Ranking użytkowników
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 2025.03.30 uwzględniając wszystkie miejsca
-
[E36] 316i Coupe HELLROT V8M look OD DAWIDA
bmw_e36.pawel i 12 innych przyznał reputację dawid82 za temat
13 punktów -
12 punktów
-
12 punktów
-
E31 Daytonaviolet Indyvidual
--=CZARNY=-- i 10 innych przyznał reputację Mr_M za temat
11 punktów -
11 punktów
-
[E36] 328i Coupe - Szczepan
Thepiekarz i 9 innych przyznał reputację michaal19995 za temat
W okresie zimowym zabrałem się za kilka tematów w aucie. Zdecydowałem się odświeżyć spód samochodu — konserwacja była położona około 6 tysięcy kilometrów temu przez poprzedniego właściciela, więc nie było sensu jej ponownie zdzierać. Wiem, że została wykonana porządnie. Całe podwozie zostało wymyte. Zabezpieczyłem ponownie wyłącznie miejsca, które były przetarte przez jazdę na glebie, np. podłużnice Całe zawieszenie zostało zdemontowane, wypiaskowane i pomalowane. Skrzynia biegów, osłony termiczne oraz inne aluminiowe elementy zostały wyczyszczone chemicznie metodą aquablasting. Śruby i obejmy standardowo trafiły na ocynk galwaniczny z pasywacją złotą. Całość została złożona na nowych częściach, na zdjęciu są m.in tuleje wahaczy wew/zew, tuleje progowe, tuleje dyfra, łączniki, sworznie, poliuretany strongflexa na tylny wózek itp... W późniejszym etapie pracy zostały dokupione kolejne rzeczy, których nie zdążyłem udokumentować: tarcze kotwiczne (stare okazały się być w średnim stanie), wahacze na przód i tył (stwierdziliśmy, że wahacze są wypracowane i nie ma sensu pchać w nie tulei), linki hamulcowe, czujniki abs, sprzęgło, oleje do skrzyni i dyfra, uszczelniacz dyfra, piasty przód i tył i inne... Kolejnym tematem były fotele, które oddałem do poprawki. Trochę męczył mnie fakt, że lewy bok fotela kierowcy był pomarszczony — tapicer zajął się tym tematem i wygląda to teraz znacznie lepiej. Generalnie jestem bardzo zadowolony z obszycia, ale ten detal po prostu mnie za każdym razem męczył i stwierdziłem, że się tym zajmę. Długo zastanawiałem się, czy przejść na 18", czy zostać przy 17"... Ostatecznie zdecydowałem, że zostaję przy Futurach 17", które bardzo mi się podobają, ale delikatnie je odświeżę. Wpadły nowe ranty Radinox 2.5/3 cale — czyli te same szerokości, które były wcześniej. Docelowo chciałem 2.75/3.25, ale nie było dostępnych ćwiartek, tylko połówki, więc została obecna specyfikacja. Rotory i dekle zostały pomalowane metodą systemową. Całość ogarnęła firma Felgen Garage. Na dniach będę je zakładał, oddaje auto na zbieżność i robię spasy... Miałem problem z wkładami lusterek M, założony był zamiennik i szkło opadało. Zakupione zostały nowe, oryginalne wkłady i mam nadzieje, że problem zostanie rozwiązany raz na zawsze Przednie amortyzatory były w średnim stanie, mimo iż nie były dużo jeżdzone... Stwierdziłem, że je odświeżę. Z początku oddałem je do aquablastingu, niestety efekt był niezadowalający. Wziąłem sprawy w swoje ręce, całość zeszlifowałem do aluminium, dałem odrdzewiacz, potem podkład epoksydowy oraz czarny lakier satynę. Nowe nie są, ale efekt jak najbardziej do zaakceptowania. Pomyślałem, że nakleję na nie od razu nowe naklejki AP, napisałem więc do polskiego dystrybutora, który odpowiedział mi, że skontaktował się z producentem i NIE MA SZANS, żeby takie naklejki otrzymać... Napisałem więc do producenta W ciągu 3 dni naklejki były u mnie, prosto z Niemczech. Zmarszczki były takie jak poniżej. Tutaj już finalny efekt po pracach tapicera, jest na pewno dużo lepiej. Aktualna fotka na OZ MITO 8.5/10j mojego brata, zanim wpadnie futura. Swoją drogą te koło wygląda mega dobrze.10 punktów -
10 punktów
-
