Skocz do zawartości

Arclight

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • BMW
    E39 4.4

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Arclight's Achievements

  1. Ladnie to wyglada jak trace cierpliwosc i checi do utrzymywania mojej e39 to lubie wrocic tu na forum i poogladac wlasnie takie tematy by znowu samego siebie przekonac ze moze jednak warto, mimo swiadomosci ze moja nigdy nawet w ulamku nie bedzie tak ladna
  2. No tez slyszalem dobre opinie o tym, w zasadzie jakby mi moja skrzynia umarla to pewnie tez bym to wrzucil do siebie.
  3. No to bedzie elegancko Wiesz co robisz wiec nic tylko czekac az to bedzie jezdzic. A co do manuala, nie myslales o 5 biegowym z 535? Podobno duzo mniej awaryjne, tansze i w miare dostepne czesci do ewentualnej naprawy. Nawet adapter wtedy do silnika nie jest potrzebny, jedyne co to ewentualnie wal lekko przerobic jak ma dzialac z aktualnym dyfrem. Przynajmniej tak mi sie wydaje
  4. Ło panie, z 2.0 na 4.4 to ambitnie kibicuje! Jesli to nie problem to opisz prosze wszystkie potrzebne modyfikacje takiego swapa, ciekawosc mnie zjada . Kiedys czytalem ze podobno mega trudno wstawic V8 z racji ogromnej ilosci roznic. Ciekawe automat udzwignie moc 4.4 czy szybko bedziesz swapowac manual Anyway, trzymam kciuki za szybka i bezproblemowa instalacje i podzielenie sie wrazeniami. #edit: Jak masz silnik wyciagniety to bardzo, bardzo, bardzo polecam zrobic rozrzad i wrzucic wszedzie nowe uszczelki. Byc moze to dla Ciebie oczywistosc, ale jesli nie to na prawde lepiej to zrobic teraz. Dodatkowo majac to na wierzchu latwo mozna wiele rzeczy sprawdzic do ktorych potem dostep jest dramatyczny. Nowe stuki pewnie tez warto wrzucic. Jedna z najwiekszych problemow tych silnikow jest to ze bardzo lubia ciagnac lewe powietrze a z jakiegos powodu wiekszosc mechanikow uwaza ze najlepsza uszczelka jest sylikon.. Potem jest nieskoczona walka z tym ze zaplon wypada, telepie silnikiem, popcorn w wydechu i inne historie.
  5. Nie wiem, ja bym je zrobil na jeden kolor, jaki to inna historia. Ogolnie ciezko dobrac kolorystycznie cos do czerwonego.. Byc moze moj gust jest jakis wyjatkowo slaby ale no te podwojne kolory wnetrz sa slabe, w zasadzie obojetnie w jakim samochodzie, jakis akcent kolorystyczny to moze byc w nitce czy cos takiego, ale to tez raczej glownie do aut bardziej sportowych pasuje. Co do koloru to chyba najlatwiej stwierdzic patrzac po jakichs przykladach, w glowie probuje i jedyne co mi przychodzi do glowy to jakies kolory jasnego brazu, moze ewentualnie jakis mocno, mocno ciemny czerwony - ale nie moge znalezc zadnego zdjecia by sam siebie przekonac czy tak czy nie
  6. Widze ze auto wystawione na sprzedaz szkoda
  7. A czemu custom odpada? Jest gdzies ten watek szerzej poruszony bo z checia bym poczytal o roznych doswiadczeniach. Zapowiada sie kolejne topowe e39 wrzucaj wiecej updatow jak cos bedzie nowego. Z checia bym zobaczyl wiecej zdjec z prac blacharskich.
