rafał525, lista zabiegów, jakie przeszedł touring jest długa...
1) Regeneracja wtrysków (nowe końcówki BOSCH) w BOSCH wraz z wymianą węży powrotnych
2) Wymiana zaworu zwrotnego w pompie wtryskowej również w BOSCH
3) Ustawiene totalnie rozjechanego kąta wtrysku (o dziwo dawka była idealna)
4) Wymiana pompy próżniowej (VACCUM) - koniec z "rumotaniem" w silniku, wymiana rury vaccum (od pompy do servo) - zatkana była olejowymi złogami... Pompa zamiast wytwarzać ciśnienie próżni ładowała olej (totalny zgon pompy), czyszczenie servo z oleju...
5) Wymiana filtra odmy wraz z pokrywą zaworów (ktoś szybciej tam zaglądał i pozrywał gwinty w mocowaniach osłony siatki)
6) Silnik został potraktowany płukanką Liqui Molly i zalany Castrol Magnatec Diesel 5W40 - nie pali oleju, ani nie wyrzuca (już stuknęło mi 8 000 km, więc coś mogę napisać...)
7) Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju oraz o-ringów węży chłodnicy oleju (koniec z wyciekami)
8 ) Wymiana świec żarowych na OE BMW - 6 szt.(pierwsze, co zrobiłem)
9) Wymiana pompy wspomagania układu kierowniczego - przy maksymalnym skręceniu kół w lewo niemiłosiernie wyła/jęczała - jak kto woli
10) Kompleksowa obsługa automatu - dynamiczna wymiana oleju z filtrem. Po tym zabiegu o fakcie zmiany biegu melduje jedynie obrotomierz. Sądząc po barwie i konsystencji spuszczonego oleju, śmiem twierdzić że nikt nie zaglądał od nowości do skrzyni. Na szczęście olej nie pachniał spalenizną.
11) Wymiana poduszek/tulei (zerwanych) na LEMFORDER
12) Dorzuciłem tempomat
13) "Roletkę" wybieraka automatu dostałem gratis w ASO, w którym Touring przeszedł gruntowną obsługę.
Do wymiany została jedynie taśma kierownicy (świeci się AIRBAG - błąd, oraz nie mam klaksonu)
Jak widać prace nad Touringiem sukcesywnie zmierzają do zakończenia
Pozdrawiam