie + wyczyszczenie powierzchownej rdzy z lewego progu(ktoś wkręcił blachowkręta w próg, żeby przymocować osłonę podłogi, przez co wyszła delikatnie rdza, ale obyło się bez wycinania części progu. - Częściowe lakierowanie słupka lewego(ktoś przytrzasnął pas, lub nieumiejętnie wyciągał fotel kierowcy, przez co zarysował lakier i zdarł trochę naklejkę od ciśnienia opon) - Lakierowanie dolnej części pokrywy bagażnika(przy oświetleniu tablicy wychodziła delikatnie ruda) - Lakierowanie lusterek. Przy okazji kupiona nowa naklejka na słupek, 4 siłownika maski i bagażnika, nowe klosze od oświetlenia tablicy. Było: W trakcie prac: W lipcu samochód trafił do studia autodetailingowego. Wykonane usługi to tylko: - Korekta lakieru One step + wosk fusso coat. - Czyszczenie wnętrza.
  8. Umyj to środkiem Nerta atc 100 i będzie jak nowe.
  9. @KUJONJaki cennik w Twoich okolicach? Jakiś czas temu pytałem w Łodzi, wychodzi około 500zł. za godzinę, a potrzeba około 3 godzin na oczyszczenie całej podłogi.
  10. dober

    [E39] M5 dober

    Witam ponownie. Ostatnio zabrałem się za to przegląd filtrowo olejowy. M5 standardowo dostała nowy olej Millers CFS 10w60 od użytkownika rorafalki. Postanowiłem wymienić też filtr paliwa na oryginalny BMW i niestety nie obyło się bez problemów, jedna z szybkozłączek miała małe wyszczerbienie przez co nie mogłem wyciągnąć starego filtra, więc musiałem je wyrwać, co poskutkowało wymianą całego przewodu dopływowego i unieruchomienie samochodu na tydzień (tyle musiałem czekać na nowy przewód z Niemiec) Nie lubię za bardzo grzebać przy układzie paliwowym, bo boje się trochę wybuchu/zapalenia więc na wymianę tego przewodu chciałem umówić się do kliniki bmw w Tomaszowie, ale za przywóz auta na lawecie ich znajomy z tego, co pamiętam chciał ponad 300zł. (do Tomaszowa w jedną stronę spod domu mam około 45 km. więc bałem się jechać na kołach z niezapiętym dobrze wężem paliwowym.) odpuściłem i wymieniłem sam, wymiana bardzo prosta, a przy okazji rozebrałem na czynniki pierwsze Regulator ciśnienia i go przeczyściłem(nie było żadnych zanieczyszczeń z paliwa w środku)
  11. Piękna jest Dla mnie e28 i e34 to najładniejsze 5.
  12. A nie lepiej było zrobić swap na s54b32?
  13. dober

    [E39] M5 dober

    Ostatnio były ładne pogody, więc wybudziłem M5 ze snu zimowego. Umyta i zatankowana, więc można ruszać w trasę. W ciągu tygodnia zrobiła dwukrotnie trasę po 400 km. przy tym dając mega frajdę z jazdy Przez sezon zimowy nic nie dłubałem, przed trasą wymieniłem tylko zbiorniczek od wspomagania, oraz przepłukałem cały układ zalewając czerwony Castrol ATF dexron II.
  14. Jakoś te felgi nie bardzo mi podeszły, uważam, że jasny rotor + ranty w polerce lepiej by wyglądały. Jaki to warsztat? Warto mieć namiar na pasjonata , bo w Łodzi ciężko o dobrego speca od BMW.
  15. Ja bym na Twoim miejscu sprzedał i szukał jakiejś eMki. Pakowanie kasy w eMkę tak nie boli, a daję satysfakcję hehe Przy ''zwykłym'' bmw zawsze ma się z tyłu głowy, że to nie ///M a po podliczeniu kosztów włożonych w samochód można byłoby pewnie już coś kupić. Jeśli buda e39 Ci się znudziła to szukaj e46 m3, e92 m3
  16. Bardzo podoba mi się Twoja M5, największe wrażenie na zdjęciach robi wnętrze Zmienień tylko kolor felg na srebrny i będzie idealnie. PS. Szkoda tylko, że zrobiona jest na polifta, przedlift też ma swój urok.
  17. Przedni zderzak masz chyba aż za bardzo spasowany, według BMW tis szpara na całej szerokości powinna wynosić 5mm ± 1 mm(pod maską również) u Ciebie wydaje się być mniej. Lampy przednie mi się nie podobają, cała reszta wyszła bardzo dobrze
  18. dober

