Skocz do zawartości

qbak

Użytkownik
  • Zawartość

    82
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O qbak

Profile Information

  • BMW
    e36 328i
  • Lokacja
    warszawa
  1. Kompas z czego przeszczepiałeś ?
  2. [e36]qbak -- 328i coupe czarnula

    Dobra w du** tam z tym kompotem, wrzuciłem jako ciekawostkę z garażu. Na forum jestem dość długo i wiem że na syndi airride i kompot nie przejdą, już nie mówiąc o znaczku 316i A nie pomyliłem się, auto jak widać znane tutaj. Anyway, komplet tarcz zmieniałem już chyba trzy razy, od 5 miesięcy nie mogłem pozbyć się bicia na kierownicy. W końcu mechanik powiedział że tarcze są proste i nie ma szansy żeby to one biły. Wycieczka do wulkanizatora, wyważanie wyważonych (!) felg zimowych i w końcu nie ma bicia. Myślałem że opiździeje z tym... Co do długiej drogi przede mną - nie napisałem w pierwszym poście, ale w skurwysyńskiego germańca nie celuje. Będzie top seria zdatna do jazdy na codzień, bo tak mi się marzy mieć kebsa jako daily. Może jak kiedyś odstawię go pod kocyk to zmienię podejście A co do listw - poprawić jej spas na zamku drzwi ? W sensie całymi drzwiami ruszać ? Czy jak ?
  3. [e36]qbak -- 328i coupe czarnula

    Dokładnie tak było. Niestety za pierwszym razem przy wymianie mechanik jej nie dał, dopiero za drugim razem jakieś 800km później drugi mechanik zauważył że jej brakuje. Czyli generalnie musiałem trzy poduszki kupić Zdjęcie słabej jakości, ale ma swój urok: Tyle lat marzyłem o takim środku i w końcu jest. Spotkałem tez w moim garażu podziemnych takiego przyjemniaczka, ciekawe czy ktoś z sindi: Generalnie z planów na auto to na przyszły sezon ogarnięcie boczków, być może przeszycie ich nappą, car audio ale na bazie CD43, zrzucenie wózka i wymiana tulei (a przy okazji może jakieś fanty do zawieszenia) Zastanawiam się obecnie nad modem bixenon w lampy. W firmie która się tym zajmuje (ale z głową, nie HIDy od chinola :D) powiedzieli że za 1600zł zrobią. Czyli nowe projektory w klosze, ogarnięcie kloszy na błysk (polerka, klar itd) + przetwornice, uszczelnienie i wszystko co potrzeba żeby było dobrze. Wiem że samemu raczej tego nie ogarnę, jedyna opcja oddać to komuś. No i moduł do kierunkowskazu, żeby był "triple blink" za jednym dotknięciem. Na to choruje już od dawna, ale trzeba z niemiec ściągać i troszkę mnie to wstrzymuje na razie
  4. [e39] --=CZARNY=-- 528i M-Pakiet IMOLA

    W jakich pieniądzach mniej więcej będziesz gonił ? Piękne auto
  5. [e36]qbak -- 328i coupe czarnula

    Zmieniarka to Dension GW Lite BT. Nie jest idealna, czasami w trakcie puszczania muzyki się zresetuje i przynajmniej z galaxy s5 nie łączy się przez BT bardzo szybko, ale ogólnie jestem z niej zadowolony. Potrafi zmusić CD43 do wyświetlania tytułów muzyki, ma usb, aux i bluetooth. Działa też sterowanie z kierownicy co jest ogromną zaletą. Tak wyglądało gniazdo: Podłaczenie było bardzo proste, na zasadzie przedłużki. Czyli wpinam od tyłu do radia kostkę dołączoną do zmieniarki + gniazdo zmieniarki, a w zmieniarkę wpinam się kablem usb i jack 3.5mm które są już podłączone do gniazda. Gniazdo na swoje miejsce, wszystko chowamy tam za półeczką/obc i śmiga. Przy montażu warto pamiętać że łatwo się wypina kabel z radia, żeby się nie przestraszyć jak nie działa. Próbowałem też zmieniarki yatour ale nie chciała odpalić z moim cd43. Trochę temat zgłębiłem i ten dension wydawał się najbardziej sensowny. Sam guzik jest chyba z e90, ale z e60 też pasuje jeśli się nie mylę. Chciałbym mieć taki z podświetleniem, Akrobeta taki ma/dodał (?) ale nie zabrałem się za to i nie wiem czy jest to możliwe. Jak miałbys kupić takie gniazdo to koniecznie z wiązką, bo piny wychodzące są bardzo bardzo małe i strasznie ciężko byłoby się do nich lutować
  6. [E36] 320ic Alte German Schule Project by Michaś

