Skocz do zawartości

BYNIU

Użytkownik
  • Zawartość

    94
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    17

BYNIU wygrał w ostatnim dniu 26 Grudzień 2017

BYNIU ma najbardziej lubianą zawartość!

1 obserwujący

O BYNIU

  • Ranga
    Advanced Member

Profile Information

  • Lokacja
    Gliwice

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. BYNIU

    [E30] 325iC '86 - classic

    Oj dawno mnie tu nie było co po niektórzy już wiedzą co było powodem, mianowicie zakupiłem drugą E30 2D. Wiem że to żadne usprawiedliwienie, bo dokończyć cabrio też trzeba i przyszedł na to dzień. Za ogromne braki w temacie zasypie Was dzisiaj zdjęciami z ostatnich miesięcy co udało mi się poczynić. W ruch poszło całe intensywne mycie lamp ( brakuje tu na zdjęciach silniczków i wycieraczek lamp, ale są pare stron wcześniej wraz z opisem tematu regeneracji lamp). Nie będę sie zbytnio rozpisywał bo wszystko widać na zdjęciach PRZED: PO: Kolejny zakup to nowe ori dywaniki do cabrio. W aso nie dostępne, kupione na niemieckim eBay-u. Z dostępnych kolorów był czarny i szary, decyzja padła na szary (czarny za mocno by się rzucał w oczy). Nie mogło zabraknąć nowego emblematu "325i". Znalazłem zdjęcie z wymiarami jak poprawnie ma być przyklejony. Przyda się niejednemu który będzie to robił u siebie Do całego oryginalnego Sound Systemu zamontowanego w cabrio przydało by się radio, wybór padł na BMW BAVARIA ELECTRONIC. Jest to chyba najbardziej zaawansowane radio które było montowane w e30 "wąskiej", bardzo rzadkie a jak się pojawi na aukcjach to 80 % jest niesprawnych. W sumie przez 1,5 roku udało mi się wylicytować w niemczech za niemałą kwote dwa takie radia, jedno w pełni sprawne a w drugim nie działa odtwarzanie kaset. Do cabrio zawitało oczywiście to w pełni sprawne wraz z książką. Radio ma funckje automatycznego sterowania głośności zależne od prędkości z jaką się porusza podłączone ori przewodem do zegarów. Odnowe bilogiczną przeszła ori gałka z tego auta m-technikowa tzw. grzybek. Przy okazcji zamontowałem w mieszku zaczep ( nie wiem jak to fachowo nazwać) trzyma poprostu mieszek żeby nie opadał Nie do akceptacji były w tym aucie spękane przednie nadkola jak chyba w każdej e30, najczęściej przy śrubkach mocujących. Kolejna rzecz to skompletowanie kluczyków do stacyjki oraz zamków. Tu rownież z pomocą przyszło ASO BMW Jak wiadomo w E30 są w sumie 4 kluczyki. Jeden ma niepełny zarys (chyba tylko do otwierania zamka w drzwiach), natomiast 3 pozostałe z pełnym zarysem służą do stacyjki oraz do zamków. Kluczyki przychodzą w specjalnej kopercie każdy osobno pakowany z załączoną kartką. Wykonywane są w fabryce BMW AG Werk w Dingolfing wg VIN-u na podstawie zeskanowanego dowodu rejestracyjnego auta. Do zdjęcia groty celowo zamazałem :cen: Kolejne moje zdziwienie było w tym aucie, skąd się wziął katalizator w e30 z 1986 r. Otóż w Brief-ie mam adnotacje ze w 92 r. został dołożony w BMW katalizator. Dlaczego? Przypuszczam, że najprawdopodobniej dla dużych zniżek za "czyste spaliny". Kolejna fajna udokumentowana rzecz. Marzyły mi się również oryginalne chromowane końcówki wydechu do wąskiej, niestety w aso nie dostępne i udało się znaleźć 4 szt. w USA w jakichś magazynach. Dwie sztuki sprzedałem koledze a dwie zostały założone do cabrio. Oryginalny układ wydechowy w e30 był czarny, stąd tez ponowne przemalowanie mojego wydechu w czerń co dało lepszy efekt chromowanym końcówkom. Ostatnia rzecz na dzisiaj to skompletowanie wyposażenia z vinu S324 Front and rear spoiler. W e30 "wąskiej" pod tym wyposażeniem kryję się przednia dokładka tzw. Jimmy Hill oraz tylny spoiler na klapie tzw. Heckspoiler. Oczywiscie te dwa elementy kupiłem nowe, przednia dokladka Jimmy Hill wystepowała tylko i wyłącznie w lakierze nadwozia (z aso przychodzi już w podkładzie), natomiast z tyłu nie było na to reguły (wedle życzenia) Autem wybrałem się jak dotąd na jeden jedyny zlot E30 Meeting 2017 w Zdworzu. Zrobiłem 700 km bez żadnych przygód, wrażenia jakbym jechał nową E30-ka O to dorobek z tego zlotu i kilka zdjęć. Pozdrawiam
  2. BYNIU