    [E39] M5 dober

    Zdjęcia wykonane na szybko przed zimowaniem Umyta wyczekuje do wiosny, no chyba że zimą będzie sucho to na pewno coś pojeżdżę. Na black friday kupiłem kamerkę samochodową przód + tył - 70 mai a800. Denerwował mnie ten zbiorniczek na płyn od wspomagania, ciągle gdzieś z niego leci - chyba się rozszczelnił, więc musiałem kupić nowy. Przy okazji kupiłem parę innych dupereli jak: - Filtr paliwa. - Wspomniany wyżej zbiorniczek od wspomagania. - Oring do filtra paliwa. - Opaski. - 2 wężyki od separatorów oleju, jeden jest lekko zagięty od ciepła.
  19. @Karramba V8 Gratuluje awansu. Widziałem Twoją M3 na molo i jest rewelacyjna, dla mnie jedno z najładniejszych aut na zlocie
  20. dober

    [E39] M5 dober

    Mała aktualizacja. - Udało się w końcu zabrać za wymianę lewej przedniej klamki zewnętrznej, trochę trzeba było się nagimnastykować w drzwiach żeby przesunąć blaszkę trzymającą klamkę, ale się udało. - Wymieniłem ostatnio 2x separatory oleju. Objawem było pocenie się pod korkiem wlewu oleju, który de facto wymieniłem w ubiegłym roku, bo myślałem że on jest winny, ale niestety nic to nie dało i pod korkiem nadal się pociło. Po wymianie odmy objawy ustały. Po lewo stary, po prawo nowy. Od dawna szukałem oryginalnego przedniego zderzaka, ponieważ mój jest zamiennikiem, więc trochę mi to nie dawało spokoju. Po przygodach z handlarzem z Wielkopolski, wreszcie znalazłem coś sensownego w dodatku w Łodzi :super: , za dość dobre pieniądze, kompletny. Podzespoły zderzaka sprzedałem i kupiłem wszystko nowe Tak wyglądał: Profesjonalne przewożenie zderzaka od lakiernika, na kocyku żeby się nie porysował :hyhy: Teraz w pokoju czeka na uzbrojenie Po założeniu i spasowaniu zderzaka, M5 odwiedzi w końcu jakieś studio auto detailingu.
  21. M3 na sprzedaż https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-m3-bmw-m3-e36-3-2-estoril-blue-ID6DftIh.html#e622542c95
  22. dober

    [E39] M5 dober

    Bez przesady to tylko ramki, tak już kupiłem i nie było sensu zmieniać Były właściciel ma do nich sentyment bo pracował w PS, mówił że jak będę chciał je zmienić to żebym mu je wysłał heh
  23. dober

    [E39] M5 dober

    Jakoś czarna nerka do mnie nie przemawia, widziałem jednego przedlifta z takimi i wole jednak chromy. Jedyne zmiany jakie planuje poczynić to wywalić gwint, i wstawić fabryczny amor i sprężynę, aby samochód poszedł trochę w górę - teraz jest dla mnie za nisko Zmęczenie materiału, w końcu ma już 20 lat
  24. dober