    Wjaki sposób montowales znaczek bmw indv i gdzie go dorwales?
  7. Cześć, w końcu przyszedł czas że bez wstydu można założyć tu galerię auta. Od momentu zdania prawka jeździłem 318tds, po trzech latach go sprzedałem i miałem kupić sobie wymarzone coupe. Musiały minąć ponad 3 lata żebym mógł sobie pozwolić na kolejne auto, ale w końcu jest. BMW mam już prawie półtora roku i była to droga przez mękę wyprowadzić ją na prostą. Auto to daily, stance nie będzie nigdy ale wstydu ma nie być. VIN: Vehicle information VIN long WBABG11030ER40723 Type code BG11 Type 328I (EUR) Dev. series E36 (2) Line 3 Body type COUPE Steering LL Door count 2 Engine M52 Cubical capacity 2.80 Power 142 Transmision HECK Gearbox MECH Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303) Upholstery LEDER STANDARD/SAFRANGELB (P7SG) Prod. date 1996-02-16 Order options No. Description 214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION 243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER 255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL 277 LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE STYLING 305 REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 337 M SPORT PACKAGE 423 FLOOR MATS, VELOUR 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE 510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 540 CRUISE CONTROL 556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 687 RADIO PREPARATION 694 PREPARATION FOR CD CHANGER 704 M SPORT SUSPENSION 804 SWITZERLAND VERSION 806 3RD STOP LIGHT 915 NO OUTER SKIN PROTECTION Teraz już jest trochę bardziej bogato, kiedyś wyczytałem że na upartego można do vinu wyposażenie dokodować Auto po kupieniu prezentowało się nieźle, dopiero po kilku dniach jazdy okazało się co jest nie tak. A było tego sporo... Tak po zakupie: Okazało się że opony które były "słuchaj no prawie nówka pojeździsz jeszcze długo" - na śmietnik, bąble po wewnętrznej stronie i 1.5mm bieżnika. Skrzecząca taśma kierownicy, przeskakująca kierownica przy skrętach, niepewne prowadzenie się auta, nie działająca klima, rdza na nadkolu, usunięte wisko, radio jakiś chiński syf, poprzepalane żarówki licznika. Tu u znajomego ustawialiśmy gwint, geometrię, wpadły nowe żarówki, ogarneliśmy też że brakuje pierścieni centrujących Na dzień dobry za auto za sporą kasę jeszcze więcej jak 2 tyś wydałem. Wtedy jeszcze to był problem spory ale dałem radę. Potem niestety było tylko weselej. A, uparłem się jeszcze że nie będę jeździć z czyjąś reklamą. Dobrze zrobiłem, bo powinienem sobie chyba nakleić qbak's performance po wszystkich naprawach w tym aucie po, nomen omen, mechaniku Z pierwszych fantów, wpadło radio, fotochrom i podłokietnik: Oczywiście po zakupie całe wnętrze wyciągnięte i wyczyszczone porządnie, plus naprawiona linka składania fotela. Po tym pierwszym serwisie dopiero się zaczeło. Znalazłem też boczki w skórze. Z angola, ale kupiłem je z myślą o obszyciu w przyszłości. Gdzieś po fotkach wnętrza pewnie będzie widać zmianę Następny fant to cyfrowa zmieniarka i wyjście usb/aux. Wyszło idealnie, zwłaszcza że mam teraz bluetooth w aucie. Ciężko uwierzyć w taką funkcjonalność w aucie 21 letnim. Dodatkowo zrobione zostało audio na nowych głośnikach - nic specjalnego ale na pewno lepsze niż te dramatyczne hertze które były. Teraz beta jest bardzo wyczulona na jakość nagrania - potrafi przy dobrej jakości źródła konkretnie trzepnąć basem. Ogarnąłem brak pierścieni centrujących. Nie wiem jak długo tak jeździli, ale dla mnie auto zachowywało się nie do przyjęcia. Dziwie się że nikt na drzewie nie wylądował. Nerwowe, niestabilne, koszmar. Po wytoczeniu pierścieni i założeniu - nagle totalna zmiana, fura w końcu jeździ i hamuje. O 200km/h też prosić długo nie trzeba i nie ma się poczucia że coś się rozpada pod podłogą. Dodałem też ambient light w lampce podsufitki. Potem uzupełnie zdjęciem bo teraz gdzieś mi się zapodziało Potem kupiłem serducho z multifunkcją bez której życia sobie nie wyobrażam: Do tej pory jeszcze tempomat nie podpięty, moduł potrzebny lezy i czeka na swoją kolej. Czas na grube sprawy. Terkotała dość mocno skrzynia biegów, okazało się że jest bardzo duży luz na wałku w środku skrzyni - do wymiany, razem z dwumasą. Po wszystkim było lepiej, ale nowa/używana skrzynia nie ma synchronizatora na wstecznym i teraz okazyjnie zgrzytnie przy wbijaniu R. Terkotało od początku ale nie zwracałem na to uwagi... W międzyczasie wpadły tarcze i klocki, chyba ze trzy komplety zanim w końcu trafiły się idealnie równe. Po pierwszym zestawie podjeliśmy tez decyzję żeby regenerować wszystkie zaciski. Po drodze dorwałem też lusterka M3 - wiem jak się co niektórzy na nie zapatrują ale dla mnie coupe musi je mieć i koniec. Był problem z wkładami bo nie grzały, ale po ogarnięciu tematu wszystko śmiga. Uparłem się też żeby dorwać w normalnej cenie wpinki w listwy - lewa była zniszczona. Były M3, teraz po jednej stronie jest M3, po drugiej ///M. Mam komplet tych drugich ale tak zostawiłem, z przekory. Wpadło też PDC przy okazji i kapsle BMW a nie czerwone BBS. Zima mineła i trzeba było zabrać się za podwozie. Miała być tylko renowacja progów, ale dziadek który popatrzył na auto od spodu powiedział że zrobi przód, a z tyłem pomyślimy. I tak tania akcja przerodziła się w zdarcie wszystkiego do gołej blachy, wybebeszenie podwozia i środka auta i mozolną robotę... Człowiek który to robił (starej daty) mówił że tak go ojciec nauczył. Albo dobrze albo wp***dol pasem. Przesiedział nad autem około 120 roboczogodzin, ale było to tego warte. Zbyt dużo fotek z tego etapu nie mam, miał mi podesłać pendrive'a ze zdjęciami ale po paru miesiącach podejrzewam że już się go nie doproszę tu szwagier z moim ojcem skumali się że zaraz na allegro tylny mpasztet po tysionc będzie chodził Dopiero potem się dowiedziałem że to korek odpływowy i tak ma być. Niemniej jednak i tak w podłodze były chyba trzy dziury (takie właśnie igły te e36...) Po konserwacji myślałem że trochę wyhamuje z robotą, ale nic z tego. Przy zdejmowaniu wydechu okazało sie że ten jest dziurawy. Po poszerzeniu małej dziurki do rozmiaru pięści padła decyzja, że zamawiam coś nowego. Wybór padł na MG Motorsport. Myślę że mogłem troszkę mniejszą średnicę wybrać ale generalnie jest dobrze było: jest: Oczywiście gumy wieszaka do wymiany: Jakoś tak potem miałem okazję pojeździć trochę M2. Fajne auto ale chyba jednak zostane przy kebsie - nie ma turbodziury Ogarnęte też bzdurki z ASO i przód auta. Wszystko ma się zgadzać Nerki nowe oczywiście. Halogenó jeszcze nie dostałem, wiem że są połamane. Tu jeszcze przed założeniem znaczka nowe lampy wpadły - coś mi się chronologicznie nie zgrywa, może na zdjęciu wyżej była tylko przymiarka albo przejechałem już przez deszcz i się pobrudziły. Generalnie klosze stare były mocno wypiaskowane, te są trochę lepsze ale też nie jestem w 100% zadowolony. Na przestrzeni czasu pomalowałem też rozpórkę bo ten odłażący lakier to był dramat: Był też czas na jeden z większych modów. Myślałem że jajko zniosę, najgorszemu wrogoi tego nie życzę. Że też nikt mi nie powiedział żebym sobie zapas xanaxu wykupił... Uchylne tylne szyby w elektryce. Robiłem je na przestrzeni miesiąca, trzy dni w gdańsku u kuzyna elektryka, dwa dni w warszawie kładzenie wiązki i podpinanie tego wszystkiego. Myślałem że rzucę to w pi***, ale ostatecznie się udało Siateczka też musi być - dopiero po tym jak ją kupiłem okazało się że w ASO dostępna jest za śmieszny pieniądz Przy podświetlaniu czegoś mi brakowało: Od razu lepiej się zrobiło: Okazało się też że bardziej opłaca się cupholder kupić za wielką wodą i go tutaj przysłać. W idealnym stanie za 70$ Tu mój mały jubileusz Po tym jak kupiłem gałkę w nappa leather tak sobie pomyślałem, że moja kierownica z e39 lepsze czasy już widziała. Szybka kalkulacja i ogarnięcie sprawy: Koło z e36, zregenereowane i na nowo obszyte też nappą. Wiem że do reszty nie pasuje ale jak zacznie mi się nudzić i wszystko będzie na tip top to być może będę myśleć o obszyciu wnętrza taką właśnie fakturą. Chciałem taką skórę od momentu jak gdzieś w internetach natknąłem się na to wnętrze: Był też czas że beta zdradziła mnie w trasie. Na szczęście kielich żyje, ktoś źle zamontował górne mocowanie i się poddało... Generalnie to drugi raz taka awaria unieruchamiająca pojazd. Pierwszym razem w zimę strzeliła mi pompa wody. -10 na dworze a silnik się gotuje... Holowaliśmy ją do warsztatu przez całą warszawę, prawie 20km. Było wesoło, ale na szczęście po kupnie nowej pompy wszystko gra aż do teraz. Nowych chłodnic klimy, wody i wiska nie liczę. Ktoś sobie wymyślił że usunie wiskozę i da elektryczny wiatrak. Świetny pomysł, tylko go podłaczył na odwrót tak że wiatrak wtłaczał gorące powietrze na układ. W momencie odpalania klimy ciśnienie wywalało o 5 barów za dużo. Wróciliśmy do serii, tak jak helmut nakazał z dwoma wiatrakami i od tamtej pory klima ziębi nawet przy 30 stopniach. Taką opowieścią po łebkach dochodzimy do dnia dzisiejszego. To dziś zamontowałem kierownicę i odebrałem auto z warsztatu po przeglądzie (oleje, filtry itd itp, żarówki) Żeby podsumować - dobrze że nie zabrałem się za to auto na studiach, bo bym zbankrutował. Nie dziwię się że cena kebsów rośnie, bo odratować te auta po ludziach których nie stac na utrzymanie pojazdu to dramat. Mi kosztem wielu nerwów i pieniędzy się udało Pewnie zapomniałem i milionie rzeczy ale cały czas coś przy aucie się dzieje. Pamiętam jak chyba dwa lata temu wsiadłem do e36 Bartasa wystawionej w nadarzynie na warsaw motoshow i byłem strasznie tym podjarany. Może moja nie wygląda tak dobrze, ale jest własna Zapomniałem że mam jeszcze foty po myciu, glinkowaniu i woskowaniu auta
  8. [E30] Dobija M3 "biała strzała"