A miałem nie wrzucać fot, bo wysyp tych ACS taki że aż prezes wypuścił specjalną linię koszulek dla beki, ale co poradzić że to koło jest po prostu za***iste 😂 a tak całkiem poważnie, zamawiając te koło w lutym nie byłem świadomy że wysyp ich na ten sezon będzie jak grzybów po deszczu, parametry to 9/10,5j 19 cali 4x3,5 cala radinox zbudowane przez Bazej Garage. oponki bez większej napinki Falken 215/35 oraz Hankook 245/30 zawieszenie wymaga lekkiego obniżenia oraz ustawienia na koniec zbieżności z geometrią, natomiast jakiś zarys jak to siedzi widać. W ostatnim czasie auto było na wiosennym większym serwisie u Lukas Performance. No i uzbroiłem auto w nowe krótkie nadkola, nowe listwy progowe tylne m pakiet, okleiłem lampy folią ppf, odświeżyłem zaciski oraz oddałem siedzisko fotela kierowcy na uzupełnienie gąbki, nowe ślizgi zderzaka tył, w zasadzie to chyba tyle, na koniec kwietnia mam zaplanowany montaż MG u Wo Seby i pozostaje czekać na GF.10 punktów
-
Siemka, kolejne postępy prac przy cabrio. Czyszczenie i malowanie silnika Następnie dołożenie napinacza do łańcuszka pompy oleju, teraz spokojnie można kręcić do 7k obrotów I długo wyczekiwany moment czyli składanie Silnik prezentuje się ładnie, śruby w złoty ocynk. Cały osprzęt jak i wiązka spięta z silnikiem, okleiłem na nowo matą termiczną miejsca starych wygłuszeń także nie pozostało nic innego jak włożyć go do budy I tutaj mamy sukces, silnik w budzie no i odpalił. Nie obyło się bez kilku problemów przy odpalaniu, ale na szczęście zostały już zażegnane. Sam silnik dostał wszystkie nowe uszczelki, rolki, paski, poduszki silnika itp. Zostało mi na ten moment składanie wszystkiego do kupy co będę wrzucał na bierząco. Pozdro10 punktów
-
[E46] Cosmo coupe - Kinga
maciej1203 i 9 innych przyznał reputację Kinga323i za temat
Długo mnie nie było, ale sporo się działo – ślub, przeprowadzka... Dodaje ostatnie zdjęcie jak jeszcze była w całości i lecimy dalej. Na ten moment udało mi się zdemontować środek, usunąć lekką rdzę oraz starą namiastkę wygłuszeń, zabezpieczyć farba okrętową i wyłożyć wszystko matą bitumiczną. Powoli do przodu, ale czas goni – końcem kwietnia auto leci do malowania. W międzyczasie udalo się oddać parę śrubek i rygle maski do ocynku. Obecnie auto stoi u wgniotkarza.10 punktów -
Czas się kurczy do królowej zlotów coraz bliżej więc wznowiłem prace nad e65. Auto dostało nowe podszybie, po czym trafiła na grubszy serwis do Swap Garage, gdzie chłopaki wymienili uszczelniacze zaworowe, olej w skrzyni biegów, pomalowali zaciski na czarno, nowe śruby kół, olej w silniku + filtry. W najbliższym czasie auto jedzie na tzw. wydech i w dalszych planach wjedzie aktualizacja car audio .10 punktów
-
[E39] 540i individual hellrot by Macias
Thepiekarz i 8 innych przyznał reputację CrAsH za temat
9 punktów -
Nowy sezon rozpoczęty. Przez zimę nic się nie działo z racji że razem z Kinga działamy przy jej e46 . Coś tam oczywiście było przepalane ale zauważyłem że czasami alternator się zatrzymuje, a na wiosnę już całkiem stał dęba. No więc znalazłem na necie firmę która zajmuje się regeneracją i ku mojemu zdziwieniu alternator przyszedł pięknie zapakowany oraz jak nowy . Do tego nowy pasek i koło pasowe pompy wspomagania ponieważ pasek tak się rozgrzał ze stopiło cześć koła pasowego . Z racji że braciak ocynkowal śruby i części przy składaniu silnika dozucilem parę rzeczy z pod maski do galwanizacji . W zeszłym tygodniu wybrałem się z kumplami z okolicy na przejażdżkę a z racji że jeden z nich zaczyna przygodę z fotografowaniem to cyknął kilka fajnych fotek9 punktów
-
orzeł-> e60 530d
michaal19995 i 8 innych przyznał reputację orzel za temat
9 punktów -