    [E39] M5 dober

    Cześć! Czas na odświeżenie tematu. Z racji że Krisu przy sprzedaży M5 poinformował mnie że przedni zderzak może być zamiennikiem, postanowiłem to sprawdzić. Gdy miałem rozebrany przód dostrzegłem parę zardzewiałych śrub, które dość mocno zaczęły mnie irytować, więc szybka decyzja - wymieniam wszystkie śrubki, podkładki, klamerki od: nadkoli, ślizgów zderzaka, wlotów powietrza, uchwytu od pompy powietrza wtórnego, uchwytu kompresora dsc. Przy okazji wymieniłem, dwa przednie nadkola, aluminiowe wloty powietrza na tarcze hamulcowe, kanał powietrza przedni. Polakierowałem uchwyt od kompresora dsc i uchwyt od pompy powietrza wtórnego. Do wszystkich otworów technologicznych poszedł wosk do profili zamkniętych firmy BOLL, a karoseria za nadkolami została dokładnie wymyta i wyczyszczona. Tak to wyglądało: Tutaj zdjęcie nowych śrub i pomalowanych uchwytów, niestety zapomniałem zrobić zdjęcia pozostałych zamówionych części. Lista nowych części, wszystko z programu BMW KONESER, więc zawsze trochę taniej: 51718176503 Klamra 10 SZT 51718218323 Śruba półobrotowa 10 SZT 51718218852 Śruba 2 SZT 51718195383 Pierścień zabezp. 10 SZT 51718176504 Podkładka 10 SZT 51712498939 WLOT POWIETRZA 1 SZT 51718229003 Kołek Wwa 4 SZT 22316760944 Nakrętka 4 SZT 51718159423 NADKOLE PLAST 1 SZT 51718159424 NADKOLE 1 SZT 63171367868 Gniazdo śruby 10 SZT 07147129161 Śruba 30 SZT 07129904217 Nakrętka 8 SZT 51478166992 Kołek 6 SZT 07119904288 Śruba 6 SZT 63121374075 Nakrętka 6 SZT 51127070202 Zaczep 3 SZT 07119904524 Śruba 3 SZT 51712752359 Śruba 2 SZT 11727559515 Podkładka gum.-met. 3 SZT 07119905544 Nakrętka 3 SZT 07119916822 ŚRUBA 3 SZT 07129904231 Nakrętka 3 SZT 07119916966 Śruba 8 SZT 07147144276 Klamra 8 SZT M5 stała rozebrana od 31.05 do 04.07 ponieważ handlarz z Wielkopolski kręcił z wysyłkami. Najpierw 2 aluminiowe wloty powietrza na tarcze wysyłał przez dwa tygodnie, później zderzak przedni oryginalny do M5 wysłał z otworami pod spryskiwacze wyciętymi przez jakiegoś pseudo speca nie fabrykę. Z jednej strony zderzaka jest 25 cm do otworu spryskiwacza, z drugiej 30, przy próbie reklamacji nagle przestali odbierać telefony, jak odebrali to zaraz rozłączali mówiąc że oczywiście zderzak wyślą drugi pod kolor, dni mijały i nagle na otomoto zmieniają nazwę firmy i numer telefonu, ale nic nękam ich dalej telefonami i jakoś udało się, po ponad miesiącu od dnia zmówienia, przyszedł drugi, ale że chciałem już jeździć m5 to założyłem swój stary zamiennik, oryginalny czeka na malowanie. Ogólnie o tych handlarzach można by napisać książkę jak nie prowadzić swojej firmy. Zamawiam paczki od kilkunastu lat przez internet i nigdy tak fatalnie nie byłem obsłużony jak przez nich. Na początku maja wymieniłem olej w silniku, przed zalaniem świeżego poszła płukanka. Wszystko firmy millers od rorafalki :cwaniak: Od dnia zakupu M5 do wymiany oleju przejechałem około 2000km.(oczywiście zimą nie była użytkowana, stała w garażu) i nic nie musiałem dolewać oleju :hurra: Wrzucę parę aktualnych zdjęć. Tutaj bez wygłuszenia maski, zdjąłem ją do wyprania. Ostatnio urwałem klamkę ale zaraz będzie nowa, oddam ją razem ze zderzakiem do malowania.
  25. dober

    ….

    Ale to drze japę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...