  8. Kurde ciekawy jestem skad roznica na prawej zebatce (wzdluz cylindrow 5-8). Dla porownania jak ja robilem u siebie rozrzad, ewidentnie jest roznica w tej zebatce. Z ktorego roku masz auto? Ja u siebie oryginalnie mialem 3.5 a aktualnie jest 4.4 ktore pochodzi z 96' z e38 jesli dobrze pamietam. Wrzucilem zdjecia dla porownania Drugie pytanie, kupiles zestaw slizgow z polifta? Jak ja szukalem to jeden slizg byl dostepny tylko i wylacznie bmw OE, febi ma tylko zestawy poliftowe gdzie 1 slizg jest inny. Szukam jeszcze na realoem tej cholernej zebatki bo mi to teraz zyc nie daje https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DE51-EUR-05-1996-E39-BMW-540i&diagId=11_1530 czesc nr 4: 11311742059 ale pod tym numerem w google grafika sa roznie wygladajace zebatki.. chyba sie przejade do ASO zobaczyc jak u nich to wyglada, jakby ktos rozumial skad sa te roznice to bardzo prosze o wytlumaczenie, bo spac nie bede mogl PS2 Mamy dosc podobne plany co do auta, z tym ze Ty to lepiej realizujesz. Ja szukalem 535i z manualem by zrobic swapa na 4.4 a Ty zrobiles zmiane automatu na manual majac fabryczne 4.4 A co do szpery, jesli juz masz to sorry (moze przeoczylem), jesli nie to BARDZO polecam Michala ze strykowa, robilem u niego szpere do mojej e39 i jestem mega zadowolony. Moge Ci na privie napisac o tym cos wiecej jakbys chcial. Przelozenie 3.15 jak w m5. W zasadzie powiem tak - wieksza roznice na plus odczulem wkladajac szpere do auta anizeli zmieniajac 3.5 na 4.4, chociaz obydwie rzeczy na plus Czytalem wczesniej Twoje posty z ~2021 roku gdzie byla mowa o kompresorze, sam zaczynam zbierac informacje i bede probowac cos dzialac w tym kierunku. Wzoruje sie na pracy Maleckiego (malecki motorsport), niestety nie mam tyle wiedzy by samemu byc tutaj jakos specjalnie tworczy, ale kopiowanie madrzejszych chyba nie jest najgorsza droga. Poki co dopiero zaczyna sie dom budowac, wraz z nim bede probowal postawic sobie podnosnik dwukolumnowy, wiec przewiduje rozpoczecie prac z kompresorem jakos tak za rok dopiero niestety ale w miedzyczasie bede chociaz probowal skompletowac wszystkie graty. Z tego co widze to jestes z Radomia, wiec do Wwa dosc blisko, jesli kiedys uda mi sie ten kompresor skonczyc to zaprosze na przejazdzke jakbys chcial No dobra, koniec mojego offtopu, bede sledzic Twoje progresy z e39 i kibicowac PS3 Patrzac na Twoja liste czesci nie widze tam nowego jesus bolta, wedlug newtisa powinno sie go wymienic na nowy za kazdym razem. (zalaczony obrazek)
  9. Nie no bez przesady, to juz troche nadinterpretacja z tymi fakturami, po prostu osobiscie bardziej doceniam jak ktos podziala wiecej sam i tyle. Mi bardziej chodzilo o sytuacje gdzie ktos oddaje od profesjonalnego warsztatu do profesjonanego warsztatu gdzie oni robia jakies ogromne zakresy prac, niby fajnie ale dla mnie to troche traci urok. Fakt faktem duzo lepsze to niz pojscie do salonu i kupienie nowki, no ale to juz w ogole inna droga. Na tym zakoncze moj spam w tym watku, chcialem tylko naprostowac o co mi chodzilo Podsumowujac, powodzenia Kinga w kontynuacji projektu, bede sledzic a w miedzyczasie sam poczytam troche wiecej na forum i moze uda mi sie zawitac na nastepnym zlocie
  10. Troche czytalem, moze za malo, chociaz niestety co zrozumienia warunkow zlotow to informacji w galeriach PD nie znalazlem, dlatego pytam Troche luzu i wyrozumialosci szanowny Panie, jesli pisze glupoty to mi powiedz gdzie bym chociaz wiedzial co mozna poprawic. Zgadza sie, jestem nowicjuszem, probuje sie tu odnalezc jakos, a do tego czasem trzeba zadac pare pytan Nie mam problemu z krytyka, nie potrzebuje klepania po plecach, ale fajnie jakby krytyka byla merytoryczna Tez trzeba wziac pod uwage ze kazdy ma inna sytuacje, jak ktos ma garaz, 300k ktore moze wydac na auto i duzo wolnego czasu to zrobienie "auta idealnego" ktore bedzie budzic ohy i ahy na forum jest duzo latwiejsze niz ktos kto tych warunkow nie ma.. Dla mnie najwazniejsza w motoryzacji jest pasja, jak ktos sie stara ale ma gorsze warunki to bardziej to docenie niz gdy ktos oddaje od warsztatu do warsztatu i jedyne co robi to oplaca fakture. Ten watek jest pozytywnym przykladem osoby ktora robi cos sama i wychodzi to z fajnym efektem, widac zaangazowanie emocjonalne. W sumie moze to nie jest watek na takie dywagacje, ale jak kiedys probowalem podpytywac o pewne rzeczy to zwyczajnie wiekszosc tematow poza galeriami jest martwa i ciezko dostac jakakolwiek odpowiedz