Ponad rok temu kupiłem kolejny samochód z planem na projekt. Miało być e32, rozglądałem się też chwilę za e31.... a jak widać skończyło się na e28 528i Samochód (jak i poprzednie moje zakupy) pochodzi z Hiszpanii. Jest (prawie) wolny od korozji, ma bardzo fajne wyposażenie: klimatyzacja, el szyby, el szyberdach, soundsystem, szpera. Oraz ciekawy kolor: Zobel Braun. Po kilku podstawowych zabiegach przemieszcza się z punktu A do punktu B o własnych siłach. I to tyle z dobrych informacji. Lakier jest w opłakanym stanie, ktoś malował auto nie szczędząc lakieru i szpachli. Popękało to w paru miejscach i na bank będę darł do gołej blachy. Wnętrze w fajnym brązowym kolorze ale fotele i boczki nie od kompletu. Stanu technicznego nie oceniam bo to już bardzo stare auto, wszystko do wymiany i tyle. Najważniejsze, że nie ma korozji i samochód jest prawie kompletny. W ciągu ostatniego roku kończyłem e30 i e36, więc nic przy e28 nie robiłem. Ale z biegiem miesięcy zacząłem kupować różne graty, zbierałem wiedzę o modelu, poznałem kilku ludzi znających model i tak zaczął powstawać w głowie plan co z tego strucla można by zrobić. Tak wygląda auto zaraz po zakupie A plan na niego jest taki: do środka wracają brązowe boczki z wersji M30 - już kupione, czekają na renowację wlatują też fotele sporty z wersji M535 - w brązowej skórze. Jako dawcę mam fajne czarne sporty, będą przemalowane na ciemny brąz Koła: Futury 17" - już czeka fajny komplet 9 i 10", do odświeżenia na tylną szybę pójdzie żaluzja, na klapę lotka BBS z przodu dokładka Pfeba tzw "broda Mikołaja", może jeszcze poszerzenia nadkoli z Mtechnika chromy najprawdopodobniej zamienię na czarne listwy lakier oczywiście nowy, generalne całe auto idzie do rozbiórki o gruntownej renowacji No i najciekawsze: Silnik. Dzisiaj kupiłem blok, tłoki, głowicę M30B35 do e28, do tego wałek Dbilas 290 st oraz ITB od S38B36. Całość dopełni stosowny układ wydechowy. Nie mogę się doczekać pracy przy tym silniku Tak wygląda plan i zgromadzone części. NIebawem mam nadzieję znaleźć czas żeby zacząć przy niej działać. Stay tuned.9 punktów
-
[E38] Patryk750 - 750i
michaal19995 i 8 innych przyznał reputację PaatrykŁMŻ za temat
Jakoś nie było weny do pisania, dużo zakrętów prywatnych ale czas odgrzać tego kotleta jak to zwykle bywa miesiąc przed pierwszym wyjazdem biorę się za robotę, wpadł mały serwis olejowy w tym nowe paski, rolki itd do tego postanowiłem poprawić trochę spasy w aucie (więcej zdjęć dorzucę na dniach) z tyłu zmniejszony negatyw co pozwoliło fajnie wystawić lekko koło, z przodu natomiast wleciały dystanse 5mm co myślę poprawiło fajnie szerokość (na przyszłość trzeba będzie pomyśleć o szerszych rantach ). Czekam jeszcze na nową miskę z De i uszczelkę bo stara lekko ucierpiała w poprzednim sezonie, na miejscu już również nowe wszystkie dolne listwy za chwilę wjeżdżają do lakierowania i będzie można zaczynać, pozdro!9 punktów -
8 punktów
-
Siema, auto wyjechało już w finalnym setupie (jeszcze delikatnie położę przód). Niestety przez niespodziankę musiałem się wstrzymać z wpisowym na GF. Może wreszcie za rok się uda. Po demontażu opon z RSów okazało się, że przód jest w dwóch szerokościach Wszystkie bębny były zakładane nowe, dystrybutor musiał pomylić zamówienie i wysłał jeden 5.5", drugi 6" i tak bez sprawdzania zostały wyciągnięte z pudła, skręcone i przejeździły 3 lata na M3 E30. Ponad miesiąc czekałem na nowy bęben 5.5". Przy okazji odświeżyłem ranty, kupiłem komplet opon 205/40R17. Finalny setup: RS198 - 8J ET8, rant 2" (na małym rotorze) RS197 - 8.5J ET13, rant 2.5" (na dużym rotorze) Pozdro!8 punktów
-
[e36] Cabrio Titansilber 328i Individual by Ogo
michaal19995 i 7 innych przyznał reputację ogo2103 za temat
8 punktów -
7 punktów
-
7 punktów
-
[e38] 725tds od Mateusza
MAREK GERMAN i 6 innych przyznał reputację Mateusz.. za temat