    [E30] 325iC '86 - classic

    Przyszły kolejne rzeczy do założenia. Dach doszedł, niestety gdzieś podczas transportu został delikatnie uszkodzony i walczę z kurierem o odszkodowanie. Narazie jest założony i ustawiony ( jak ktoś będzie zainteresowany podeśle wymiary co i jak) do całości musiałem dokupić dwie uszczelki które miałem uszkodzone ( od str. pasażera i z tyłu pod szybą). Kupiłem jeszcze na jebayu w idealnym stanie windschotta, oczywiście oryginał wraz z pokrowcem. Auto wciąż nie skończone, co chwile czegoś brakuje ale do wiosny postaram się go skończyć w 100 %. Zrobiłem już cabrio w sumie 270 km, bezawaryjnie oraz bez żadnych wycieków. Mam nadzieję ze tak już pozostanie. Niedawno cyknąłem kilka zdjęć.
  3. BYNIU

    [E30] 325iC '86 - classic

    Dzięki wszystkim za komenty ! podbudowują mnie jeszcze bardziej Tak, auto będzie zarejestrowane, będę go użytkował sporadycznie. wracając do zbiorniczka wyjaśnię jak jest. tuczi77, w katalogu bmw jest tak, że jak zakończą produkcję jakieś części, to próbują ją czasami zastąpić częścią z nowszego modelu Ja tego nie akceptuje, bo części z e30 to z e30 a nie np z e90 jak podałeś przykład zbiorniczka. I niech nawet kosztuje 5 zł to go nie założę, bo taki nie występował w tym modelu. Kiedyś zamówiłem uchwyt przewodu hamulcowego. Stary numer został wycofany i zastąpiony nowym. Przykład na zdjęciu poniżej co otrzymałem, założyłem oczywiście stary typ: Tu jeszcze masz dwa linki o zbiorniczku: Jeden do zbiorniczka z e30 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/32_1827-zbiornik-olejuelementy-pojedyncze/v1826577 Drugi do zbiorniczka z wyższych modeli BMW z numerem który podałeś, i nie występuje w tym wykazie model e30. http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6851217-zbiornik-oleju To nie są żadne piramidalne bzdury
  4. BYNIU

    [E30] 325iC '86 - classic

    mało tego, jeszcze mam stary zbiorniczek płynu hamulcowego (w katalogu istnieje ale produkcja była wstrzymana rok temu i byłem zmuszony założyć stary). Natomiast zbiorniczek od wspomagania został całkowicie wycofany dlatego jest ten co jest MaziONE możesz być pewny że o takie szczegóły zadbałbym w pierwszej kolejności, ale trzeba przyznać że oko masz dobre jedziemy dalej Ostatnio mam trochę mało czasu, ale udało się coś przy aucie porobić. Z zewnątrz już kompletne, nie mogłem się doczekać tego efektu, do całości brakuje ostatecznie jeszcze zdjęć jak z prospektów Pozostało mi jeszcze kilka rzeczy do założenia m.in. nadkola przednie, które muszę kupić nowe bo stare są w kiepskim stanie. Następnie skompletować nowe części układu intensywnego mycia ( zbiorniczek, pompki, wężyki, zawory, gumy , uchwyty itd itp) Znając życie na dniach okażę się jeszcze jakich części mi brakuje Można powiedzieć ze auto praktycznie już zarejestrowane, na dniach pochwalę się żółtymi tablicami a po jakimś czasie może i żółtymi papierami
  5. BYNIU

    [E30] 325iC '86 - classic

    Podziękował Coraz bliżej widać już cel, za niedługo będę przymierzał się do rejestracji e30. Poniżej kompletny układ chłodzenia, auto można było odpalić na dłużej i jak narazie wszystko jest OK. Jeszcze zostało parę pierdół do założenia (jakieś tam plastiki, atrapy, dokładka przednia itp).
  6. BYNIU

    [E30] 325iC '86 - classic

    Dzięki wszystkim !! Pierwsze odpalenie już za mną, niestety krótkie bo nie było jeszcze układu chłodzenia.
  7. BYNIU

    [E30] 325iC '86 - classic

    Wiec tak, miałem do wyboru dwa silniki m20b25, jeden o przebiegu 140 tys km, drugi ponad 260 tys km. Oczywiście padł wybór na ten z niższym przebiegiem i oddałem go koledze na kompleksowy remont. Zacznę od bloku: stan bardzo zadowalający tak samo jak jego poszczególne elementy, wał główny idealny. Wybrałem panewki główne i korbowe firmy Kolbenschmidt (takie same były fabrycznie), tłoki po wyczyszczeniu z nagaru okazały się również jak nowe a pierścienie wybrałem firmy Mahle. Jeśli chodzi o głowice, wałek rozrządu, dźwigienki zaworowe itp to identycznie jak z blokiem - perfekt. Głowice wraz z zaworami oddałem do firmy Polok Welding. Przeszła kompletną usługę począwszy od czyszczenia, spr. szczelności, planowania, wymiany prowadnic zaworowych, spr. gniazd zaworowych, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych itp itd. Do uszczelnienia "góry" silnika zakupiłem zestaw uszczelek w BMW o numerze 11 12 9 059 240. Były tam wszystkie uszczelki potrzebne do wymiany razem z uszczelniaczami zaworowymi. Natomiast jeśli chodzi o "dół" to niestety zestaw jest już niedostępny i trzeba było zakupić wszystkie uszczelki, o-ringi i uszczelniacze osobno. Kupując uszczelkę miski olejowej w BMW dostaniemy porządną korkową uszczelkę. Mam nadzieje że cały silnik nie spuści się przez najbliższe kilka lat. Wybrałem tylko ok. 50 zdjęć, w sumie te najważniejsze
  8. BYNIU

