Skocz do zawartości

[e39] topasblau by Dudii


Dudii

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze witam wszystkich, ponieważ forum obserwuje od jakiegoś czasu ale jakoś bardziej jestem z tych biernych niż aktywnych.

Postanowiłem ten fakt jednak trochę zmienić, w związku z czym pomyślałem, że galeria będzie dobrym punktem zwrotnym... a że chciałbym wam pokazać e39 uznałem to za kolejny argument, bo jakoś ich nie za dużo na forum.

 

Samochodu szukałem dość długo ponieważ miałem spore wymagania co do stanu, celowałem w 20-30i po lifcie, rzeczywistość jednak okazała się brutalna i większość(którą oglądałem), szczególnie tych większych pojemności to straszne trupy. Dość niespodziewanie pojawiło się całkiem ciekawe 520i, nie byłem przekonany ponieważ oferta była od radomskiego handlarza  8) Jednak szybki tel. do kolegi z BMW sprawdzenie vin, pełen serwis od 2001 do końca 2014, ostatni wpis ~180tyś km jeden właściciel w Niemczech(samochód nabyłem pod koniec 2015r). Lekkie zdziwko, pierwsza teza pewnie dzwon to już dziadek nie naprawiał tylko zamienił na f10. Jak się okazało prawdziwa, naprawy łatwe do wychwycenia ktoś najechał na coś prawym tyłem, robiony dolny róg(góra klapy już nie ruszana i ścieniowane na błotniku) nic strasznego także dla mnie luz(do tego wyszła jeszcze jakaś lekka kombinacja z przodem z przeszłości, stąd zderzak ze spryskiwaczami ale też nic strasznego). Ogólny stan + środek malina, ktoś naprawdę dbał przez to 14 lat. W przypływie emocji, mimo silnika zapadła decyzja o kupnie... Także na początek może rozkodowany vin:

 

Rozkodowany VIN:
VIN: WBADT11020GY50178
Type code: DT11
Model: 520I (EUR)
E-F-R series: E39
Series: 5
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M54
Displacement: 2.20
Power: 125 (170 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 364 - TOPASBLAU METALLIC
Upholstery code: G3AT - STOFF HEADLINE/A
Prod.date: 2001-03-19
S210 Dynamic stability control III
S261 Side airbags for rear passengers
S320 Deleted, model lettering
P337 M Sports package
S339 Shadow-Line
S403 Glass roof, electrical
S415 Sun-blind, rear
S416 Roller sun visor, rear lateral
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S434 Interior surface aluminium
S464 Ski bag
S465 Through-loading system
S481 Sports seat
S494 Seat heating driver/passenger
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S661 Radio BMW Business (C43)
S705 M sports suspension II
S710 M sports steering wheel, multifunction
S715 M Aerodynamics package
S775 Headlining anthracite
S785 White direction indicator lights
S788 BMW LA wheel, Individual
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German

 

i jakieś fotki po zakupie:

lG3mPK.jpg

xdWP8Z.jpg

 

Samochód trochę dziwnie skonfigurowany pełny m-pakiet wew i zew, szyber, roletki ale brak multifunkcji, audio i radio na kasety do tego najmniejsza motorownia.

No ale trudno nie można mieć wszystkiego. Ponieważ mam trochę dziwnych zboczeń i skrzywień jak Adaś Miałczyński, nienawidzę wszelakich udziwnień, nieoryginalnych rzeczy, jak cokolwiek co nie powinno świeci się na desce, cokolwiek nie działa lub wydaje dziwne dźwięki zabrałem się za ogarnianie wozu pod siebie(chociaż nie było tego zbyt wiele w tym egzemplarzu). Może wymienię to w postaci jakiejś zbiorczej listy:

 

- po pierwsze pełen pakiet startowy olej, filtry itd. (Do tej pory to w sumie już x3)

- po drugie wszelkie eksploatacyjne rzeczy typu jakiś łącznik stabilizatora, tuleje wahaczy itp.