  11. No okej, teraz czaje W zasadzie nie jestem przeciwnikiem takiego rozwiazania jak ktos robi to swiadomie, chociaz sam zanim bym sie zdecydowal na taki krok musialbym porozmawiac z kims o ewentualnych problemach ktore sie z tym wiaza by nie odkrywac kola od nowa, jesli pewne problemy mozna ominac opierajac sie na czyims doswiadczeniu to tak powinno sie zrobic Moze glupie pytanie, ale bylbym wdzieczny za wytlumaczenie - jaka jest polityka zlotow syndykatowych? Trzeba miec auto w takim stylu by w ogole tam byl sens jechac? Z drugiej strony ciezko zrobic "germana" nie majac o tym pojecia, a zeby zaczerpnac inspiracji to wypadaloby tam jednak byc, no ale co - przyjechac autobusem by nie triggerowac ludzi ze moje auto nie ma 3tlg i gleby? Nigdy na zlocie nie bylem a chcialbym wiedziec co trzeba zrobic by tam sie w miare odnalezc Fakt faktem moze nie w pelni mam mindset syndykatowy - powiedzmy, ze doceniam pewne rzeczy ale nie wszystkie wydaja mi sie sensowne, no ale by w pelni stwierdzic czy potrafie sie w tym srodowisku odnalezc czy nie to pierw trzeba pewne kroki wykonac, dlatego wyzej poruszylem watek
  12. A moglbys to troche rozwinac? Byc moze ja czegos nie rozumiem a chcialbym zrozumiec Na logike dla mnie, przykladowo porownywalne opony 265/35R18 vs 265/30/R19, na 18" opona bedzie wyzsza, bedzie "wiecej opony w oponie". Jedynym logicznym uzasadnieniem jest to jakbys na 18" calozyl opone porownywalnie niska do tej co na 19", ale wtedy beda znacznie przekroczone normy producenta, tam jest jakas tolerancja wielkosci opon, nie pamietam dokladnie ale to wartosci rzedu -2% a +2% by systemy bezpieczenstwa dzialaly dobrze, licznik mocno nie przeklamywal itd. Czasem czytajac syndykat nie rozumiem pewnych rzeczy, wydaje mi sie ze duzo ludzi zaklada pewne rozwiazania ktore sa dla nich oczywiste, ale niekoniecznie oczywiste dla kogos kto nie siedzi w tym temacie gleboko. Poki co sam nie mam warunkow by zrobic typowego "germana", jak skoncze budowac dom, bede mial warunki na trzymanie wiekszej ilosci samochodow i kupie inne zabawki ktore mi sie marza (corvette c6, datsun 280z) to bede mogl przerobic moje bmw na germana, ale zakladam ze jego aktualna uzyteczosc wtedy bylaby mocno okrojona.
  13. A nie na odwrot? 18" by jezdzic bez stresu a 19" na zlot? Nie wiem w sumie jak w e46, mnie osobiscie 19" troche odstraszylo przez ceny opon (oraz dostepnosc), na garage queen/zloty pewnie nie ma problemu. Z drugiej strony to 323i wiec Kinga ronda bokiem pewnie robic nie planuje A wracajac do tematu - nie jestem fanem E46 ale ten egzemplarz mi sie podoba. Przy okazji, zazdroszcze zdecydowania sie "w ktorym kierunku robic samochod", ja co chwile zmieniam zdanie i na nic nie moge sie zdecydowac
  14. Z ciekawosci - sporo czytalem o olejach, tak samo sporo slyszalem o zwolennikach jak i przeciwnikach 10W60. Fakt faktem wiekszosc raczej sie zgadza ze 10W60 jest idealne do M5, ale tez duzo ludzi uwaza ze jest dobre do M62B44 z czym ja sie zgadzam, ALE. @wasilevvski Planujesz odpalac/jezdzic w zimie? Mowa oczywiscie jakby auto zostalo np. na noc na dworze, 10W60 jest troche jak miod wtedy. Kupilem z ciekawosci 1l butelke 10W60 i wlozylem na noc do zamrazarki - miod, potem do lodowki - tez slabo. Mega geste to sie wydaje, na lato pewnie super, na zime juz chyba niekoniecznie Mam nadzieje ze to zgodne z regulaminem ale wkleje 2 linki ktore uwazam za dosc ciekawe, moze komus sie przyda https://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?t=13300 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit?pli=1#gid=0 Wedlug rozpiski z google ten olej co wybrales ma: Millers oils CFS Motorsport 10W60 API SL/CF, oraz ACEA A3/B4 0,09 0,01 0,09 czyli calkiem dobrze. Kurde chcialbym miec wieksza wiedze na temat olejow, plukanek itd. Ostatno robilem wydaje mi sie calkiem ciekawy eksperyment, ale jeszcze zbieram dane, jak skoncze to moze wrzuce jakis post na forum o tym, moze to komus pomoze a moze wywola chociaz ciekawa i merytoryczna dyskusje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...