Skocz do zawartości

mati0618

Użytkownik
  • Zawartość

    331
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    3

mati0618 wygrał w ostatnim dniu 22 Październik 2017

mati0618 ma najbardziej lubianą zawartość!

O mati0618

  • Ranga
    Advanced Member

Profile Information

  • BMW
    E36 318i, e36 328 coupe
  • Lokacja
    Radziejów/Włocławek

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Nie widziałem sensu w darciu tych mat, były w dobrym stanie, nic nie odchodziło także zostawiłem tak jak jest
  2. Witam wszystkich po przerwie, przez zimę powoli prace przy aucie posuwały się do przodu. Wziąłem się za wymianę dywanu na czarny i dołożeniu trochę wyposażenia. Na pierwszy ogień poszedł zestaw pdc na tył: Listwy zderzaka nie były pierwszej świeżości więc wpadły nowe z ASO W paczce też linka tempomatu i jakieś spinki, to tylko jedna z wielu dostaw z ASO. Następnie wziąłem się za demontaż wnętrza i dywanu. Gdy wszystko było już wyjęte dużo łatwiej było podłączyć i ładnie poprowadzić wiązki. Miałem całą wiązkę z anglika e46 więc udało się odzyskać i wykorzystać oryginalne kable, piny i kostki. Podłączyłem elektrycznie uchylane szyby tył, tempomat sterowany z kierownicy i multifunkcję, wyżej wspomniane pdc, przycisk ryglowania. Podświetlana gałka została podłączona na nowo przy pomocy dedykowanej do niej wiązki. Tak to wygląda po zmroku: i w trakcie składania Ramki szyb są w chromie bo takie miałem w zestawie ale oczywiście będą czarne. Przy okazji demontażu foteli zostały one dokładnie wyczyszczone zestawem Colourlock. Jak widać wnętrze już prawie poskładane, zostało tylko parę pierdół. Teraz kwestia felg, czułem niedosyt mając 4 ranty takiej samej szerokości. Tylne zostały sprzedane i wpadły cal szersze co dało 10 cali et13 na tyle. Na próbę założyłem oponę tę co miałem wcześniej 215/40 Kumho. Na czas przeróbki tymczasowo założyłem BBS RC. Udało się upolować też oryginalne dekielki do Gotti, poprzednie były dorabiane. Teraz kwestia spasowania, nadkola mam oryginalne, sprężyny z gwintu KW i amory Bilstein B6. Wiem, że bez negatywu się nie obejdzie, prawdopodobnie będzie jeszcze potrzeba twardszych sprężyn. Tak to siedzi na tą chwilę Jak widać deski pomagają mi w wyjeździe z garażu dopóki nie poprawię podjazdu Na tą chwilę cel jest spasować tył i w końcu pojechać gdzieś dalej niż przed garaż i spowrotem Dzięki za komentarze i pozdrawiam. wybierz pliki... Kliknij, aby wybrać pliki
  3. Jaki dokładnie Dension ma moduł bluetooth i jest dedykowany do e36?
  4. Jaki koszt carbonów? Kto je wykonuje?
  5. Kupiłem ją już z seryjnymi lusterkami, te acs-y gdzieś zginęły po drodze. Kwestia spasowania jest jeszcze otwarta, ale to raczej przy montażu docelowego gwintu KW Dzięki wszystkim za opinie
  6. Witam wszystkich, Na forum jestem już od dawna ale raczej byłem jego czytelnikiem niż czynnym użytkownikiem. Zawsze mnie fascynowało podejście członków forum do aut i ich modyfikacji. Idąc za ich przykładem, zacząłem nieśmiało działać na własnym aucie, które było moim pierwszym i darzyłem je dużym sentymentem. Był to poczciwy sedan 318i mauritiusblau, kupiony od starszego Pana, z szarymi zderzakami i bez wyposażenia. Najstarsze jego zdjęcie jakie posiadam: Potem były godziny przesiedziane na forum i portalach aukcyjnych, aby wykrzesać z tego auta jak najwięcej dysponując niewielkim budżetem Udało się zakończyć po 6 latach na takim etapie: Może dużo brakowało do ideału ale ja byłem mega dumny, że udało mi się tyle zrobić w tym aucie. Jednak z czasem zaczęło brakować mocy, jak i kusiło mnie by podejść