- po trzecie oczyszczenie wnętrza ze wszelkiego dziadostwa typu uchwyt na telefon z tamtej epoki, czy to okrągłe coś na desce czy inne rzeczy odbiegające od normy

- ogarnięcie lamp, nowe żarówki w ringi, nowe regulatory, regeneracja odbłyśników, czyszczenie soczewek i polerowanie kloszy

- tarcze klocki przy zakupie były niezłe jednak ostatnio po +30tyś km przyszedł czas na zmianę(cały nowy komplet Textar)

- ogarnięcie foteli zestawem colourlock do alcantary

- po przygodzie z bloczkiem betonowym miałem przedni zderzak do malowania, przy okazji zrobiłem komplet rzeczy które kuły w oczy czyli maskę(było sporo odprysków od kamieni), błotnik - też miał 2 odpryski przy lampie, tylną klapę(standardowo ruda), progi bo coś tam zaczynało się dziać w tylnych wnękach drzwi. Osobiście wole mieć zmalowany wóz ale z ładnym lakierem niż cokolwiek nie halo co będzie mnie wkur.... :-P

- do tego doszła korekta lakieru one step, żeby wszystko się świeciło jak trzeba

- wjechało radio cd alpine z mid w miejsce kaseciaka, żeby zachować seryjny wygląd

 

Samochód udało się doprowadzić do serii w nienagannym stanie, do tego wrzuciłem rondelle 0058 8,5J + 10J na lato i prezentowało się to mniej więcej tak:

(Niestety fotki w większości średniej jakości, szczególnie środka bo tuż przed zakupem samochodu na***any zgubiłem aparat na wakacjach, więc został mi tylko telefon :? )

5JJj4j.jpgr9MYBj.jpg

Qny21J.jpg

eyhaT2.jpg9g9gGs.jpgMUDQo1.jpg

UzWmME.jpg

wqO63W.jpgOXWxR1.jpgON7TS8.jpgCUq4ap.jpga4ptI4.jpg

exFQnh.jpg

i5ony3.jpgzkZebO.jpg9z6MCq.jpgHwE07p.jpgtDEfT8.jpgfbDAGV.jpg

 

Przejeździłem w takiej konfiguracji sezon bo tego wymagała sytuacja ale czas na większe zmiany... Także moje plany na przyszłość:

- na glebe z nią bo straszna jest koza

- ciekawsze koło(rondelle już są na olx)

(te 2 punkty to absolutne minimum do wiosny)

 

oprócz tego:

- multifunkcja

- wydech w 2 rurki, bo ta rura nie do końca mi leży...

- chodzi mi po głowie zakombinowanie coś z audio, tylko nie chce tracić fabrycznego wyglądu więc temat nie jest łatwy...

- ciemne szyby? ale nie jestem przekonany... no i nerka też może, nawet kupiłem już folie, więc muszę przetestować jak to będzie wyglądać

- no i oczywiście dalsze utrzymywanie wzorcowego stanu technicznego i wizualnego(zero przetartych guzików, rys na dekorach lakierze itd. itp.)

 

Co do dwóch najważniejszych punktów może ktoś poratuje jakimiś podpowiedziami, bo już przedstawiam jaka jest sytuacja.

Cel numer jeden pod koniec kwietnia wybieram się tym samochodem do swojego ślubu  8) więc ma być grubo, tylko za grubo być na razie nie może... :?

Wesele wali po kieszeni niemiłosiernie, więc budżet trzeba jakoś ograniczyć 3tlg raczej odpada, muszę szukać jakiejś alternatywy. Standardowy dare wiadomo, jednak podpatrując u kolegi Wilku jr10 było by mi je jakoś łatwiej przełknąć na ten moment, a jest ładny zestaw 9,5 i 10,5" akurat pod e39, w podobnym klimacie można dostać też esr modele sr 01,02 czy 04 też 9,5 i 10,5". Do tego co z zawiasem? Chińszczyzna jakoś mnie nie przekonuje, samochodem jeżdżę na co dzień w okolicach przeciętnej(20-25k rocznie), a te mtsy czy fk lubią się wylać jednak na kw kwitu w tym momencie nie wygrzebie. Już sam nie wiem co robić, jak to zorganizować, żeby miało ręce i nogi, żeby spasowane jakoś było, a i jeździć się dało(wcześniej jeździłem e46 na sprężynach -65 przód i -45 tył z gwintem jeszcze nie miałem doczynienia), także jakby ktoś mógł coś doradzić to będę wdzięczny, bo ja czym dłużej się zastanawiam tym bardziej głupieje :roll:

 

Na bank o czymś pozapominałem, ale na ten moment to by chyba było na tyle. Na koniec zimowy setup na bruda(s66 dałem w grafit na zimę bo był lekko po przycierany)

 

 

oZFXG7.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten kolor mnie uwodzi za każdym razem. Dodatkowo to nienaganne utrzymanie auta...

 

Nie myśl nawet o felgach dare i innych chińczykach. Poważnie, strach na tym jeździć, zwłaszcza jeśli to ma być Twoje daily car. Dozbieraj do 3tlg albo poszukaj ładnych 1tlg, bo w innym wypadku:

 

"Hokus pokus, czary marki,

wypi***ole za te darki"

 

;):mrgreen:

 

Pozdro!

