Skocz do zawartości

[E30] 325iC '86 - classic


BYNIU

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Oj dawno mnie tu nie było co po niektórzy już wiedzą co było powodem, mianowicie zakupiłem drugą E30 2D.
Wiem że to żadne usprawiedliwienie, bo dokończyć cabrio też trzeba i przyszedł na to dzień. 


Za ogromne braki w temacie zasypie Was dzisiaj zdjęciami z ostatnich miesięcy co udało mi się poczynić.


W ruch poszło całe intensywne mycie lamp ( brakuje tu na zdjęciach silniczków i wycieraczek lamp, ale są pare stron wcześniej wraz z opisem tematu regeneracji lamp). Nie będę sie zbytnio rozpisywał bo wszystko widać na zdjęciach :P


image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

PRZED:

image.jpg

PO: 

image.jpg

image.jpg

 
 
 

Kolejny zakup to nowe ori dywaniki do cabrio. W aso nie dostępne, kupione na niemieckim eBay-u. 
Z dostępnych kolorów był czarny i szary, decyzja padła na szary (czarny za mocno by się rzucał w oczy).

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 
 
 
 
Nie mogło zabraknąć nowego emblematu "325i". Znalazłem zdjęcie z wymiarami jak poprawnie ma być przyklejony.
Przyda się niejednemu który będzie to robił u siebie ;)

image.jpg

image.jpg

 
 
 

Do całego oryginalnego Sound Systemu zamontowanego w cabrio przydało by się radio, wybór padł na BMW BAVARIA ELECTRONIC.

image.jpg
 
Jest to chyba najbardziej zaawansowane radio które było montowane w e30 "wąskiej", bardzo rzadkie a jak się pojawi na aukcjach to 80 % jest niesprawnych.
W sumie przez 1,5 roku udało mi się wylicytować w niemczech za niemałą kwote dwa takie radia, jedno w pełni sprawne a
w drugim nie działa odtwarzanie kaset. Do cabrio zawitało oczywiście to w pełni sprawne wraz z książką. 
Radio ma funckje automatycznego sterowania głośności zależne od prędkości z jaką się porusza podłączone ori przewodem do zegarów.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 
 
 
 

Odnowe bilogiczną przeszła ori gałka z tego auta m-technikowa tzw. grzybek.
Przy okazcji zamontowałem w mieszku zaczep ( nie wiem jak to fachowo nazwać) trzyma poprostu mieszek żeby nie opadał :)

image.jpg

image.jpg

 
 
 

Nie do akceptacji były w tym aucie spękane przednie nadkola jak chyba w każdej e30, najczęściej przy śrubkach mocujących. 

image.jpg

image.jpg

 
 


Kolejna rzecz to skompletowanie kluczyków do stacyjki oraz zamków. Tu rownież z pomocą przyszło ASO BMW :) Jak wiadomo w E30 są w sumie 4 kluczyki. Jeden ma niepełny zarys (chyba tylko do otwierania zamka w drzwiach), natomiast 3 pozostałe z pełnym zarysem służą do stacyjki oraz do zamków.
Kluczyki przychodzą w specjalnej kopercie każdy osobno pakowany z załączoną kartką. 
Wykonywane są w fabryce BMW AG Werk w Dingolfing wg VIN-u na podstawie zeskanowanego dowodu rejestracyjnego auta.
Do zdjęcia groty celowo zamazałem  :cen: 

image.jpg

image.jpg

image.jpg


 
 
 

Kolejne moje zdziwienie było w tym aucie, skąd się wziął katalizator w e30 z 1986 r. Otóż w Brief-ie mam adnotacje ze w 92 r. został dołożony w BMW katalizator. Dlaczego? Przypuszczam, że najprawdopodobniej dla dużych zniżek za "czyste spaliny". Kolejna fajna udokumentowana rzecz.
Marzyły mi się również oryginalne chromowane końcówki wydechu do wąskiej, niestety w aso nie dostępne i udało się znaleźć 4 szt. w USA w jakichś magazynach. Dwie sztuki sprzedałem koledze a dwie zostały założone do cabrio. Oryginalny układ wydechowy w e30 był czarny, stąd tez ponowne przemalowanie mojego wydechu w czerń co dało lepszy efekt chromowanym końcówkom. 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 
 
 

Ostatnia rzecz na dzisiaj to skompletowanie wyposażenia z vinu S324 Front and rear spoiler. 
W e30 "wąskiej" pod tym wyposażeniem kryję się przednia dokładka tzw. Jimmy Hill oraz tylny spoiler na klapie tzw. Heckspoiler.
Oczywiscie te dwa elementy kupiłem nowe, przednia dokladka Jimmy Hill wystepowała tylko i wyłącznie w lakierze nadwozia (z aso przychodzi już w podkładzie), natomiast z tyłu nie było na to reguły (wedle życzenia) ;)


image.jpg

image.jpg

image.jpg


 
 

Autem wybrałem się jak dotąd na jeden jedyny zlot E30 Meeting 2017 w Zdworzu. Zrobiłem 700 km bez żadnych przygód, wrażenia jakbym jechał nową E30-ka :)
O to dorobek z tego zlotu i kilka zdjęć. Pozdrawiam


image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie zajmujący się klasykami mówią że co idealnie zachowane auto to idealnie zachowane, po remoncie to już nie to. A jednak, Twoje e30 przełamuje ten stereotyp, a nawet pokazuje ze perfekcyjny (tak wiem to słowo nadal jest za słabe) remont bije na głowę te zachowane egzemplarze które gdzieniegdzie skrywają mankamenty. A u Ciebie tych mankamentów brak. Szacun za taki remont, marzę o tym by kiedyś w identycznie pieczałowity sposób odnowić sobie jakieś (choć mam już w głowie jakie) BMW :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...