do tematu tuningu bardziej kompleksowo, właśnie tak jak użytkownicy tego forum. Było bicie się z myślami, czy inwestować i robić od podstaw obecne auto czy skupić się na szukaniu innej bazy. Przez ten czas zdarzyło się oglądać kilka "perełek" z ogłoszeń, których stan znacząco odbiegał od opisu z ogłoszenia. Aż w końcu, tu na Syndykacie, pojawiła się ciekawa oferta i to o dziwo 30km od mojego miejsca zamieszkania 328 coupe, individual w mpaku, z Vaderami w środku, nie mogłem tego przegapić Tu muszę podziękować mojemu koledze Mateuszowi, który usilnie namawiał mnie do kupna tego auta i do tej pory wypomina mi, że to wszystko dzięki niemu A więc, w ten sposób, w czerwcu 2017 zagościła w moim garażu. Kilka zdjęć po kupnie i rozkodowany vin: Kod typu BG21 Typ 328I (EUR) Typoszereg E E36 (2) Seria 3 Rodzaj konstrukcji COUPE Układ kierowniczy LL Drzwi 2 Silnik M52 Pojemność skokowa 2.80 Moc 142 Napęd HECK Skrzynia biegów AUT Kolor SONDERLACKIERUNG (490) Tapicerka LEDER STANDARD/BLAUVIOLETT (P7MA) Data prod. 1995-06-09 Składanie Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T) S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką S277A LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE STYLING Obr. BMW, st. le. BMW podw. spr. S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz. S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu P337A M SPORTS PACKAGE M Pakiet sportowy S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel. S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulacja zasięgu świateł S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatyczna klimatyzacja S554A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem S570A STRONGER ELECTRICITY SUPPLY Silniejsze zasilanie prądem S669A RADIO BMW BUSINESS RDS Radio BMW Business RDS S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM System głośników HiFi S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria S806A 3RD STOP LIGHT Trzecie światło hamowania S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn. Składanie Indywidualne dane pojazdu Tekst ---- Processing Individual Sign "BMW individual" 0490 Color Sonderlackierung "samoablau-metallic", wie Schl.Nr. 295 in Verbindung mit M Sportpaket, wie Schl.Nr. 337. (Stoßfänger vorne und hinten, Frontgitter, Schweller, Spiegel, Griffleiste-Heckklappe in Wagenfarbe Jak widać auto miało kiedyś skrzynię automatyczną, teraz jest pełnoprawny manual. Może starsi użytkownicy pamiętają ten samochód z Germanfestów, kiedy to był w posiadaniu uzytkownika slavio. Od tego czasu miał jeszcze dwóch właścicieli. Auto dosyć doinwestowane, przy okazji odświeżania lakieru wpadły nowe listwy boczne z aso, wszystkie uszczelki zewnętrzne, nadkola przednie i osłony zderzaka także aso. We wnętrzu oryginalne fotele ustąpiły elektrycznie regulowanym vaderom. Seryjne hamulce zostały zastąpione zestawem z e46 330i. Wydech pochodzi z Alpiny B3, ładnie brzmi w b28. Wpadł też kolektor ssący z m50b25 i wkładka k&n. W aucie zamontowany jest też świeży gwint MTS z amortyzatorami Bilstein z tyłu. Plan od początku jest jeden: utrzymać auto w jak najlepszym stanie, przy użyciu jak najlepszych części i tylko przemyślane modyfikacje idące z duchem forum. I tak się zaczęło, od wymian części, które tego wymagały i psuły ogólny odbiór samochodu. Nie zabrakło także miejsca na małe modyfikacje m.in. podświetlana gałka zmiany biegów Pod maską też kilka poprawek, założyłem osłonę komputera bo jej nie było. Wszyscy wiemy jak trudno dostać ją w dobrym stanie, ta idealna nie jest ale jak trafię gdzieś lepszą