B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baza dobra a nawet bardzo dobra do prawdziwego germańskiego oprawcy....

Ale droga jeszcze daleka ,ale wszystko przed tobą i myślę że nas miło zaskoczysz pozytywnie...

Kolor piękny,fajnie że dbasz o detale chwali się to...

Do dzieła kolego....Uporządkujesz życie prywatne(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna e39 w fajnym kolorze, jest bardzo dobrze brakuje tylko gleby i koła. Fajnie ze dbasz o szczegóły to się ceni. Na start proponuję kupić gwint jak Rafael napisał i zostać przy rondllach, będzie to dobrze wyglądało a po ślubie kupisz jakieś konkretne, skręcane koło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam komentarze i muszę sprawdzić na jakim forum jestem bo nie wierzę. Tu jest syndykat, a ludzie podziwiają zadbaną serie w e39. Ani tu gwintu ani koła ani smaczków firm tuningerskich... Takie tematy nadają się na BMW klub mazowsze czy inne a nie tutaj. 

 

Sam samochód naprawdę ładny i nic do niego nie mam ale tutaj jest syndykat i oczekuję czegoś więcej od zakładanych galerii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za pozytywne komentarze, powiem szczerze, że też się nie spodziewałem  :wink:

 

Wiadomo ślub blokuje chwilowo grubsze tematy, bo większość kasy muszę pompować w ten event...(a kasy idzie sporo kupiłbym M5 i jeszcze by coś zostało :roll: )

ale nie od razu Rzym zbudowano, nawet jak coś teraz zmienię to się z tym nie żenię i jak tylko odetchnę finansowo już po ceremonii to będzie można do wyrzucić i zrobić tak jak trzeba.

Mi takie kombinowanie raczej nie przeszkadza, a jednak coś chciałbym zrobić żeby to wyglądało trochę grubiej niż teraz jak będę jechał na to ostatnie ścięcie...

 

Dla mnie rant musi być(dlatego wjechał ten rondell), a oem raczej odpada(jak mam kombinować w tą strone to wolałbym chyba zostawić już tak jak jest i tylko posadzić ją na ziemie).

3tlg chwilowo odpada, a łamany rant śni się po nocach...  :unsure: A czasy się chyba trochę zmieniają bo samochód na jr10 wszedł do PD :-P, firma to też jakaś niby jest, więc wydaje mi się, że 10,5J w takim wydaniu to zawsze będzie trochę lepiej niż jest teraz. Patrząc pod tym kątem ESR w moim odczuciu to jeszcze porządniejsza firma z juesej i te ich koła prezentują się naprawdę nieźle, a i wykonane są spoko...

 

s-l1000.jpg

69E9713C-8973-4A8B-9901-7E0C94FC0BF1_zps

 

Szczerze to mam jeszcze bardziej teraz namieszane po waszych komentarzach bo już byłem gotowy na podjebki, może faktycznie go tylko posadzić niżej na tym co jest...

 

A co do nerek to szczególnie w tej konfiguracji do niczego nie pasują, bo w lecie to są niby jeszcze koła  :-P Folia leży w domu, jak będzie chwila w któryś weekend to je obkleję na próbę, tylko chwilowo lekki brak czasu bo tylko jeżdżę i zapraszam gości, a wiadomo jak się kończy takie zapraszanie w Polsce  piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

,,przed zakupem samochodu na***any zgubiłem aparat na wakacjach, więc został mi tylko telefon :? ''

 

 

Dziwny jesteś, normalny człowiek nadupcony to guby portfel, klucze, telefon.. a u Ciebie się uchował :roll:

Dobrze widzę, ostatnie zdjęcie spod ferrari/swiss/renowacjafelg na krakowskiej? Co tam robisz, może się znamy? :)

Fajna ta piąteczka. Nie kupuj dariuszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucze i telefon chowam po kieszeniach i mam wyrobiony podświadomy instynkt macania się po nich czy wszystko jest  8)  a aparat był w oddzielnej torbie i chu* gdzieś został  :-P

Ale w ostatnich dniach dorobiłem się nowego lustra, także wszystkie następne fotki powinny prezentować już lepszą jakość  :mrgreen:

 

Co do ostatniego zdjęcia strzał w 10, a powód mojej wizyty jest dość oczywisty - odbierałem felgi z malowania i to pierwsze foto po założeniu  8)

 

 

 

Piękna sztuka, jakbym widział swoją z zewnątrz w dniu zakupu.