    grubo.
  9. [E36] COUPE ARO

    Nie robiłem zdjęć, być może będę robić to jeszcze raz to zrobie tutorial Bieżesz od swojej kobiety akryl do paznokci, wyciągasz radio, przygotuj sobie miejsce pracy zeby nic nie ubrudzić. Kup albo folię spożywczą albo teflon w castoramie (taka biała taśma rozwijana) Najważniejsze to dokładnie "wyścielić" to miejsce na zaślepki tym teflonem lub folią spożywczą. Trzeba zablokować wszystkie podcienie i trochę się do tego przyłożyć żeby ją równo rozścielić. Pakujesz potem ten akryl jak do formy starając się żeby nie wszedł zbyt głęboko i żeby do środka radia go nie wepchnąć, po czym naświetlasz w lampie UV. Nadmiary piłujesz pilniczkiem a na koniec psikasz czarnym matem. Trzymają się całkiem nieźle na wciski na żywo prawie zupełnie nie odróżniają się od radia. Mam zdjęcia, ale trzeba pamiętać że robiłem to pierwszy raz i trochę na odwal - teraz wiem że można to zrobić jeszcze sporo lepiej
  10. [E36] COUPE ARO

    Jeśli chcesz patent na zaślepki do radia to mam sposób żeby to zrobić 95% jak oem. Sam zakładałeś szyby tylne elektryki ? Automatyczny obieg w klimatroniku był od początku czy też dołożony ? O roletę nawet nie pytam bo pewnie drama podłączyć. Auto sztos niezły
  11. [E36] 320i Coupe by Xantin

    Ale czemu, czym ?
  12. [E36] 320i Coupe by Xantin

    Też ratuje trupa ale chyba nie aż takiego jak Twój Gratsy za włożoną robotę !
  13. [e3] 2.8L 1976 by Envis

    Czapki z głów - takie podejście do tematu na pewno opłaci się idealną sztuką
  14. Przesadzasz. Jeżeli odpowiednikiem "znowu w życiu mi nie wyszło" są nie tak pomalowane elementy pod maską to chyba ktoś przesadza w opiniach. Tak, jest to forum dyskusyjne i można sobie podyskutować, ale to nie jest wsadzanie do calibry spinnerów i spojlera. Facet pomalował zbiorniczki w kolor żeby był lepszy spas pod maską. To nie koniec świata ani powód do przekreślania projektu - a już na pewno wypominania przez dwie strony autorowi że dał ciała i żal. Tak mi się wydaje No tak samo jak na przykład V'ka ori na pokładzie w e36 nie alpiny. Hmmmm
  15. Tak sobie myślę że Budrys robi gruby projekt poświęcając setki roboczogodzin a na forum ktoś mu bezlitośnie napisze że jest du** istamublska bo zbiorniczki są w zły kolor. Wiadomo że można to do wiadomości przyjąć ale jak się właścicielowi podoba to najważniejsze. Na każdą śrubkę w ocynku nikt uwagi nie zwróci, a na taką pierdołę jest strona narzekań
×