Bardzo cieniutki emblemat o odpowiednio dopasowanym kształcie, nakleiłem go na znaczek bmw. Nie odstaje i bardzo ciężko zauważyć że jest naklejony jeden na drugi.
Będzie spas, będzie gwint, będzie nisko, będzie szeroko
W dodatku to felgi z e90 o marnych szerokościach Dziękuje za dobre słowo! Detali będzie jeszcze więcej.
Odnośnie budowy / zakupu. Powoli docieramy do momentu w którym napiszę czemu tak a nie inaczej. Z ekonomicznego punktu widzenia, z mojej strony strzał w kolano, choć naprawdę ładne egzemplarze osiągały ceny nawet 259 tys zł a tyle jeszcze w auto nie włożyłem
Po kilku miesiącach walki, tak dobrze czytacie, kilku miesiącach, wyprowadzenie rotorów które były naprawdę pogięte stanowiło dla Sebastiania nie lada wyzwanie. W międzyczasie zostały zamówione elementy, surówki, do budowy felg, od samego początku wszystko miało być składane na nowych elementach, a czas u dostawców był naprawdę długi na realizację wysyłki, budowa trwała już ponad 6 miesięcy. Na szczęście ten czas szybko upłynął. Ja zajmowałem się częścią mechaniczną, na pierwszy ogień silnik, rozrząd, świece, oleje, uszczelki, weryfikacja systemu Valvetronic i jak każdy posiadacz N52 dobrze wie, wycierającego się wałka mimośrodowego w głowicy. Pokrywa została wyszkiełkowana i pomalowana farbą dedykowaną do elementów silnika:
Naprawiłem także poduszkę siedziska fotela która była już w opłakanym stanie:
Tak wygląda systemu "masażu" w e60:
Doprowadzając detale mechaniczne i usterki spowodowane przebiegiem na drugim końcu kraju działy się takie rzeczy:
Żeby nie było tak prosto pojawiły się kolejne problemy. Kiedy felgi już były skręcone, okazało się że sam rotor jest zbyt "miękki" ze względu na stop użyty do jego produkcji a jego grubość już po wcześniejszym toczeniu była na tyle mała że felga w całości "pływała" pod dużym naciskiem. Były dwie opcje, zrezygnować z budowy felg albo zbudować felgi które byłyby tylko pokazowe, bez szans na jazdę na nich, ze względu na zbyt duże ryzyko że rotor popęka od naprężeń.
Aleeeee.... ani ja ani Sebastian się nie poddaliśmy. Ostatecznie felgi zostały rozkręcone a rotory oddane do napawania, docelowo plus 13-15mm. Założone zostały także najgrubsze śruby z delikatnym poprawieniem gniazda pod ich łeb.
Finalne parametry felg:
Przód 20" x 11" / 8"+ 3"
Tył 20" x 12" / 8.5" + 3.5"