Prac nad autem ciąg dalszy Model pilota do aircupów jest praktycznie gotowy, czekam teraz tylko na drukarkę Z nowym części doszła rozpórka Schmiedmanna, zależało mi na prostym kształcie, żeby nie zasłaniała korka wlewu oleju.7 punktów -
orzeł-> e60 530d
bmw_e36.pawel i 6 innych przyznał reputację orzel za temat
7 punktów -
[E46]M3 Convertible black by maciej1203
michaal19995 i 6 innych przyznał reputację maciej1203 za temat
7 punktów -
7 punktów
-
[E36] Scythe - 325is
michaal19995 i 6 innych przyznał reputację Scythe za temat
Ostatnio jakoś niewiele się dzieje.. wszystko spowodowane rzadkimi przyjazdami do Polski. Jednakże nikt nie mówi, że nic się nie dzieje Dyfer który był robiony w 2021 roku u Michała w Strykowie w moim odczuciu ciągle nie chodził jak należy. Śmiem nawet twierdzić że przed jego regeneracją działał lepiej niż po. Do sezonu zostało niewiele czasu.. myślę, czas działać! Trafiłem po znajomości na Wojtasa z Kielc. Tu nawet z rozmowy wynikło totalnie inne podejście do sprawy, inna wiedza, inne doświadczenie. Po otwarciu dyfra wyszło, że łożyska, simmeringi, tarczki, sprężyna i wiele innych rzeczy prócz oleju i dwóch talerzy ciśnieniowych były oryginalne z 93 roku 😂 Tak to wyglądało. A teraz robota Wojtka: Nowy simmering od strony wału Poprawienie gwintów Zmienione talerze cierne, ciśnieniowe i przekładki Dyfer gotowy, czekam na dostawę i lecimy dalej7 punktów -
7 punktów
-
[E34] 525i by Wasyl
Kinga323i i 6 innych przyznał reputację Wasyll_e34 za temat
Siemka 👋🏻 już po wydechu u WO SEBY to co chłop zrobił przeszło oszczekiwanie wydobył mega fajny basowy dźwięk z rzędowej 6 mimo że ustalaliśmy efekty przez pisanie po założeniu wydechu usłyszałem efekt taki jaki miałem dokładnie w głowie 🤯 dzięki temu po długich monotonnych pracach w końcu można było wyjechać się przejechać 😎7 punktów -
6 punktów
-
No niestety dokładki i gleby dużej nie będzie, wczoraj jeżdżąc w 4 osoby mimo że mam dobity gwint na beton tył tarł na tyle że przetarł mi lakier na rantach tylnich błotników, przód tak samo nadkole od spodu musnęło o podłogę w garażu podczas zjeżdżania do niego. Wczoraj auto rano opuściłem o 2cm przód ok 1,5 tył i niestety było to jedno razowo do wczorajszej sesji zdjęciowej która swoją drogą myślę że będzie bardzo ciekawa, no niestety cenię sobie stan karoserii, nawet kosztem gorszych spasów. Myślę że o 1.cm w górę przód i tył.6 punktów
-
[E46]M3 Convertible black by maciej1203
Kinga323i i 5 innych przyznał reputację maciej1203 za temat
6 punktów -
[E36] 320ic Alte German Schule Project by Michaś
michaal19995 i 5 innych przyznał reputację Michaś 523i za temat
6 punktów -
No dobra, pewnie chcecie wiedzieć, co tam u Feniksa słychać. Silnik już rozebrany i..... fanfary.... nie jest źle. O dziwo. Spodziewałem się dużo gorszych wiadomości, ale nie ma dramatu. Oczywiście pomijając tonę syfu na zewnątrz i wewnątrz. Z problemów na pierwszy rzut oka to luz na dwóch cylindrach, zerwana szpilka głowicy i vanos do regeneracji. Cała reszta wygląda nieźle - panewki nie odrapane, wałki w niezłym stanie i tak dalej. Jestem bardzo szczęśliwy, bo pomimo tego że u mnie silnik się nie wysilał, to przez 9 lat do niego nie zajrzałem przecież - nawet świec nie wymieniłem... A co się z nim działo przed moją kadencją, to mogę sobie tylko wyobrażać. W każdym razie szykuje się generalka, a ja musze podjąć dwie ważne decyzje. Czy elementy aluminiowe idą w piasek, szkiełkowanie czy aquablasting oraz czy ocynk srebrny czy złoty. Wiem wiem, nie jest łatwo... Co do planów, bo nareszcie mogę je zdradzić - zakładamy ITB dbilas, ostre wałki, kolektory schmiedmann'a oraz robimy generalkę silnika. Wrzucamy skrzynię 6b. Cały zawias zrzucamy, idzie w piasek i malowanie. Podłoga będzie wylizana i zakonserwowana tak jak trzeba. Ogarnięcie tematu pod maską i w zasadzie na tym koniec. Zrobię kilka tysięcy kilometrów, powrót do krakowa na ostateczne wystrojenie i pozostaje cieszyć się kebsem6 punktów