Chyba czekają nas te same zakupy  :) będę bacznie obserwować temat.

 

dzięki i wzajemnie, też będę obserwował no i mobilizacja x2 przez taką zdrową konkurencję  :-P

 

To jeszcze może takie pytanko, bo nie do końca mogę znaleźć rzetelne info. Jak szerokie koła da się upchać w fabryczne nadkola e39 i z jakimi oponami, żeby się tym dało cywilnie jeździć?

Takie 9,5J i 10,5J et~20 z oponami ~215 przód, 235-245 tył wchodzi bez problemu? Po tyle bym się problemu nie spodziewał, bardziej mnie ten przód zastanawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fura fajna ma potencjal podejscie dobre miales do pewnego momentu w 1 poscie...

Kup gwint lowtec a bedzie mega zadowolony i zostaw te rondle bo spasowane w tej budzie wyglądają świetnie zatańcz dobrze na ocepinach i zamiast wózka dla dzieciaka zbieraj na 3tlg bo po dobre koło z dobrą oponą bez 8tys nie masz co podchodzić.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaw te rondle bo spasowane w tej budzie wyglądają świetnie zatańcz dobrze na ocepinach i zamiast wózka dla dzieciaka zbieraj na 3tlg bo po dobre koło z dobrą oponą bez 8tys nie masz co podchodzić.

 

Dokładnie, lepiej poczekaj. Zostaw te 0058 i potem kup coś lepszego. Niestety Do E39 bez żadnych rzeźb, adapterów, półśrodków kółka chodzą od 5-6tys :( na olx wiszą folgery w radinoxie od dłuższego czasu, gość już z 2tys zszedł z ceny, plug&play do E39.

 

Aha, no auta nie widuję, więc tak myślałem, że przelotem i stąd te ciemne kółka na aucie. Na pewno jesteś zadowolony, bo chłopaki przykładają się do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Miałem poczekać, aż poskładam wszystko ale może wrzucę mały update w ramach zapowiedzi. Perturbacji i zwrotów akcji od skrajności w skrajność, co, jak, jakie koła było wiele, a skończyło się tak:

 

Pierwsza sprawa zawias(mam nadziej, że będę mega zadowolony  :wink: ). Lowtec + pełen komplet nowych poduszek amortyzatora lemforder.

bQCAbO.jpg

usXhR6.jpg

 

 

Wydech Proex inox 2x76mm

kaU5LP.jpg

DcXI5l.jpg

 

 

I największa kontrowersja na koniec... Poznajcie Darka lat 19

N5gjNP.jpg

 

 

Z perspektywy czasu chyba zostawiłbym na razie rondelle, ale jakoś na gorąco je sprzedałem i było już za późno... Szukanie kół najbardziej mnie irytowało kompletnie nic nie ma(s95 przeważnie jakieś obdzieruchy), a jak się coś pojawi ciekawego 3tlg to w cenie 10+(jedne oz mito mi uciekły sprzed nosa w dobrej cenie...). W zaistniałej sytuacji postanowiłem wrzucić trochę lepszy zawias niż sprężyny, a ponieważ czas gonił(już za tydzień lece tym rydwanem do ślubu) i kompletnie nic nie było postanowiłem tymczasowo zainwestować w darki  :roll: (długo zastanawiałem się nad rial montreal race, które wiszą na olx ale tak mi nie leży ten wzór rotoru, że za chiny nie mogłem się przekonać...). Także aktualnie jestem na etapie składania tego do kupy, zobaczymy jak to wyjdzie(oczywiście wlecą jeszcze jakieś dystanse). Na tą ostatnią podróż powinno jako tako wyglądać(przynajmniej dla zwykłego janusza), a po ślubie będę sobie na spokojnie monitorował olx/fora w poszukiwaniu docelowych kółek  8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,2,1......bye bye :)

jesli patrzyles na Riale (które swoja drogą są dużo bardziej i w ogóle lepszą i  interesującą rolką niź darek) za ok 4k i gadasz że nic interesującego nie znalazłeś to mam jakieś przekonanie że Dariusz już był dawno upatrzony i zdecydowany :)

piękne auto, fajny setup i koła rodem angel eyes 

95, 65, ASA 18/19, RH 19, BBS, inne oem - w takim budżecie byś znalazł 

pzdr

ps: co do Riala było sie nie poddawać, bo o ile 80% malowania rotora sprawia że wygląda jak shit...

vand-jante-rial-montreal-race-8-5j-19-5x


...to po odpowiedniej operacji wygląd jest nawet bardzo atrakcyjny ;)

57032_0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...