    [E30] 325iC '86 - classic

    Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że silnik został w całości złożony Nie mam jeszcze zdjęć bo czekam aż kolega który go składał prześle mi je w weekend. Wrzucę narazie zdjęcia całego osprzętu silnika. Bawiłem się z tym od kilku miesięcy w wolnych chwilach. Myślę, że po weekendzie będę mógł się pochwalić zdjęciami silnika.
  9. nieźle to wszystko wygląda, na filmie widać że dobry klimat tam panuje pozdro
  10. BYNIU

    [E30] 325iC '86 - classic

    Coś tam staram się liczyć, całości nie sumowałem ale koszty będą zbliżone które podał Mariusz. W Niemczech można by było bez problemu te pieniądze odzyskać, a w Polsce wiadomo jak jest - np. to że lakierowany to cena spada już o 50 tyś zł, a najlepiej komuś podarować taki samochód w prezencie za free. Nie ma co ciągnąc tego tematu, każdy z nas wie jakie są koszty w ASO ( im mniejsza część tym droższa ) a na koniec wychodzi nam niezły rachunek za renowacje Skończyłem składać układ paliwowy. Bak był w bardzo dobrym stanie, na początku chciałem delikatnie przepiaskować ranty ale stwierdziłem ze poleci cały tak samo jak rura wlewowa do baku. Osłonę przewodów i resztę gratów zabezpieczyłem dodatkowo epoksydem. Efekt całości widoczny na zdjęciach Silnik się składa, zdjęcia już niebawem (kolejność musi być zachowana)
  11. BYNIU

    [E30] 325iC '86 - classic

    tak jak napisał Hubertus, obudowę pomalowałem a reszta nówka dzięki Bartas gdzieś się napewno zobaczymy.. ELO. BĄDŹ POZDROWIONY !! Chciałem wreszcie zalać i odpowietrzyć układ hamulcowy. Potrzebny był mi do tego wysprzęglik, który również odnowiłem. Pompę wspomagania już zregenerowałem, niestety nie mogę jeszcze napełnić układu ponieważ pompę włożę razem z silnikiem i dopiero wtedy wszystko podłączę. Mam nadzieję że będzie szczelna i będzie działać
  12. BYNIU

    [E30] 325iC '86 - classic

    Vitek, brakuje mi czasu na swoją e30 - służę pomocą gdybyś miał problemy z półosiami, wielkiej filozofii nie ma. daj znać jak coś. pozdr W związku z tym iż mam plany wyjechać autem do czerwca/lipca to wziąłem się ostro za robotę. Silnik pojechał do remontu, zajmie się nim kolega który składał dyferencjał. Ja w między czasie zabiore się za inne rzeczy. Obecnie skończyłem przekładnie kierowniczą i jestem na etapie składania pompy wspomagania, krzyżaka itp.
  13. BYNIU

    [E30] 325iC '86 - classic

    Powoli zbliżam się ku końcowi z zawieszeniem. Ostatnia rzecz jaka mi została, to przekładnia kierownicza. Jeśli chodzi o półosie, to moje miały zniszczoną koronkę ABS-u przez rdzę. Zdecydowałem się kupić używane w bardzo dobrym stanie. Standardowo kupiłem zestawy naprawcze w BMW, resztę pomalowałem i na koniec możemy cieszyć się odnowionymi półosiami.
  14. BYNIU

    [E30] 325iC '86 - classic

    Po udanej wycieczce do Kielc, odebrałem od Wojtka części potrzebne do złożenia mechanizmu szpery. Dyfer był mocno zmęczony, co widać było na poprzednich zdjęciach. Zdecydowałem że zrobię ogólny remont i wymieniłem wszystko co było możliwe. Nawet łby śrub były tak skorodowane, że trzeba było zastąpić je nowymi. Dziwne jest to, że przy zamówieniu w BMW część śrub jak i osłon przeciwpyłowych przychodzi w kolorze ocynku białym jak i złotym, rzecz jasna musiałem biały ocynk zastąpić złotym żeby to jakoś wyglądało. Szperę tymczasowo do dotarcia zalałem olejem poleconym przez Wojtka, po przebiegu 2000 km będzie docelowy BMW.
×