-
[e46] Marek compakt 325Ti
Remek i 4 innych przyznał reputację MAREK GERMAN za temat
Jedziemy dalej jako że każdy z moich dobrych mechaników nie miał czasu więc decyzja znów trzeba robić na dworze Nowa pompa wody, nowe napinacze z rolkami do klimy plus tego główny i paski , płyn Trochę rozbierania Trzeba było sobie radzić żeby płyn nie leciał na glebę Pompa Stary płyn Tutaj już wszystko na miejscu Wlany nowy płyn plus odpowietrzenie układu znów To tyle Nadszedł czas na detailing Komora sprzątanie i odświeżanie plastików uszczelek Ranty też przeleciałem na szybko Przy okazji nowy odkurzacz , daje radę W czwartek lub piątek wleci powłoka oczywiście od dobrego ziomka z Carbon-Care Pozdro5 punktów -
[e36] Cabrio Titansilber 328i Individual by Ogo
Thepiekarz i 4 innych przyznał reputację ogo2103 za temat
5 punktów -
Witajcie. Temat zakładam ponieważ myślę że to już czas na to. W ubiegłym roku poczułem nie odpartą chęć posiadania e30. Kilka sztuk się obejrzało ale żadna nie złapała mnie za serce, w międzyczasie rozglądałem się również za e24 jednak w tamtym momencie nic ciekawego nie było w moim zasięgu finansowym, żeby miało jakiś sens. Czas leciał ja na codzien jeździłem moim daily e65 , aż w końcu pewnego wieczoru znalazłem, pojechałem i cudem kupiłem moje e30 (nie będę Was zanudzać cyrkiem który był związany z jej zakupem) Opisywać wyposażenia nie ma co bo to zwykły golas z m40 , a ja wiedziałem że dlugo taka nie pozostanie... Wieczor po zakupie. Niestety nie mam za dużo zdjęć z tamtego okresu ,bo dwa dni później rozbiłem kalkulator do zdjęć. I w tym stanie e30 wylądowało w ciepłym garazu , a ja szukałem nowego miejsca dla niej , dawcy ,i gratów padło na kompota z m52b25 z racji na to że miał również potrzebną mi konwersje 5x120 Zima to był czas na silnik.wpadla miska z e34 Zima się skończyła a e30 dotarło do nowego domu ,wraz z koleżanką z racji tego ze wiedzialem jakie kolo chce od poczatku po kilku miesiacach wpadlo Sprawdziłem tylko jak będzie bez dystansu z tyłu i ile tego dystansu będzie mi potrzeba Oczywiście bardziej chodziło o to jak to będzie wyglądać więc narazie kupiłem zwykły gwint technix do przymiarek Docelowo będzie pewnie jakieś D2. Nadszedł dzień kiedy wysłużone m40 opuściło budę Powolij zabieram się za zawieszenie z kompota jednak jego obecny stan pozostawia wiele do życzenia i mimo że zostaną tylko wahacze do proszku reszta nowa ,to zobaczymy co z Nich zostanie po piaskowaniu Wpadły też progi które były w planie Co do dalszych planów: Wnetrze sporty lub z3 Skonczyc swap Spasowac zawieszenie i kola Nakladki z turasa Reflektory przód black Lampy tyl mhw (szukam) Dokładka is I pewnie jeszcze tysiąc bzdur które wyjdą w trakcie. O których będę informować na bieżąco.5 punktów
-
Kolejne zdjecia z prac blacharskich, mozna powiedziec ze wszystkie newralgiczne miejsca zostaly ladnie naprawione, oczywiscie bylo tego duzo wiecej niz poczatkowo zakladalismy, czarny dawca nie mial zadnych niespodzianek nadkola bardzo ladne oryginalne, od spodu trzebabylo sie pobawic i oczyscic kilka miejsc ale bez zadnych napraw i na koniec cos ciekawego bo zdjecia blacharki nie naleza do najciekawszych heh, trafila sie niedawno bardzo fajna e36 w bardzo fajnym stanie, ciekawy kolor mpak z vinu nieskalana brytyjskimi sebixami i ciapakami, z nowym dachem ale 1.8 automat, tak wiec nie zastanawialem sie dlugo bo takie auta w dobrej cenie ida w 2h po wystawieniu wiec trzebabylo szybko sie uwijac, aktualnie auto juz w polsce w trakcie rejestracji i zaniedlugo bedzie osobny temat bo z nienacka tydzien potem trafila sie kolejna 2,8 manulal w cenie zlomu i to z jakim kolem, w szoku bylem... wiec powstanie cos fajnego calkiem przypadkiem oczywiscie auto pod koc bo wszystko w oryginale i tu gruz cdn...5 punktów