to się zmieni. Słupek plusowy jest połamany ale mam już drugi na podmiankę. Kupiłem na forum wiązkę cewek, moja była w tragicznym stanie. A tu już nowa Dodatkowo nie działał termometr temperatury zewnętrznej, okazało się że przerwany był przewód tuż przy kostce. Jest to już ogarnięte. Zamieniłem też stronami tylne tarcze hamulcowe bo ktoś pomylił przy montażu. We wnętrzu radio Alpine ustąpiło miejsca oryginalnemu odpowiednikowi czyli popularnemu CD43. Dodatkowo mała paczka z ASO, czujnik poziomu płynu chłodniczego i oring do niego, a także klucz do dekli bbs. Śmieszne są ceny tego ostatniego, na allegro ok. 70zł, czasami i więcej, w ASO całe 38zł chyba. Udało mi się też zdobyć takie radio: Ale które zostanie finalnie jeszcze się okaże,na pewno muszę się zaopatrzyć w zmieniarkę cyfrową. Mam też złącze AUX/USB z e60, które zamontuje wtedy w tunel środkowy. Zmieniłem też głośniki tył z marnych 100mm na Focal Access 690 Cały czas staram się pracować nad poprawą szczegółów. Odstający schowek zmieniłem na mniej odstający Prawy halogen musiał dostać kamieniem Całe szczęście kiedyś przypadkowo kupiłem nówkę ZKW za grosze. Teraz się przydał Znajdę jeszcze lewy nowy do kompletu żeby się nie różniły wizualnie. Nadeszła pora na wymianę oleju, postawiłem na Millersa 5w50 i filtr Bosch. Miałem też problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Szybka diagnoza i długo nie trzeba było szukać winnego... Czujnik położenia wału wpadł VDO czyli oryginał bez znaczka BMW. Teraz jedna z najważniejszych modyfikacji. Poprzednie felgi BBS RT zostały sprzedane, w ich miejsce wpadły mało oklepane Gotti G1001 17 cali w szerokościach 8j przód z oponą 205/40 Bridgestone Potenza RE050A i 9j tył z oponą 215/40 Kumho Ecsta Le Sport. Tak wyglądały po zakupie Tak przygotowane do renowacji A tak finalnie prezentują się na aucie Tak auto wygląda na obecną chwilę. Mam sporo gratów do niej, które udało się skompletować i cały czas dochodzą nowe. Mam nadzieję, że uda się je wszystkie zamontować przez zimę. Są to m.in. pdc na tył, elektryczne szyby tył, czarny dywan bo ten gryzie się kolorystycznie, tempomat wraz z multifunkcją do kierownicy, nowe dywaniki Petex Comet, oraz wymiana wszystkiego co stare, brzydkie i zużyte. Powoli zaczynam kompletować graty do remontu zawieszenia przód. Wpadną wszystkie nowe sworznie, drążki i końcówki, gumy i łączniki stabilizatora a taką wisieńką na torcie będzie gwint KW V1, który od dwóch lat kurzy się w garażu, czeka na regenerację i zastapi MTS-a. Jak widać, fotograf ze mnie żaden, planuje ustawić się z kimś na sesję ale jak to zwykle bywa krucho z czasem. Strasznie się rozpisałem, dziękuje jeżeli ktoś wytrwał do końca tego opowiadania. Obiecuję, że będe na bieżąco wrzucał aktualizacje z prac nad coupe. Mam nadzieję, że zobaczymy się na przyszłym Germanfeście ale to już osobiście i postaram się, żeby moje auto godnie reprezentowało poziom BMW-Syndykat. Czekam na Wasze opinie, podpowiedzi i komentarze. Pozdrawiam.
  7. Jeszcze daleka droga przed Tobą, żeby auto cieszyło oko i było na poziomie Syndykatu... Braliście ode mnie sporty w elektryce od sedana
  8. Dobra robota, widzę że jesteśmy z jednych okolic, trzeba się zgadać kiedyś na jakąś sesję we dwie e36
  9. Mam taki końcowy od Alpiny b3 w swojej 328, dobrze mruczy
  10. Dużo kombinacji z tymi mechanizmami od compacta?
  11. Ja też zrobiłem taką zmianę, Business na Professional Kibicuje, dobrze działasz Możesz mi zmierzyć wysokość pokrętła głośności w tym radiu tak jak na foto?
  12. Dzięki za wyczerpujacą odpowiedź
×
×
  • Utwórz nowe...