-
[e46] Marek compakt 325Ti
michaal19995 i 4 innych przyznał reputację MAREK GERMAN za temat
Siemanko Jedziemy dalej , ostatnio po pracy stania trochę w korkach, odebraniu synka z przedszkola, dojechałem na parking a tu zonk , rozwaliło zbiorniczek od płynu chłodzącego , także szybki temat , zakupy 10l płynu plus nowy zbiorniczek i wymiana na parkingu strzeżonym Tutaj zbiorniczek I już na gotowo Płyn wlany i cyk odpalam i dalej niski poziom płynu na desce , więc zmieniam czujnik na mój Ori i to samo Mówię dobra idę dalej na zakupy Nowy wiatrak, pompa wody , czujnik poziomu płynu, czujnik temperatury i znów płyn i rura od przeplywki nowa, bo ta moja dziurawa Na drugi dzień wymieniony czujnik poziomu płynu i git działa , kontrolka zniknęła , wymieniony wieczorem wentylator też , zrobiony test na szybko , włączam klimę i chodzi wiatrak , (stary się zawieszał bo chyba przestał działać i raczej to była przyczyna pęknięcia zbiorniczka) Nowa rura od przeplywki Wtedy dopiero odpowietrzylem układ żeby otworzył się termostat i wiatrak , więc temp na teście 7.0 pokazywała do 94 stopni wtedy schodziło do 90stopni , pojechałem na próbę i schodziło do 86 stopni także jest ok Pompę wody i czujnik temperatury wymienię na kanale już , żeby na parkingu nie robić niepotrzebnych wycieków płynu To tyle Pozdro5 punktów -
pora pokazac kolejne postepy tak wiec wszystko ladnie ustawione, wszystkie zgrzewy pokryly sie ze soba idealnie odplywy okazaly sie byc bardzo ladne miejsce pod podnosnik kierowcy po otwarciu progu najlepsza decyzja bylo przerobienie tych zj...nych wzmocnien ( nie wiem jak bmw moglo takie wgle wymyslec i stosowac ) bo po zdobyciu takiego lub zrobieniu tego wg oryginau od razu zaczely by to korodowac wiec uzyta zostala blacha 3mm jako wzmocnienie idaca bezposrednio pomiedzy prog wewn-zewn. dzieki temu jest prosto, latwo bedzie zalac woskami z obu stron podczas skladania auta, oraz bez problemu bedzie mozna podnosic auto za dolna warge co sie potem okazalo na progu byla szpachla a pod nia ukazaly sie naprawy jakiegos wirtuoza blacharki, ktos ladnie to klepal i wyciagal widac ze sie nameczyl, coraz wiecej rzeczy wychodzilo po rozszlifowywaniu lakieru na aucie, wiec prog wyciety zostal duzo dalej dawca byl dosc ladny co przyspieszylo prace analogicznie reszte miejsc pod lewrek sostalo tak przerobione5 punktów
-
czas na kolejne zdjecia z prac, tak wiec glownie nocami cala drobnica i wszystkie zdemontowane czesci byly czyszczone polerowane prane lakierowane wymieniane itp. bardzo maly ulamek zdjec ktore zrobilem bo przypomnialem sobie podczas pracy ze trzeba je robic listwy szyb z calymi uszczelkami rarytas patrzac ze kazdy ich szuka nie wiem czy ktos zwrocil uwage na grill na pierwszych zdjeciach ktory byl czarny opaprany jakims sprayem i to bardzo nieumiejetnie, po namaczaniu w nitro okazalo sie ze ten co to malowal na szczescie nie zmatowil chromu papierem sciernym, chwala mu za to bo grill jest stan igla kolejny temat podsufitka, byla niby ok ale i tak by odpadla wiec trzebabylo ja zrobic, po ogladnieciu klamek lampek daszkow stwierdzilem ze da sie to polakierowac na czarno dlatego wszystko zmatowione odtluszczone i polakierowane, slupki i sama podsufitka juz zrobiona w material struktora niemal jak oryginal, czekam tylko na zdjecia wtedy dodam przednie oswietlenie szklane standardowo w polerke, papiery scierne i tlenek ceru na koniec, efekt jak zawsze cieszy temat tylnich lamp zostawilem na sam koniec bo wdg mnie sa one sporym rarytasem i wiem ze e32 nigdy nie wychodzilo oryginalnie na bialych kierunkach, probowalem zdobyc jakiekolwiek info na ich temat lecz bez skuku, pokazaly sie jakies archiwalne aukcje ale to wszystko, gdzies natknalem sie na jakis stary temat e32 sprzed kilkunastu lat wlasnie odnosnie bialych kierunkow i z tego co ktos pisal byl jakis gosciu w DE ktory przerabial je na biale kieruko czyli wycinal i wklejal biale klosze, czy to klubowiczom czy komu popadnie tego nie wiadomo, probowalem jeszcze znalezc cokolwiek na temat samych kloszy lecz rowniez bez skutku tak wiec postanowilem sprobowac odratowac te co byly na aucie jesli by sie nie udalo wtedy pomaranczki patrzac na to jak to bylo wycinane i wklejane stwierdzam ze to byl jakis sebix ktory robil to w sobote wieczorem na imprezie na odp. klosze byly okropnie sparciale ale udalo sie doszlifowac do zrowego plastiku i wypolerowac, rowniez byly pekniete ale to udalo sie skleic klejem od ataszka ktory jest rewelacyjny, odblysniki polakierowane na srebrno, na sam koniec lampy wyczyszczone i kierunki wklejone przy pomoy kleju do szyb samochodowych5 punktów
-
Cześć wszystkim Chciałbym się przedstawić i zarejestrować swój projekt
Liściu i 3 innych przyznał reputację KlassikSchwarz-E34 za temat
Cześć wszystkim nazywam się Mikołaj i w zeszłym roku udało mi się spełnić marzenie w formie sentymentalnie bardzo ważnego dla mnie auta. Ale od początku historii z wozem. Jest to ważny aspekt przy tym projekcie! W 2021 roku jeszcze byłem trochę młodszy i dużo mniej mi się powodziło w życiu dorabiałem jako serwisant falowników fotowoltaicznych i tym razem w grudniową sobotę trafiło mi się kilkunastu klientów w Krośnie. Wsiadłem i pojechałem swoją czerwoną t4 dojechałem i tak poszło jeden, drugi, trzeci i nadszedł czas ostatniego. Wjeżdżam na podjazd wita mnie starszy ojciec (później pseudonim dziadek) i dojrzały syn. Jakże inaczej bardzo pozytywni ludzie wysiadam z wozu i słyszę „kurde mieliśmy kiedyś taką tylko po lifcie” już wiedziałem że będzie między nami chemia. Stało tam na pierwszym planie ich auto terenowe i jakieś daily pogadaliśmy dłuższą chwilę powolnym krokiem dążąc do mojego celu wizyty. I w tem zobaczyłem trabanta i Audi 100 stojące pod wiatą oba auta w niesamowitym stanie. No i poszliśmy do celu mojej wizyty. 2 minuty nowa konfiguracja zrobiona gotowe! Wychodzimy już mam wsiadać do auta i wtem słyszę „chodź młody coś jeszcze ci pokaże.” przeszliśmy spowrotem pod wiatę i do małych drzwi jedne drugie i stoi ONA piękna w pełni kompletna i oryginalna 525i M50B25nv „Czarna” z „fajnym wielofunkcyjnym fotelem kierowcy” (Recaro Classic) jak to zostało określone przez ojca. usłyszałem wtedy myśle żebym sprzedał ją wreszcie bo prawie 10 lat stoi i mąż 300km rocznie robię. Wróciłem do domu cieżko zakochany i tego czasu to był mój wyznacznik pięknego BMW. tu zakończę ten fragment bo napiszę książkę. Przenosimy się 3 lata później: Zmiana kraju zamieszkania i przewrót sytuacji życiowej o 180° nowa praca w firmie marzeń dużo większe możliwości finansowe. W grudniu 2024 wracam do domu i większość roku chodził mi po głowie zakup wozu na dojazdy do pracy miało to być e39 M57 Carbon Schwarz niestety spawane na Ćwiartce później E36 2.5tds w grudniu zobaczyłem stan no nie warte było. I nagle zapaliła się lampka a może by do dziadka zadzwonić zapytać czy jeszcze ma Czarną? No i 2 dni szukałem numeru nie mogłem znaleźć zapomniałem przepadł adresu też nie miałem bo to tylko na kartce było. pojechałem sprawdzić czy znajomy jest w pracy i się wysikać. (Nie było go Naszczęście) zaczełem wpisywać jego ksywę w swój telefon i nagle OOOO KUR*A MAM NUMER WRÓĆ WRÓĆ WRÓĆ. znalazł się numer do dziadka 5 sekund zastanowienia pełna ekscytacja dzwonię. -dzień dobry Mikołaj xxxx z tej strony ja byłem u pana falownik robić ze 3 lata temu pamięta mnie pan może? - Witam no niezbyt chyba pomyłka - nie nie napewno nie pomyłka tylko internet wtedy robiliśmy - a no możliwe.. - I mam do pana takie pytanie bo pokazał mi pan wtedy takie ładne auto co stoi w garażu i tu moje pytanie ma pan je może jeszcze? - zachrypnięte: Ano mam - a chciałby pan sprzedać? - Czy bym chciał sprzedać to niewiem ale przyjedź jutro to pogadamy. - dobra to ja dzwonię do kolegi czy ze mną przyjedzie i jutro po południu jesteśmy później dam znać o której. Później już przypomniał sobie kto ja jestem i dogadaliśmy wizytę. No i stałem się szczęśliwym posiadaczem mojego marzenia już na żółtych blachach. Jestem najpewniej 4 właścicielem od nowości 3 w Polsce a pierwszym w PL był kolega Dziadka. Wóz niestety nie z winy dziadka ma tylko niemalowany dach dwie parkingówki były grane ale bardzo dobrze naprawione. i tu moje plany na projekt: Trzymać stary niemiecki sznyt ale z pełną odwracalnością modyfikacji ze względu na konserwatora. Na zimę tego roku jedzie do blacharza mimo że nie ma wogóle rdzy poza dolnymi listwami nadkoli 2x 1.5cm. To chce ściągnąć lakier i pokryć spójną świeżą powłoką lakierniczą gdyż na przykład lewy błotnik ma już 26 mikronów. (Ktoś już polerował) i wyeliminować jakiekolwiek „kiciarstwo” Aktualnie zakupione rzeczy: Listwy dolne nadkoli OE. BBS RC090 17” Rozpórka Swagier jeżeli ktoś ma na sprzedaż chętnie kupię REUTERA do 525i M50B25. Dywaniki i ramki Syndykat. i pewnie coś jeszcze ale mój proces twórczy jest chaotyczny i pozapominałem więc w przyszłych postach pewnie będę dodawać. z ciekawych detali w niej wnętrze obszyte w latach 90-tych we wzór z e39. będzie w zdjęciach. Aktualnie szykuje się do obszycia tylnej półki podsufitki i słupków. Dajcie mi radę! Czarna alcantara czy oe materiał mtechnik Antrazit Schwarz? no i lekko będę przyciemniał szyby ale max 70% tył i delikatnie przód. W zdjęciach jest oczywiście pamiątkowe zdjęcie z Dziadkiem wykonane w momencie wyjazdu z hibernacji. Jeżeli przeczytałeś to dziękuję i gratuluję 😂 Pozdrawiam i witam wszystkich raz jeszcze!4 punkty -
BMW E36 328i Brillantrot by JJoos
Espinoza i 3 innych przyznał reputację lukasz199722 za temat
4 punkty -
[e46] Marek compakt 325Ti
michaal19995 i 3 innych przyznał reputację MAREK GERMAN za temat
Kilka foto z lustrami darmowy hosting serwerów serwer darmowy Dla mnie osobiście siadły jak złoto u cygana Pozdro4 punkty -
Siema, wracam z nowymi tematami, od zakończenia sezonu tak naprawdę wziąłem się na grubo za robotę. Wyjąłem z szafki itb odkurzyłem i stwierdziłem że nadszedł na nią czas zabraliśmy się do pracy. Najpierw wjechał swap z automatu na manual 5b, poszło sprawnie. Następnie zajęliśmy się przebudową układu chłodzenia na system poliftowy z e34 (zbiornik wyrównawczy przy chłodnicy) no i z automatu zrobiło się bardziej przejrzyście pod maską, do tego wietrzone będzie wszystko Spalem na czujnik temperatury. Dalej nadszedł montaż itb… w dużym skrócie było mega dużo pracy drobnej jak i dużej ponieważ najpierw musiałem silnik przełożyć z Jetronic’a na najnowszy Motronic. Wszystkie podzespoły musiały pasować. Aktualnie samochód czeka na 21 marca na strojenie do Zibisoft. Będzie postawiony na Standalone EMU Classic oraz zostanie usunięty aparat zapłonowy, może z tej dwulitrowki uda się wycisnąć około 160 koni A teraz z rzeczy drobnych w dużym skrócie bez rozpisywania się - gałka zmiany biegów m technik aso, podświetlenie zrobione na wzór oryginału z e30 m3 - Pomalowana proszkowo pokrywa heidegger (dosyć rzadki temat) - W proszku cała obudowa rozrządu - 6 nowych trąbek do przepustnic DanST performance oraz pojedyncze filtry ITG - Zakupilem również zestaw elektrycznych szyb x4 na jesień żebym miał co dłubać No to by było na tyle. Zdam relacje jak odbiorę e28 i przywrócę ją do wyglądu nie serwisowego4 punkty